Gå til innhold

Holgers lille NTNU-tråd | *Se første post for spørsmål om hybel*


HolgerL

Hvilket sted tilhører du?  

1 456 stemmer

  1. 1. Velg ett av alternativene

    • Dragvoll
      254
    • Gløshaugen
      1018
    • Annet
      202


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vurderer å utsette eksamen i medisin for ikke-medisinere til våren. Har jeg eksamen får jeg juleferie 16. desember, hvis jeg utsetter den til våren er det ferie 1. desember.

 

Sliter litt med å bestemme meg, så hva anbefaler folket? Hadde jo vært greit å få studiepoengene nå, men ferie er jo ferie.

 

Dere bestemmer :D

Lenke til kommentar
Jeg blir irritert over å høre dragvollere snakke om hvilke impulsive utdanningsvalg de skal ta for å få nok studiepoeng.

 

Utdanning er ikke en lek.

7287365[/snapback]

Jo, det er det. Jeg har planer om å ikke stryke, og mer er det ikke. Jeg har ikke bestemt meg for hva jeg vil gjøre med livet, men jeg nekter å jobbe. Da blir det tilfeldige studier som psykologi inntil videre. :elsk:

Lenke til kommentar

Antar det er meg du har i tankene?

 

Vil bare påpeke at jeg ikke er en dragvoller, og at jeg er i en noe spesiell situasjon. Siden jeg gikk på data i fjor, har jeg en god del emner fra før. Jeg må da fylle opp med litt studiepoeng, og vil da helst ha interessante emner, men som er såpass lette at de ikke går utover andre emner som faktisk inngår i graden min.

 

Siden jeg ikke begynte på Bygg & Miljø før 10. september er situasjonen enda mer spesiell. Siden jeg begynte så sent, og ikke har hatt kjemi på videregående, har jeg utsatt kjemi til neste høst. Da jeg kom hadde de hatt kjemi i tre uker, de holdt på med deltester (som teller på eksamen), og jeg hadde i tillegg gått glipp av kjemiforkurset.

 

Fortsatt like irritert?

Lenke til kommentar

Argh, så teit at det er to særdeles interessante emner som alternerer annet hvert år, slik at jeg enten ikke får tatt det ene, eller må bruke ett ekstra år på graden min og jobbe litt i tillegg for å få tatt det emnet. Det kunne ha vært løst dersom emnene gikk både høst og vår, men det gjør de ikke *snufs*

Er et annet emne som er forkunnskapskrav som går neste høst når jeg egentlig tenkte å ta det ene emnet. Lurer på om jeg kan ta det påkrevde emnet samtidig med emnet som krever dette.

NTNU har heller ikke nok naturgeografiske emner, slik at jeg må til et annet universitet 5. og 6. semestret, med mindre jeg finner noe andre interessant ikke-GEOG-emner.. :hmm:

Endret av skag1
Lenke til kommentar
Argh, så teit at det er to særdeles interessante emner som alternerer annet hvert år, slik at jeg enten ikke får tatt det ene, eller må bruke ett ekstra år på graden min og jobbe litt i tillegg for å få tatt det emnet. Det kunne ha vært løst dersom emnene gikk både høst og vår, men det gjør de ikke *snufs*

Er et annet emne som er forkunnskapskrav som går neste høst når jeg egentlig tenkte å ta det ene emnet. Lurer på om jeg kan ta det påkrevde emnet samtidig med emnet som krever dette.

NTNU har heller ikke nok naturgeografiske emner, slik at jeg må til et annet universitet 5. og 6. semestret, med mindre jeg finner noe andre interessant ikke-GEOG-emner..  :hmm:

7287494[/snapback]

 

 

Det gjelder mange emner, uheldigvis. :(

 

Selv må jeg til det store utland dersom jeg skal fortsette med min kjære tallteori.

Lenke til kommentar
Jeg blir irritert over å høre dragvollere snakke om hvilke impulsive utdanningsvalg de skal ta for å få nok studiepoeng.

 

Utdanning er ikke en lek.

7287365[/snapback]

 

Nei vel? Personlig ser jeg ikke helt grunnen til alt maset med å adgangsbegrense emner o.l, hva er egentlig problemet med at folk utdanner seg og utvider sine horisonter? Er det så forferdelig at folk tilegner seg litt mer kunnskap? Jeg tviler på at det er noen som er dumme nok til å utdanne seg for korstikitg økonomisk vinneing alene, da det er langt ifra den gunstigste måten å få penger fra staten.

