Gå til innhold

Holgers lille NTNU-tråd | *Se første post for spørsmål om hybel*


HolgerL

Hvilket sted tilhører du?  

1 456 stemmer

  1. 1. Velg ett av alternativene

    • Dragvoll
      254
    • Gløshaugen
      1018
    • Annet
      202


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Da står øvingsoppgave 3 i EXPH1000 for tur.

Regner med de fleste har fått med seg dette:

 

Viktig melding angående oppgave 3

Det siste delspørsmålet i oppgave 3 lyder slik: "Hvordan argumenterer Gadamer for at hermeneutikken må være universell og ikke kun en metode?" Det er frivillig om dere vil svare på dette siste spørsmålet siden Gadamers argumentasjon for dette ikke er direkte omtalt i pensum.

:wee:

 

Jeg legger også ved seminar-arket vi har fått utdelt av seminarlederen vår, dersom noen kanskje finner det til hjelp.

Endret av skag1
Lenke til kommentar
Jeg angrep b) ved å skrive et eller annet tull til jeg fikk noen linjer, og så utvide a) til det ble nesten 3 sider til sammen.

 

De fikk også en "Gadamer kan brenne i helvette (og forøvrig resten av filosofene og filosofihistorien også)" på b som en innledning.

7329866[/snapback]

 

Trodde jeg hadde det klart nå, men jeg vet fortsatt ikke hva jeg skal starte på. Satser på en rask gjennomgang at historismen, deduktiv-nomolistisk forklaring også skrive litt om hermenutikk. Så driter jeg egentlig i om det blir rett :p

 

Gadamer, ja. Husker at jeg forbannet det mennesket i fjor. Lagde til og med en låt som het "The Murder of Gadamer" :wee:

 

Typisk tysker, torturist i blodet.

7329889[/snapback]

 

Har du sangen liggende på nett? :D

Lenke til kommentar

Rakkerunge og Mariasha:

 

Jeg brukte det som står under Oppsumering på side 292 om historismen. Og nå skal jeg skrive litt tull om Dilthey og hemeneutisk forsåtelse eller noe sånn, bruker oppsumeringen på side 453

 

Edit:

 

Og da var den oppgaven levert inn! :fun:

Endret av smoothie
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...