Gå til innhold

Holgers lille NTNU-tråd | *Se første post for spørsmål om hybel*

HolgerL

Hvilket sted tilhører du?  

1 456 stemmer

1. 1. Velg ett av alternativene

• Dragvoll
      254
    • Gløshaugen
      1018
    • Annet
      202

Anbefalte innlegg

Er det flere førsteklassinger enn meg som enda ikke har fått semesterkortet sitt? Betalte semesteravgift den 10.aug men har enda ikke fått det. Det har heller ikke blitt sendt feil til hjemadressen min heller. Begynner å bli litt irriterende å ikke ha det, da det begrenser mulighetene mine ganske mye uten det:/

Jeg har heller ikke fått det, selv om studieplan og alt der bekreftet. Lånet kom for uker siden, men semesterkortet har jeg ikke fått. I følge studentservice er det blitt sendt, så da er det mest sannsynlig posten som roter.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har en oppgave til dere på Gløs:

Kan ikke dere finne opp en "dings" som gjør at jeg kan gå fra laptopen min på lesesalen uten å måtte være redd for at noen stjeler den mens jeg er vekke?

Tenker noe ala slike sykkellåser som blir brukt til å feste sykkler til lyktestolper o.l. (Må selvfølgelig litt nytenking til.)

En slik mekanisme i hver "bås" f.eks hadde vært kjempe stilig.

Noen som tar utfordringen?

De har sikkert Kensington-lås på Tapir. Uansett finner du det på velassorterte bokhandler og/eller databutikker.

Kensington-lås har vært standard på alle bærbare PC-er og Mac-er i mange år nå, så du trenger ikke bekymre deg for hvorvidt det passer til din PC eller ikke.

Funfact om Kensingtonlås:

Du åpner den med en pappbit... (Og ja, jeg har prøvd)

Lenke til kommentar

Hei

Siden det er en NTNU tråd det her so lure eg på om her er noken som har tatt det 2-årige masterprogrammet Nautical science, der du må ha 12mnd fartstid for å søke.

Om noen har erfaringer med det og hvordan er studiet og hvilken jobber kan du få etterpå?

Lenke til kommentar

Nå bryter jeg nok kansje litt med trådens orden, men lurte på om noen kan fortelle meg hvor sirkusplassen på lade er? tenkte det er få steder jeg kan finne så mange som er kjent i trondheim som her. for å ikke kutre opp tråden må dere gjerne sende på pm. går på ntnu jeg og da. så er ikke helt malplassert her heller :)

Lenke til kommentar
Noen som vet hvor jeg kan finne tidligere eksamener i IT1101? Jeg har funnet tidligere eksamener i resten av fagene mine (ma1101, IT1103 og exphil) men uansett hva jeg googler finner jeg ikke IT1101 eksamen/er

Generelt tips: Kontakt faglærer.

Lenke til kommentar
Er det flere førsteklassinger enn meg som enda ikke har fått semesterkortet sitt? Betalte semesteravgift den 10.aug men har enda ikke fått det. Det har heller ikke blitt sendt feil til hjemadressen min heller. Begynner å bli litt irriterende å ikke ha det, da det begrenser mulighetene mine ganske mye uten det:/

Stakk innom Studentservice, og semesterkortet mitt hadde kommet i retur fra posten av en eller annen grunn, så om du ikke har fått det enda kan det være lurt å ta turen og sjekke om det er blitt sendt tilbake til skolen

Lenke til kommentar

Cisco AnyConnect skal visstnok fungere. Dessuten, sakset fra en kommentar på NTNUs infoside:

[email protected] -- 2009-05-01

For de som har vista 64-bit: Bruk Shrew Soft VPN Client! Den er gratis! kan bekrefte at den funker på windows vista ultimate 64-bit. link: http://www.shrew.net/ Bruk følgende instillinger: General fanen: skriv inn "vpn.ntnu.no" som Host Name. Sett Auto Configuration til "ike config pull". Phase 1 fanen: Exchange Type skal stå som "aggressive" og DH Exchange skal være satt til "group 2". Authentication fanen: Authentication method settes til "Mutual PSK + XAuth". Local Identity fanen: Velg "Key Identifier" med en Key ID String som "alle". Remote Identity fanen: Velg "IP Address" og sett på "Use a discovered remote host" hvis ikke allerede huket av. Credentials fanen: Pre Shared Key skal settes til "passord". Håper dette funker! ;-) funket for meg =D

Edit: Jeg leste Vista, i stedet for Windows 7. Sorry. Kan jo hende det funker, dog :p

Endret av Raspeball
Lenke til kommentar

Hei NTNU-folk!