 

AtW

Lenke til kommentar
Når man må ta perspektivemne, blir utdanningen litt mer useriøs, spør du meg. Jeg prøver selvfølgelig å ta det emnet hvor jeg har minst sjanse til å stryke, ergo, hvis det ene emnet ikke passer meg, må jeg prøve noe annet i desperasjon - eller impuls, om du vil.

7288488[/snapback]

 

Det er da ditt eget valg å angripe problemet på den måten, folk velger selv hvilket perspektivemne de skal ta, vil du at det skal være mer seriøst, så kan du vel ta det mer seriøst? Ett fag av 36(?) vil unasett aldri ha en vesentlig innvirkning på hvor seriøst studiet er.

 

AtW

Lenke til kommentar
Omtrent ingen av de fagene som er tilgjengelige for meg er forståelige. Perspektivemne er som exphil, et latterlig påfunn av universitetet for å prøve å få folk til å "utvide sin horisont". Eneste det gjør er å gi meg dårligere karakterer.

7288512[/snapback]

 

Hva mener du med "tilgjengelig for deg". Det er jo hundrevis av fag på NTNU. Er virkelig ikke en eneste en av de inressante?

 

At ex.phil er latterlig er det vel ganske stor enighet om...

 

AtW

Lenke til kommentar

Jeg snakker om perspektivemne...

 

Perspektivemner for HF-studenter 2006/2007:

  • Grafiske teknikker
     
  • Arkitekturhistorie
     
  • Formgiving
     
  • Innføring i medisin for ikke-medisinere
     
  • Psykosomatikk og helsepsykologi
     
  • Informasjonsteknologi grunnkurs
     
  • Kommunikasjonsteknologi i informasjonssamfunnet
     
  • Matematikk for ikke-matematikere
     
  • Statistikk for samfunnsvitere
     
  • Energifremtider og miljøvisjoner
     
  • Geologi og miljøet
     
  • Naturvitenskap og verdensbilde
     
  • Læring og formidling

Jeg meldte meg først på Statistikk for samfunnsvitere, men fant raskt ut at tall og denslags ikke er noe for meg. Så var det Læring og formidling, men ettersom jeg ikke vil bli lærer, tenkte jeg at det ikke var noe for meg. Etter det ble det Informasjonsteknologi grunnkurs, noe som virket lovende i starten med HTML og CSS. Når jeg fant ut at programmering var et sant helvete, ble jeg nødt til å slutte. Vi får se hva jeg tar til våren, da. Ikke mye her som er noe for meg.

Lenke til kommentar
Jeg snakker om perspektivemne...

 

Perspektivemner for HF-studenter 2006/2007:


  •  
  • Grafiske teknikker
       
     
  • Arkitekturhistorie
       
     
  • Formgiving
       
     
  • Innføring i medisin for ikke-medisinere
       
     
  • Psykosomatikk og helsepsykologi
       
     
  • Informasjonsteknologi grunnkurs
       
     
  • Kommunikasjonsteknologi i informasjonssamfunnet
       
     
  • Matematikk for ikke-matematikere
       
     
  • Statistikk for samfunnsvitere
       
     
  • Energifremtider og miljøvisjoner
       
     
  • Geologi og miljøet
       
     
  • Naturvitenskap og verdensbilde
       
     
  • Læring og formidling
     

Jeg meldte meg først på Statistikk for samfunnsvitere, men fant raskt ut at tall og denslags ikke er noe for meg. Så var det Læring og formidling, men ettersom jeg ikke vil bli lærer, tenkte jeg at det ikke var noe for meg. Etter det ble det Informasjonsteknologi grunnkurs, noe som virket lovende i starten med HTML og CSS. Når jeg fant ut at programmering var et sant helvete, ble jeg nødt til å slutte. Vi får se hva jeg tar til våren, da. Ikke mye her som er noe for meg.

7288567[/snapback]

 

Er det noe annet for dere HF-mennesker? Når jeg tok perspektivemne i fjor, så hadde vi en liste over anbefalinger, men vi kunne i praksis ta et hvilket som helst fag som ikke hørte til siving-linjene.

 

AtW

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...