Gå til innhold

Holgers lille NTNU-tråd | *Se første post for spørsmål om hybel*


HolgerL

Hvilket sted tilhører du?  

1 456 stemmer

  1. 1. Velg ett av alternativene

    • Dragvoll
      254
    • Gløshaugen
      1018
    • Annet
      202


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Å herregud. Hadde forelesning med Lars sydnæs i dag.

Herregud.

 

I stedet for Selberg?

Jes. Vikar.

Sydnæs var mildt sagt en smule sær.

Vi hadde ham som øvingslærer i matte 2. Jeg husker jeg syntes han brukte litt uventede ord og uttrykk, så som «ikke-patologisk definisjonsmengde».

Lenke til kommentar
Finnes det bevis på at Eldar Straume (matte 4n) ikke er klinisk hjernedød? Jeg beholder en sunn skepsis til det helt til det motsatte er bevist!

 

Seriøst, hvorfor skal det å være matteprofessor være analogt med sviktende, tja, alt?

Han er da ikke så ille...

Lenke til kommentar
Å herregud. Hadde forelesning med Lars sydnæs i dag.

Herregud.

 

I stedet for Selberg?

Jes. Vikar.

Sydnæs var mildt sagt en smule sær.

 

Sydnes er min gud (nr 2. i rekken etter Per Hag).

Hadde Sydnes i lin.alg II, og det var intet mindre enn en svært givende opplevelse, på mange plan. Lærte mye moral av Sydnes.

Endret av Raspeball
Lenke til kommentar
Herregud så mye sutring her inne. Klages på ditt og det klages på datt. Dere begynner altså allerede nå med å finne en unnskyldning dersom det går dårlig i faget?

All den tid fyren er vikar i fire forelesningstimer, regner jeg ikke akkurat med at han er helt kritisk for prestasjonen i faget. Dessuten virket han ikke nødvendigvis som en dårlig foreleser, bare ustyrtelig morsom.

Lenke til kommentar
Er det bare vanskelige/umulige/sære/avvikende (stryk det som ikke passer) forelesere på Gløs?

De vi har på Dragvoll virker jo helt normale i forhold til det som beskrives her.

Jeg er også noe forundet over det folk sier i denne tråden. De aller fleste forelesere jeg har hatt har vært ganske så normale og greie. Og de få som har vært sære har heller ikke vært så fryktelig utflippet. Det har vært noen forelesere som har vært vanskelige å følge dog.

 

Ellers er det vel stort sett dragvollere som foreleser ex phil. :p

 

Herregud så mye sutring her inne. Klages på ditt og det klages på datt. Dere begynner altså allerede nå med å finne en unnskyldning dersom det går dårlig i faget?

Jeg synes det er positivt at folk er kritisk til kvaliteten på forelesingene, så lenge kritikken er godt begrunnet. Det er ingen krav om pedagogisk forkunnskaper for forelesere så det er nok mye å ta av på dette området.

 

De aller fleste Gløshaugen-fag krever et visst minimum av egeninnsats og gidd for å stå, gode forelesere eller ei.

Lenke til kommentar

Har en oppgave til dere på Gløs:

 

Kan ikke dere finne opp en "dings" som gjør at jeg kan gå fra laptopen min på lesesalen uten å måtte være redd for at noen stjeler den mens jeg er vekke?

 

Tenker noe ala slike sykkellåser som blir brukt til å feste sykkler til lyktestolper o.l. (Må selvfølgelig litt nytenking til.)

En slik mekanisme i hver "bås" f.eks hadde vært kjempe stilig.

 

Noen som tar utfordringen?

Lenke til kommentar
Har en oppgave til dere på Gløs:

 

Kan ikke dere finne opp en "dings" som gjør at jeg kan gå fra laptopen min på lesesalen uten å måtte være redd for at noen stjeler den mens jeg er vekke?

 

Tenker noe ala slike sykkellåser som blir brukt til å feste sykkler til lyktestolper o.l. (Må selvfølgelig litt nytenking til.)

En slik mekanisme i hver "bås" f.eks hadde vært kjempe stilig.

 

Noen som tar utfordringen?

De har sikkert Kensington-lås på Tapir. Uansett finner du det på velassorterte bokhandler og/eller databutikker.

 

Kensington-lås har vært standard på alle bærbare PC-er og Mac-er i mange år nå, så du trenger ikke bekymre deg for hvorvidt det passer til din PC eller ikke.

 

EDIT: Ser ut som Macbook Air ikke har dette. Jaja.

Endret av A-Jay
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...