Gå til innhold

Holgers lille NTNU-tråd | *Se første post for spørsmål om hybel*

HolgerL

Hvilket sted tilhører du?  

1 456 stemmer

1. 1. Velg ett av alternativene

• Dragvoll
      254
    • Gløshaugen
      1018
    • Annet
      202

Anbefalte innlegg

Jeg fikk ikke det brevet med koden til studentweb før en av dem første dagene i august i fjor når jeg begynte på NTNU. Det er jo bare å betale studentavgifta og godkjenne utdanningsplan(som er satt opp hvis du går siving hvertfall) som skal gjøres, det tar maks 5 min. Så er ikke noe stress når den tid kommer;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
fikk gjeldsbrevet mitt idag..står at jeg har 155000 i lån :S? skal ikke begge semestrene bli trukket fra nå da? er jo kun høst som har blitt borte..har 60 stp fra begge semestrene...

Stusset på det samme. Men logg inn på Mine Sider på lanekassen.no, så ser du at det bare er 17000 som er gjort om til stipend foreløpig, pluss at hele lånet for de neste to semestrene står som lån.

Lenke til kommentar
Har det noe hensikt å bare ta tre fag på et semester da? Da får du jo ikke oppnådd nok studiepoeng til å nå graden din (300sp/360sp). Fører ikke dette bare til at du må slite med skolen i et år ekstra?

Hvis man har tatt noen fag som passer i studieplanen fra før så får man uttelling for det på studiepoeng, og trenger dermed ikke ta det på nytt. Det er vel det vi snakker om her.

Er det bare her at det ikke funker å gå videre til itslearning fra innsida?

Av og til er det greit med gammeldagse fagsider som ikke er avhengig av sånt tull :p

Du fikk ikke med deg følgende som har stått på innsida lenge:

"It's learning blir utilgjengelig fra fredag 31.juli kl. 16.00 til lørdag 1.august kl. 16.00. It's learning will not be available next Friday afternoon and most of Saturday.

I forbindelse med utvidelser og oppdateringer av infrastrukturen hos it's learning vil dette systemet være utilgjengelig fra fredag 31.juli klokken 16.00 og fram til lørdag 1.august klokken 16.00, melder NTNU IT."

?

Det ser dog ut som om utkoblingen er på overtid.

Endret av A-Jay
Lenke til kommentar
Kom over en ganske ny artikkel på fvn.no, en liten gladmelding.

Ser at NTNU ligger som sjette beste universitet i Europa og 54 beste i verden. ;)

Kilde

Jeg ville ikke tatt den særlig seriøst. Den rangerer HKUST på 315 plass når det er et av de beste universitetene i Asia og kom på 39 plass i verden på andre rangeringer. Men den sier jo selv at den går etter websidene deres og skal ikke anses som en ordentlig rangering. Legg også merke til at de amerikanske universitetene tar de første 20 plassene.

Jeg synes dette er en god rangering

http://www.topuniversities.com/worlduniver...s/fullrankings/

NTNU kommer forsatt på 328 plass som passer bra.

Endret av Camlon
Lenke til kommentar
Jeg synes dette er en god rangering

http://www.topuniversities.com/worlduniver...s/fullrankings/

NTNU kommer forsatt på 328 plass som passer bra.

Jeg synes dette er en veldig dårlig ranking. Oslo, Bergen og TROMSØ kommer før NTNU. Viss dette stemmer så burde ntnu virkelig begynne å gjøre noe. Men det er sikkert de på dragvoll som trekker det så sinnsykt ned.

At Bergen kommer over NTNU burde ikke være noen overaskelse. Et universitet er mer enn bare ingeniørfagene og det er egentlig bare i de fagene at NTNU hevder seg og kommer på 144 plass og i naturvitenskapelige fag hvor NTNU presterer middels. Ingen kan kommer å si at NTNU er det beste stedet å studere humanistiske/økonomiske/samfunnsfag i Norge.

Hvis vi tar en titt på resultatene mellom NTNU og Tromsø finner vi

38 40 26 47 82 35 NTNU

20 17 99 32 49 33 Tromsø

Her vil vi se at student til forelserratioen er det som trekker Tromsø over NTNU.

Endret av Camlon
Lenke til kommentar
Et universitet er mer enn bare ingeniørfagene og det er egentlig bare i de fagene at NTNU hevder seg og kommer på 144 plass og i naturvitenskapelige fag hvor NTNU presterer middels.

Det er lov til å bruke mer enn 1 setning.

Hvis vi tar en titt på resultatene mellom NTNU og Tromsø finner vi

38 40 26 47 82 35 NTNU

20 17 99 32 49 33 Tromsø

Her vil vi se at student til forelserratioen er det som trekker Tromsø over NTNU.

Her vil vi se en samling tall som ikke gir noen mening uten kolonnenavn.

Lenke til kommentar

Såvidt jeg vet så er bare semesterkortet mer et bevis for studieretningen din. Man kan jo melde seg opp til eksamen i andre fag, lenge etter man har fått semesterkortet. Det sa iaf studentservice. Jeg tviler på at man får flere enn fire i det hele tatt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...