Gå til innhold

Holgers lille NTNU-tråd | *Se første post for spørsmål om hybel*


HolgerL

Hvilket sted tilhører du?  

1 456 stemmer

  1. 1. Velg ett av alternativene

    • Dragvoll
      254
    • Gløshaugen
      1018
    • Annet
      202


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Sikker på dette?

Fikk en liknende liste selv (går medisin), men også beskjed om at det var ikke noe problem å velge andre perspektivemner - man måtte bare varsle fakultetet om det.

7290602[/snapback]

Står det noe sted? Jeg har vært i kontakt med en ansatt på Universitetet som har hjulpet meg med diverse fagpraktiske saker, men hun har aldri nevnt dette. Hvis det er tilfellet og jeg ikke kommer inn på det eneste faget jeg har lyst til å komme inn på, så skal jeg forhøre meg om det med den ansatte om dette.

Lenke til kommentar
Hvem av dem var det som flytta?

Hu med mørke håret du slepte etter deg den gangen på byen?

7291700[/snapback]

Nei, er hun andre, som nesten aldri er hjemme.

 

Nå synes jeg at det er på tide at jeg får svar på øvingsoppgave 2 i ex.phil snart :hmm:

7292941[/snapback]

Da er det jo ikke så farlig.

 

Step by my office, så skal vi nok finne ut av hvem som retta oppgava di :p

Lenke til kommentar

Skal studere ved NTNU til høsten, hvis jeg slipper militæret. I den forbindelse lurte jeg på et par ting:

 

Er indøk veldig hardt? Hvorfor får disse studentene så utrolig gode jobbtilbud? (370 000 kr i begynnerlønn feks).

Er "Ingeniørvitenskap og IKT" ei god linje? Hvorfor er det så lavt snitt for å komme inn der?

Er Fysmat vanskelig(ere enn indøk)? Får Fysmatere gode jobber?

 

Håper på svar!

Lenke til kommentar
Skal studere ved NTNU til høsten, hvis jeg slipper militæret. I den forbindelse lurte jeg på et par ting:

 

Er indøk veldig hardt? Hvorfor får disse studentene så utrolig gode jobbtilbud? (370 000 kr i begynnerlønn feks).

Er "Ingeniørvitenskap og IKT" ei god linje? Hvorfor er det så lavt snitt for å komme inn der?

Er Fysmat vanskelig(ere enn indøk)? Får Fysmatere gode jobber?

 

Håper på svar!

7315509[/snapback]

 

De fleste siving-linjene er ganske harde i forhold til mange andre studier.

Fysmat er definitivt et litt mer seriøst studium enn indøk ja :)

Hva er en god jobb? Som siving tjener du i mine øyne bra uansett, det er ingen korrelasjon mellom livsglede og inntekt om man har over et visst minimum, det viktigste er at du liker jobben din.

 

AtW

Lenke til kommentar

Jeg ser også for meg å gå fysmat til neste høst, men jeg synes liksom ikke jeg får den aller beste informasjonen gjennom NTNUs propagandasider og -brosjyrer.

 

Det er sikkert noen av dere her inne som går fysmat. Kan dere i så fall knote ned noen ord om hvordan studiet er sammensatt? Skjønner at det er en del fysikk og matte, men i tillegg er det vel en liten andel av bl.a. IT og kjemi. Kunne vært interessant å få dette utdypet litt, i tillegg til deres egne opplevelser av arbeidsmengde (og fritidsmengde), samt kort kort om hvordan overgangen til et heltids matte- og fysikkstudium er fra videregående skole. Har noen noe å si om jobbmuligheter (og evt. lønn), så er selvsagt det også fint.

 

Ingen som trenger å svare på alt, selvsagt, men jeg blir nå takknemlig for informasjon.

Lenke til kommentar
Jeg ser også for meg å gå fysmat til neste høst, men jeg synes liksom ikke jeg får den aller beste informasjonen gjennom NTNUs propagandasider og -brosjyrer.

