Gå til innhold

Holgers lille NTNU-tråd | *Se første post for spørsmål om hybel*


HolgerL

Hvilket sted tilhører du?  

1 456 stemmer

  1. 1. Velg ett av alternativene

    • Dragvoll
      254
    • Gløshaugen
      1018
    • Annet
      202


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Dere går virkelig glipp av noe.

 

Det var forøvrig flere i klassen min som dro uten alpinutstyr i fjor, så det er ingen hindring å mislike ski.

7333059[/snapback]

 

Omtenksom som jeg er lar jeg selvsagt folk som faktisk vil stå på ski få billetten min. Å dra på Åretur når man har null interesse av ski er som å få en jobb pga kjønnskvotering - det er folk som er bedre skikket som skulle ha plassen :)

Lenke til kommentar

Fikk en tanke her. La oss si at 70-80% av exphil studentene har bestått på de hittil 2 oppgavene som har vært. Da vil sikkert ikke mange av dem bry seg om å gjøre en så veldig god jobb med oppgave 3, siden det bare kreves godkjenning på 2 av de. Da er de kanskje med på å gjøre snittet for å få godkjent på oppgave 3 enda lavere en det var på de to forrige.

 

Er kanskje ikke så lurt å bruke som unnskyldning til dårlig jobbing, men er vanskelig å beskrive hvor mye exphil SUGER!

Lenke til kommentar

Hehe, du er ikke den eneste som holder på nå.. Har vært forberedt på å døgne i natt en god stund nå. Jeg prøver å gjøre en så god jobb jeg orker, men dersom det er noe jeg sliter litt med eller ikke skjønner, kommer jeg til å ha litt lettere med å hoppe over det enn på de to forrige oppgavene :p

 

Oppgave b er ondskapsfull, rett og slett.

Lenke til kommentar

Har jeg misforstått, eller er det slik:

 

Aksiom: En selvinnlysende grunnsetning som ikke krever bevis (tilsvarer 'prinsipp' hos Aristoteles)

 

Teorem: En logisk slutning basert på aksiomer som krever bevis.

 

Ser også at Euklid benytter aksiomer, postulater og teorem, men jeg forstår det slik at hos Euklid er disse noe annerledes enn de brukt i et aksiomatisk-deduktivt system; "Postulatene uttrykker fundamentale sannheter som er spesielle for geometrien, mens aksiomene uttrykker grunnleggende sannheter som geometrien har felles med andre vitenskaper." (s. 107)

 

Edit: Glemte å nevne at Aristoteles tildeler forskjellige typer vitenskaper aksiomer som er gjeldene kun for disse, slik at aksiomer ikke er er felles med andre vitenskaper slik som hos Euklid. Se på midten av s. 79 og nedover hvor dette står forklart.

 

:hmm:

Endret av skag1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...