Gå til innhold

Holgers lille NTNU-tråd | *Se første post for spørsmål om hybel*


HolgerL

Hvilket sted tilhører du?  

1 456 stemmer

  1. 1. Velg ett av alternativene

    • Dragvoll
      254
    • Gløshaugen
      1018
    • Annet
      202


Anbefalte innlegg

Citizen sliter innimellom når du trykker to like sifre fort etter hverandre (f.eks 11, 22, 33, 44, 55, 66, 77, 88 eller 99), spesielt hvis du treffer litt skeivt. Da blir gjerne bare ett av sifrene registrert (f.eks 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 eller 9).

Men jeg har hørt mange klagde på piltastene på den gamle, og de er helt nydelige på Citizen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tro meg, dere vil ikke ha HP30S. Taster man et tall feil, og må bruke pilene for å gå tilbake, risikerer man at hele stykket forsvinner. Og Citizen har en nydelig funskjon som stiller opp uttrykk som ellers krever hauger med paranteser akkurat som man ville skrevet de på arket - gjør det mye vanskeligere å få idiotiske parantesfeil.

Lenke til kommentar
Tro meg, dere vil ikke ha HP30S. Taster man et tall feil, og må bruke pilene for å gå tilbake, risikerer man at hele stykket forsvinner. Og Citizen har en nydelig funskjon som stiller opp uttrykk som ellers krever hauger med paranteser akkurat som man ville skrevet de på arket - gjør det mye vanskeligere å få idiotiske parantesfeil.

Ja, enig. Citizen er HP overlegen. Eksakte svar og gode greier.

Lenke til kommentar

Siden ingen ennå har gjort det påtar jeg meg ansvaret for å annonsere (her i tråden) at Badekarpadlingen ble vunnet av HC, linjeforeningen for Industriell kjemi og bioteknologi, med flåten pHaestiHVAL (Keiko). Dette gjaldt ShowKar. Marin teknikk vant FartsKar. Dritkult arrangement, men jeg angrer på at jeg faktisk ikke selv deltok!

Noen her som deltok?

Endret av fredrikg-
Lenke til kommentar

Jeg synes ikke tjuvstarten var sååå ille. Det var Dark Machine som ikke hadde helt kommet seg på elva. De virket uansett mest interessert i å lage faenskap de også, og virket ikke spesielt interessert i tønna. Allikevel var det ganske tydelig at kjemi var først ut. Fra arrangørenes side er det jo klin umulig å faktisk stanse det hvis noen starter å kaste. Da er det bare tut og kjør. Jeg syntes det var ekstremt morsomt å se alle de som ble borda, med heftige slåsskamper ombord. Haha.

Lenke til kommentar

Noen som har et program som er gratis, og enkelt å sette opp slik at det stryper nettverkstilkoblingen min når jeg har hatt x GB trafikk? Altså at det gir beskjed, og at det automatisk setter ned hastigheten på nettet når jeg har begynner å nærme meg utestengelsesgrensa. Har brent meg på den allerede, det er ikke noe særlig.

Lenke til kommentar
Noen som har et program som er gratis, og enkelt å sette opp slik at det stryper nettverkstilkoblingen min når jeg har hatt x GB trafikk? Altså at det gir beskjed, og at det automatisk setter ned hastigheten på nettet når jeg har begynner å nærme meg utestengelsesgrensa. Har brent meg på den allerede, det er ikke noe særlig.

 

Sjekk om DU Meter kan gjøre jobben. Usikker på om det kan brukes til å "strupe" linja, men det kan i alle fall si i fra når du nærmer deg X GB. Eventuelt var det noe som het Netlimiter en gang i tiden, om det finnes fortsatt vet jeg ikke, men det kunne i alle fall strupe linja, uten at jeg vet om det kunne gjøre det når først X GB var lastet ned.

Lenke til kommentar
Noen som har et program som er gratis, og enkelt å sette opp slik at det stryper nettverkstilkoblingen min når jeg har hatt x GB trafikk? Altså at det gir beskjed, og at det automatisk setter ned hastigheten på nettet når jeg har begynner å nærme meg utestengelsesgrensa. Har brent meg på den allerede, det er ikke noe særlig.

Jeg brukte BWmeter, men det kan ikke gjøre -akkurat- det tror jeg. Det jeg gjorde var å lage en bat-fil som drepte µTorrent når det ble kjørt, og det ble kjørt når jeg nådde x antall GB. I tillegg ga det en advarsel. Jeg lette lenge etter det du beskriver, men fant aldri noe.

 

Du med JSP-trøbbel: Les heftet litt grundigere, alt dette er veldig godt forklart der. Du bruker ikke out.println() i en <%= ... %>, det bruker du i en <% ... %> (les forskjellen på disse to i heftet). Du kunne ha skrevet om siste delen av koden din til:

 

<%=A+B

%>

 

Og ja, i er bare navnet på variabelen din, du kan likegodt kalle den for "tall" eller "DrKarlsen".

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...