 

Det er sikkert noen av dere her inne som går fysmat. Kan dere i så fall knote ned noen ord om hvordan studiet er sammensatt? Skjønner at det er en del fysikk og matte, men i tillegg er det vel en liten andel av bl.a. IT og kjemi. Kunne vært interessant å få dette utdypet litt, i tillegg til deres egne opplevelser av arbeidsmengde (og fritidsmengde), samt kort kort om hvordan overgangen til et heltids matte- og fysikkstudium er fra videregående skole. Har noen noe å si om jobbmuligheter (og evt. lønn), så er selvsagt det også fint.

 

Ingen som trenger å svare på alt, selvsagt, men jeg blir nå takknemlig for informasjon.

7315747[/snapback]

 

Jeg går fysmat, det er som du sier litt IT og kjemi, greit å ta med seg, og det er jo bare to fag, så det blir ikke for mye av det om det er det du er bekymret for.

 

Teknisk fysikk er om du følger det "anbefalte løpet" veldig mye teoretisk fysikk, om du ikke liker kvantemekanikk, faststoffysikk, partikkelfysikk o.l. så tror jeg ikke du kommer til å trives på teknisk fysikk. Personlig ble jeg lei av det, og spesialiserte meg på en litt uvanlig ting.

 

Fysmatere er litt "potetaktige" ikke spesialisert på noe som spesielt mange bedrifter trenger, men kan samtidig søke på veldig mange forskjellige typer jobber. Jeg synes det virker som fysmat har et bra rykte i markedet. Fysmat er nok mindre preget av både opp og nedgangstider. Lønna er vel omtrent som snittet for sivinger ville jeg tro.

 

Arbeidsmengden er vesentlig høyere enn på VGS, jeg vil nesten ikke si det er sammenliknbart, jeg gjorde svært lite på VGS og gjorde det allikevel bra, slik er det for de aller færreste på universitet, om du disponenerer så klarer du fint å ha fritid, men det er mye arbeid, og relativt hardt.

 

AtW

Lenke til kommentar

Anerkjennelse for kjapt svar, AtW!

 

Ikke at jeg er bekymret for kjemi og IT, nei (iallfall ikke kjemien, som jeg liker veldig godt på videregående også), men greit å høre litt om hvor mye det faktisk er.

 

Om jeg liker kvantemekanikk, partikkelfysikk, faststoffysikk o.l. vet jeg vel strengt tatt ikke ennå. I 2FY og 3FY er vi jo innom litt av hvert, men da stort sett på overflaten, regner jeg med. Men det meste er jo interessant.

 

Jeg har en tendens til å få litt arbeidsmengde ut av VGS også, tror jeg nok, så jeg blir jo litt bekymret over historiene om den store arbeidsmengden på universitetet. Samtidig synes jeg jeg er nokså flink til å planlegge og strukturere arbeidet, det kan jo kanskje være et lite fortrinn ...?

Lenke til kommentar
Anerkjennelse for kjapt svar, AtW!

 

Ikke at jeg er bekymret for kjemi og IT, nei (iallfall ikke kjemien, som jeg liker veldig godt på videregående også), men greit å høre litt om hvor mye det faktisk er.

 

Om jeg liker kvantemekanikk, partikkelfysikk, faststoffysikk o.l. vet jeg vel strengt tatt ikke ennå. I 2FY og 3FY er vi jo innom litt av hvert, men da stort sett på overflaten, regner jeg med. Men det meste er jo interessant.

 

Jeg har en tendens til å få litt arbeidsmengde ut av VGS også, tror jeg nok, så jeg blir jo litt bekymret over historiene om den store arbeidsmengden på universitetet. Samtidig synes jeg jeg er nokså flink til å planlegge og strukturere arbeidet, det kan jo kanskje være et lite fortrinn ...?

7315857[/snapback]

 

Jeg tror det hjelper å være strukturert ja, det er nok nesten verre om man er vant til å gjøre veldig lite. Det går for de fleste greit med en vanlig 40-timers-uke. Det blir jo mer å gjøre lenger opp, men merker ikke så mye til det synes jeg.

 

EDIT: Fysmat er vel kjent for å være blant de hardere av siving-studiene, men endel av fagene er jo felles med de andre, ihvertfall det første året. Ei heller har jeg gått på andre linjer, så jeg kan ikke uttale meg om det selv.

 

AtW

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...