Gå til innhold

Holgers lille NTNU-tråd | *Se første post for spørsmål om hybel*

HolgerL

Hvilket sted tilhører du?  

1 456 stemmer

1. 1. Velg ett av alternativene

• Dragvoll
      254
    • Gløshaugen
      1018
    • Annet
      202

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Nedetid på IT-tenester 2009-09-22 17:00 - 02:00 2009-09-10

I forbindelse med utbygging av Tungregne-anlegget må det gjerast arbeid på strømtilførselen til maskinromma i Lerkendalsbygget. Samtidig blir det utført arbeid på ein sentral switch. Dette vil medføre nedetid og/eller utstabilitet på alle av NTNU IT sine tenester i frå kl 17 2009-09-22 til kl 02:00 2009-09-23.

Dette vil omfatte mellom anna:

* WWW: www.ntnu.no, org.ntnu.no, folk.ntnu.no

* Fil-tenesta for studenter og tilsette

* Epost for studenter og tilsette

* Ephorte

* Artsdatabanken

* Login-tenesta for studenter og tilsette

* Sun Ray for studenter og tilsette

* Alumni

* Syllabus

Evt kommentarer bes retta til [email protected] og bes merka med "Change #6861".

Endret av Harkonnen
Lenke til kommentar
Det er jo varslet, og har vært det i flere uker. Sto på forsiden på webmail.ntnu.no, om jeg ikke tar helt feil. Idiotisk plass å ha det (de færreste bruker vel den?), men jeg fikk det i alle fall med meg.

Problemet er at de ganske ofte melder "ustabilitet og nedetid", men det blir sjelden noe av det. For mye ulv-ulv.

Endret av Zlatzman
Lenke til kommentar
Vi har fått melding om endrede rutiner fra IT-avdelingen på NTNU

Karantene-nett for studentbyene

I tilfeller der NTNU registrerer ulovlig aktivitet eller for mye utgående datatrafikk i forhold til trafikkgrensen på 10 GB vil ikke lenger nett-tilgangen på hybelen bli stengt, men brukeren blir satt i karantene og får begrenset nett-tilgang. Beboeren må ta kontakt med Orakeltjenesten på NTNU for mer informasjon om årsaken til begrensningene i nett-tilgangen. SiT kan ikke svare på spørsmål om hvorfor nettilgangen er tatt ned.

Noen som vet hva disse "begrensningene i nett-tilgangen" går ut på? Strupet hastighet? Bare tilgang til NTNU?

Lenke til kommentar
Vi har fått melding om endrede rutiner fra IT-avdelingen på NTNU

Karantene-nett for studentbyene

I tilfeller der NTNU registrerer ulovlig aktivitet eller for mye utgående datatrafikk i forhold til trafikkgrensen på 10 GB vil ikke lenger nett-tilgangen på hybelen bli stengt, men brukeren blir satt i karantene og får begrenset nett-tilgang. Beboeren må ta kontakt med Orakeltjenesten på NTNU for mer informasjon om årsaken til begrensningene i nett-tilgangen. SiT kan ikke svare på spørsmål om hvorfor nettilgangen er tatt ned.

Noen som vet hva disse "begrensningene i nett-tilgangen" går ut på? Strupet hastighet? Bare tilgang til NTNU?

Om det er samme planer som i "min tid" så er det strupet hastighet, men det er ganske mange år siden "min tid". Ellers så betyr vel dette at de har fått nytt utstyr, har de byttet ut moholt-gw?

AtW

Lenke til kommentar

Hei :D

Jeg går i 2.klasse på videregående og har valgt:

- Matte R1

- Fysikk

- Kjemi

- It

Og i tredje klasse skal jeg fortsette med fysikk 2 og matte R2.

Jeg lurer på hvordan masterstudiet i matematikk og fysikk er. Jeg har fått et inntrykk av at det ikke finnes noen spesielle konkrete jobber, men at det er mer som et konsulent yrke. Hvis det er noen som har erfaring å dele om hvordan studiet er, og hvordan mulighetene for jobb er etter studiet hadde det vært fint.

Men for tiden er jeg mest gira på en mastergrad i et sivilingeniørstudium. Jeg har tenkt mest på linja bygg og miljøteknikk. Hadde vært fint om noen kunne sagt litt om hvordan det er å studere det.

Også hvis det er andre sivilingeniørstudier som har matematikk/fysikk i seg, lurte jeg på hvem det er?:)

Lenke til kommentar

Fysmat anbefales på det sterkeste. Jeg stortrives.

Alle ingeniørstudiene har noe matematikk og fysikk i seg. Du må minst i gjennom fire matteemner (matte 1, 2, 3 og 4m, n eller k), et statistikkemne og et fysikkemne. Mange linjer har også et kjemiemne (blant annet bygg, som har generell kjemi med ystenes første semester).

På fysmat vil du vel få noe sånn som 20-25 matteemner og 5 fysikkemner hvis du gør indmat, og mellom 15 og 20 fysikkemner og rundt 10 matteemner om du går teknisk fysikk. Samt et kjemiemne. Alle tallene er veldig omtrentlige

Andre studier med mulighet for mange grunnleggende emner( fysikk-, kjemi- og matteemner) er ingeniørvitenskap & IKT, nanoteknologi og industriell kjemi & bioteknologi.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...