Gå til innhold

Holgers lille NTNU-tråd | *Se første post for spørsmål om hybel*


HolgerL

Hvilket sted tilhører du?  

1 456 stemmer

  1. 1. Velg ett av alternativene

    • Dragvoll
      254
    • Gløshaugen
      1018
    • Annet
      202


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Drit i fysikkforelesning. Da tenker jeg på Generell fysikk som de fleste Siv.ing-linjer har med 4 temaer(Gen.mek,Bølger,Termo og Elektro) Det går i en bratt kurve nedover av antall oppmøte etter hvert som semesteret går sin gang. Jeg fikk ingenting ut av forelesningene. Les Tipler (pensumboka) og gjør masse oppgaver og ekstraøvinger. Drill på eksamensoppgaver, så er du good to go. Jeg hadde ikke 3FY, men det hindret ikke meg i få en knallgod karakter i fysikk hvor strykprosenten er 35 % (2008). Og jeg skal ærlig innrømme at fysikk ikke er min sterkeste side. Kjenner mange som kontet det nå i sommer og de er ganske flinke. Problemet er at forelesningene ikke er i samsvar med hva som kreves for å løse oppgavene. Men mer rundt grøten for å virkelig forklare alt som skjer med integrasjon osv. Lite integasjon i Fysikk på det planet vi jobber.

 

Dessuten så er foreleseren udugelig. "Øøøøøøh. JA"

Lenke til kommentar

Lanka: Det høres ut som om du snakker om Eivind Hiis Hauge. Han var en udugelig fysikkforeleser.

 

Jeg vet ikke hvem du snakker om, men kvaliteten på forelesninger vil vel avhenge av foreleseren. Jeg har hatt andre lignende fag hvor forelesninger har vært god og bidratt til ny innsikt. Så jeg ville sett det an på foreleseren før jeg ga opp totalt å møte på forelesninger.

 

Men selvsagt. Hvis foreleseren er udugelig så er selvstudium en fin ting.

Endret av A-Jay
Lenke til kommentar
Hadde selv Eivind Hiis Hauge, og nei, han var ikke noe særlig... Håper forøvrig for årets kull sin del at Reidar Kristoffersen kommer tilbake som foreleser i Fluidmekanikk. Beste foreleseren jeg har hatt :)

Vi hadde Ola Hunderi som fysikkforeleser (TFY4120: bølger, svingninger, lys og elektromagnetisme), og da var det faktisk et løft (syntes jeg, iallfall) den uken vi fikk Hiis Hauge som vikar. Men han var vel heller ikke direkte bra, nei. :p

 

Reidar er mannen, derimot. Har ikke hatt faget Fluidmekanikk selv, men vi hadde ham som foreleser i fluidmekanikkdelen av Strømning og varmetransport. Helt fabelaktig inspirerende og morsom type.

Lenke til kommentar

Vi hadde ein Dag Werner Breiby (ganske ny forelesar), som igrunn var ganske god. Problemet var at han sa det blei nye eksamensoppgåver, og at det ikkje var vits i å sjå på dei eldre oppgåvene. Dette var totalt feil ("løgn"), ettersom folk som gjekk petroleum (og hadde ein annan forelesar, men same eksamen), kjente igjen eksamen frå tidlegare oppgåver.

Lenke til kommentar
TFY4145 Mekanisk fysikk har iallfall knallbra foreleser: Arne Mikkelsen. Kan jo titte innom ham på mekanikkdelen til fysikkfagene. Jeg stikker nok selv innom i år også, denne gang med teorivedlikeholds- og pedagogisk øye.

 

In følge mine kilder skal ikke Mikkelsen under vise i mekfys i år. Det er vist nok en dame som skal ta over for han.

 

Uansett hvem som foreleser så anbefaler jeg ALLE å gå på forelesninger, iallefall i starten, på den måten kan du finne ut om det er noe for deg. Det er mye lurere å finne ut hvordan du lærer best selv i stede for å stole på en tilfeldig forumbruker på diskusjon.no

Endret av Flin
Lenke til kommentar
Noen som vet når forelesningene starter i ma1201, og om det er en annen foreleser i år? Misliker virkelig øvingsopplegget til Per Hag :p

Det er Per Hag som skal forelese i år. Beste foreleseren jeg har hatt til nå. Hva øvingsopplegget gjelder synes jeg det var flott! Mindre stress med å få levert øvinger, blant annet.

Lenke til kommentar
Hadde selv Eivind Hiis Hauge, og nei, han var ikke noe særlig... Håper forøvrig for årets kull sin del at Reidar Kristoffersen kommer tilbake som foreleser i Fluidmekanikk. Beste foreleseren jeg har hatt :)

Reidar er utrolig dyktig ja, hadde ham selv som vikar noen ganger. Når det er sagt er det ikke en uting å ha Lars Sætran i fluidmekanikk heller.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...