Jeg er en siv.ing. student på 3. år bygg som sliter litt med motivasjonen.

Jeg greier dessverre ikke lenger å se den store gleden i det jeg hovedsakelig skal bruke utdanningen min til. Når jeg er på bed.pres. og hører hva disse siv.ingene holder på med, hører jeg titt og ofte en stemme inne i hodet mitt si "Tuller du? er det DETTE du faktisk driver med???".

Helt siden jeg begynte her, har jeg vært i tvil om jeg skal forsøke meg på journalistikk (se forøvrig min andre tråd om dette, har mottatt noen veldig gode råd rundt dette, og vurderer nå å søke Under Dusken).

Det jeg lurer på, er om noen her har erfaringer med siv.inger som har brukt utdannelsen til noe litt annerledes/mer spenstig enn en ordinær siv.ingjobb ? Det hadde forhåpentligvis hjulpet veldig på motivasjonen, innerst inne ønsker jeg jo å fullføre.

NB: mener absolutt ikke å trå noen på tærne her med å antyde at siv.ingjobber er kjedelige!!

Lenke til kommentar

Hei fff2008.

Jeg går også Bygg i 3.klasse, så mulig vi kjenner hverandre. Uansett så syns jeg du skal ta deg en tur til Instituttkontoret for å snakke med rådgiveren. Liv Osmoen kan hjelpe deg med dette. Her vil du få muligheten til å spørre deg selv om hva du virkelig vil. Mange som var i tvil før man startet på studiet sitt. Spesielt bygg. Jeg har hørt tilfeller hvor man har valgt bygg fordi man likte å bygge på IKEA-stuff liksom.

Jeg syns det er en glede å gå på bygg fordi jeg merker etter fag/retningsvalgene at det er dette jeg virkelig vil. Jeg syns det er interessant, og jeg skal ikke si at jeg gleder meg til å gå på skolen hver morgen, men det er et spennende yrke jeg vil komme inn i. Hvis du i det hele tatt ikke har motivasjonen så vil jeg anbefale deg å snakke med noen, og muligens droppe av, og gjøre noe du virkelig vil. Det beste er å finne ut av dette i tidlig fase, enn at man fullfører master for å hate jobben sin resten av livet.

Men siden du ønsker å fullføre så bør du nok se gjennom fag du syns er gøyale. Det får nok motivasjonen på plass. Det med jobb etter siv.ing kan nok noen andre svare på ;)

Lykke til

Lenke til kommentar
Det jeg lurer på, er om noen her har erfaringer med siv.inger som har brukt utdannelsen til noe litt annerledes/mer spenstig enn en ordinær siv.ingjobb ? Det hadde forhåpentligvis hjulpet veldig på motivasjonen, innerst inne ønsker jeg jo å fullføre.

Tja, Knudsen&Ludvigsen møttes på Høiskolen og er siv.ing. begge to såvidt jeg vet. Samme med vokalisten i Postgirobygget. Petter Stordalen og stor del av vellykede gründere likeså.

Sikkert mange mer eller mindre kjente folk som har kommet ut og gjort noe helt annet. Når det gjelder å satse på at Under Dusken gir deg masse kred og god utdanning som journalist er jeg litt skeptisk, selv om jeg vet om noen som har tatt skrittet fra den blekka og over til Akersgatas avishus. Med teknisk bakgrunn kan man jo se for seg fagjournalistikk, uten at jeg vet hvor stort markedet er for akkurat det.

Man må ikke for enhver pris bli sivilingeniør for så å ta skrittet videre, om studiet virkelig ikke er for deg er det bedre å gi seg nå enn å komme ut etter fem år og vite at man aller helst vil begynne på et helt annet studie med én gang. Men når det gjelder fleksibilitet og anvendbarhet, er det et godt studium som mange tidligere har bygget på og gjort spennende og annerledes ting.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...