Gå til innhold

Holgers lille NTNU-tråd | *Se første post for spørsmål om hybel*

HolgerL

Hvilket sted tilhører du?  

1 456 stemmer

1. 1. Velg ett av alternativene

• Dragvoll
      254
    • Gløshaugen
      1018
    • Annet
      202

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hei :D

Jeg går i 2.klasse på videregående og har valgt:

- Matte R1

- Fysikk

- Kjemi

- It

Og i tredje klasse skal jeg fortsette med fysikk 2 og matte R2.

Jeg lurer på hvordan masterstudiet i matematikk og fysikk er. Jeg har fått et inntrykk av at det ikke finnes noen spesielle konkrete jobber, men at det er mer som et konsulent yrke. Hvis det er noen som har erfaring å dele om hvordan studiet er, og hvordan mulighetene for jobb er etter studiet hadde det vært fint.

Men for tiden er jeg mest gira på en mastergrad i et sivilingeniørstudium. Jeg har tenkt mest på linja bygg og miljøteknikk. Hadde vært fint om noen kunne sagt litt om hvordan det er å studere det.

Også hvis det er andre sivilingeniørstudier som har matematikk/fysikk i seg, lurte jeg på hvem det er?:)

Svar på følgene spørsmål og så skal jeg gi deg et råd om hva du burde velge.

Har du genuien intresse for fagene og liker å forstå hvorfor ting er som de er, ikke bare at de er det?

Verdsetter du kunnskap over penger?(Ikke snak om mangel på penger, men om det er viktigere for deg å ha masse penger og bra med kunskap enn å ha bra med penger og mye kunnskap.)

Er du et godt menneske?

Lenke til kommentar
Jeg lurer på hvordan masterstudiet i matematikk og fysikk er. Jeg har fått et inntrykk av at det ikke finnes noen spesielle konkrete jobber, men at det er mer som et konsulent yrke. Hvis det er noen som har erfaring å dele om hvordan studiet er, og hvordan mulighetene for jobb er etter studiet hadde det vært fint.

Det står litt om jobbmuligheter her.

Hvilken linje går du, Flin?

Lenke til kommentar
Noen her som er stud.ass i TMA 4120 (matte 4k)?

DrKarlsen?

Nei!!

Er du sim i forkledning?

Jeg tror bare han har skjønt tegninga. Du liker ikke emner med fagkode som begynner på T.

Det er ikke det som er greia.

Hvis noen spør om hjelp i et fag sier sim jeg er studass, og jeg får innboksen full av spørsmål om fag jeg ikke har greie på.

Endret av DrKarlsen
Lenke til kommentar
Noen som vet hva disse "begrensningene i nett-tilgangen" går ut på? Strupet hastighet? Bare tilgang til NTNU?

Jeg spurte og fikk svar:

Når man tidligere oversteg begrensningene for nettbruk ble man direkte koblet fra med en gang. Nå blir man derimot satt i "nett-karantene", og dette innbærer at nettilgangen blir begrenset til kun sider under ntnu.no. Om dette skjer vil man få opp en beskjed om dette når man forsøker å koble seg på internett.
Lenke til kommentar

Det står litt om jobbmuligheter her.

Hvilken linje går du, Flin?

Gjett :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...