Gå til innhold

Holgers lille NTNU-tråd | *Se første post for spørsmål om hybel*


HolgerL

Hvilket sted tilhører du?  

1 456 stemmer

  1. 1. Velg ett av alternativene

    • Dragvoll
      254
    • Gløshaugen
      1018
    • Annet
      202


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei,

har flytta inn rett ved gløshaugen under realfagsbygget. Siden jeg bor så nært så skulle det jo være mulig å få inn eduroam trådløst. Satt nettopp nede på bakkelandet på en kafe og der var det veldig bra forhold. Det hadde vært jævli kult å sittet på ntnu sitt nett kontra en kjip (også trådløs) adsl-løsning. Finner ikke nettverket her jeg sitter men har tenkt å gå litt rundt og forske litt på denne muligheten.

 

Er det noen som har gjort noe liknende før her? Finnes det kanskje no store antenner man kan få kjøpt for å forsterke signalet? :)

Lenke til kommentar
Noen som vet om det er mulig å låne verktøy på Gløshaugen? Jeg trenger en slik tang man bruker til å lage nettverkskabler med.

Du kan jo prøve Omega Verksted (kjelleren i Gamle Elektro). Men du får neppe låne med deg verktøy hjem om det er det du tenkte på.

Det var vel det jeg i utgangspunktet tenkte på, men da får jeg heller finne en annen løsning.

 

-------

 

Men til noe helt annet. Det ser ut til at NTNU nå har lagt ut en offisiell versjon av ntnu.1024.no på:

 

http://www.ime.ntnu.no/timeplan/

 

edit: Et eller annet merkelig med den, jeg får feil auditorium på den ene ex.phil-forelesningen min. Ifølge denne skal jeg til dragvoll :p

Endret av Frexxia
Lenke til kommentar
Hei,

har flytta inn rett ved gløshaugen under realfagsbygget. Siden jeg bor så nært så skulle det jo være mulig å få inn eduroam trådløst. Satt nettopp nede på bakkelandet på en kafe og der var det veldig bra forhold. Det hadde vært jævli kult å sittet på ntnu sitt nett kontra en kjip (også trådløs) adsl-løsning. Finner ikke nettverket her jeg sitter men har tenkt å gå litt rundt og forske litt på denne muligheten.

 

Er det noen som har gjort noe liknende før her? Finnes det kanskje no store antenner man kan få kjøpt for å forsterke signalet? :)

Bakklandet: trådløse trondheim du fant derfra? Det er jo trådløst nett i hele sentrum, og det er gratis for studenter.

 

Antenner: ja, det finnes antenner av div. størrelse å få kjøpt. Om det holder til å få signal for deg eller ikke er vanskelig å si. Er litt avhengig av hvor direkte siktelinje du har til basestasjon osv.

Lenke til kommentar
Hei,

har flytta inn rett ved gløshaugen under realfagsbygget. Siden jeg bor så nært så skulle det jo være mulig å få inn eduroam trådløst. Satt nettopp nede på bakkelandet på en kafe og der var det veldig bra forhold. Det hadde vært jævli kult å sittet på ntnu sitt nett kontra en kjip (også trådløs) adsl-løsning. Finner ikke nettverket her jeg sitter men har tenkt å gå litt rundt og forske litt på denne muligheten.

 

Er det noen som har gjort noe liknende før her? Finnes det kanskje no store antenner man kan få kjøpt for å forsterke signalet? :)

Bakklandet: trådløse trondheim du fant derfra? Det er jo trådløst nett i hele sentrum, og det er gratis for studenter.

 

Antenner: ja, det finnes antenner av div. størrelse å få kjøpt. Om det holder til å få signal for deg eller ikke er vanskelig å si. Er litt avhengig av hvor direkte siktelinje du har til basestasjon osv.

 

Fant EDUROAM på badet om jeg hadde pc'en i vinduet... :D Ganske dårlig signal, men en bedre antenne eller et aksesspunkt burde fikset dette.

 

Lurer også litt på om det finnes en VPN-klient som fungerer på windows vista 64bit og som kan brukes til å koble til ntnu-nettverket? Det som ligger på intranettet funker bare med 32bits-versjoner av windows.. Trenger å få lasta ned no software de har på de lokale serverne.

Lenke til kommentar
Cisco AnyConnect skal visstnok fungere. Dessuten, sakset fra en kommentar på NTNUs infoside:

 

[email protected] -- 2009-05-01

For de som har vista 64-bit: Bruk Shrew Soft VPN Client! Den er gratis! kan bekrefte at den funker på windows vista ultimate 64-bit. link: http://www.shrew.net/ Bruk følgende instillinger: General fanen: skriv inn "vpn.ntnu.no" som Host Name. Sett Auto Configuration til "ike config pull". Phase 1 fanen: Exchange Type skal stå som "aggressive" og DH Exchange skal være satt til "group 2". Authentication fanen: Authentication method settes til "Mutual PSK + XAuth". Local Identity fanen: Velg "Key Identifier" med en Key ID String som "alle". Remote Identity fanen: Velg "IP Address" og sett på "Use a discovered remote host" hvis ikke allerede huket av. Credentials fanen: Pre Shared Key skal settes til "passord". Håper dette funker! ;-) funket for meg =D

 

Tusen takk, så ikke at det vår sånn kommentarfelt nedenfor :(

Lenke til kommentar
Noen andre som har søkt UKA? Har søkt Dozer og skal på intervju i morgen.

 

Lykke til ;) Tidligere i år tok de opp 16 dozere. Det var 112 søkere. Hehe, og 8 av de 16 måtte være jenter. Vis at du er spesiell så går det nok bra ;)

 

 

Btw. Noen LF'er i Matte 4M å oppdrive? Jeg er for å ha en LF tilgjengelig, istedetfor å rive meg i håret i flere timer uten å vite om det jeg gjør er riktig. Lærer lite sånn. Hvertfall i mitt tilfelle.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...