Gå til innhold

Holgers lille NTNU-tråd | *Se første post for spørsmål om hybel*


HolgerL

Hvilket sted tilhører du?  

1 456 stemmer

  1. 1. Velg ett av alternativene

    • Dragvoll
      254
    • Gløshaugen
      1018
    • Annet
      202


Anbefalte innlegg

storken:

Da har de visst oppdatert fjorårets 3mx-regel ja.

Jeg hadde vel:

0,5 2BI 1,0 3BI

0,5 2MX 1,0 3MX

0,5 2FY 1,0 3FY

1x3 fordypningspoeng

altså 7,5 ekstra poeng.

Karaktersnitt 4,8 ga poengsum 55,5

Realister flest hadde vel gjerne bare tre fordypningsfag(og ikke alle fire), ergo du kan plusse dette på snittet ditt, og da havner du på ca 50p, og det er da ikke så ille.

 

 

Bare skyt meg dersom jeg tar feil

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hva heter ingeniør i datateknikk på engelsk. Jeg sier kunn Computer science, men er det korrekt?

 

Avhengig av faginnhold kan computer engineer være minst like riktig. Hardwarerelaterte emner som elektro og digitalteknikk havner under engineering, så hvis man må bruke loddebolt i løpet av studiet er man nok heller computer engineer :)

Lenke til kommentar

Jeg har fire ekstrapoeng, men har to sure treere fra R1 standpunkt og R1 eksamen. Jeg fikk imidlertid 4 i R2 og 6 på R2 eksamen. Dette blir jo akkurat 4 i snitt, eller var det slik at R1-karakterene ikke gjelder lenger?

 

PS: Fikk så dårlig i R1 pga. dårlige vaner. Skjerpet meg i 3. klasse. Syntes fortsatt jeg kunne gjort det bedre i standpunkt, men gjorde det dårlig på tentamen. Uansett, fornøyd med oppgang i hvertfall. :)

 

EDIT: Med ekstrapoengene ender jeg opp på mellom 50 og 53 poeng. Hva holder dette til, vil dere tro?

Endret av Zeke
Lenke til kommentar

Da fikk jeg endelig mitt vitnemål fra vgs i dag og er på veg til høyere utdanning. Etter skuffende resultater på skriftlig eksamen (5,5,4) ender jeg opp med et snitt på 5,46 og poengsummen 58,6. Vet jeg ligger veldig i gråsonen, men håper da på å komme inn på ind.øk..

 

Hvis noen vet noe om snittkarakterene til søkere med førstegangsvitnemål som kom inn i fjor vil jeg være meget takknemlig (ikke poengsum, men karaktersnitt).

 

Uansett så lurer jeg på noe når det gjelder hybel fra SiT. Jeg søkte allerede 29. mars, men har ei fått noe svar fra de enda. Har det noe for seg å kontakte de selv og purre litt på resultatet fra søknaden, eller bør jeg kanskje starte med å lete etter hybel andre steder (voll, privatmarked etc.). Voll blir langt vekke føler jeg, og privatmarkedet blir vanskelig da jeg ikke vil ha mulighet for å komme med til Trondheim før i august.

 

Takk :)

Endret av SiMoB
Lenke til kommentar

Takk, skal gjøre det.

 

Ja, vet det er mye karaktermas her i denne tråden, men kunne ikke dy meg. Beklager virkelig, kloffsk. Har nok sjekket det meste av statistikk tilgjengelig allerede! Håper dog på en eller annen student som går på ind.øk. som innsidekilde :p

Lenke til kommentar
Uansett så lurer jeg på noe når det gjelder hybel fra SiT. Jeg søkte allerede 29. mars, men har ei fått noe svar fra de enda. Har det noe for seg å kontakte de selv og purre litt på resultatet fra søknaden, eller bør jeg kanskje starte med å lete etter hybel andre steder (voll, privatmarked etc.). Voll blir langt vekke føler jeg, og privatmarkedet blir vanskelig da jeg ikke vil ha mulighet for å komme med til Trondheim før i august.

 

Takk :)

 

Ring de gjerne, de kan i allefall bekrefte/avkrefte om alt er i orden mht søknaden. Hvem vet, klarer du å presse fram en liten tåre så kanskje de er ekstra behjelpelige, det er i hvertfall SiB i Bergen. Og det skader ikke å forsøke å få seg privathybel, det minsker sjansen for en stressende skolestart uten sted å bo.

 

Visse andre på forumet kan holde en litt hyggeligere tone og slutte å bjeffe til folk, det er ikke alle som sjekker forumet fem ganger om dagen og er oppdatert på alt som har blitt skrevet før.

Lenke til kommentar
Visse andre på forumet kan holde en litt hyggeligere tone og slutte å bjeffe til folk, det er ikke alle som sjekker forumet fem ganger om dagen og er oppdatert på alt som har blitt skrevet før.

 

Nei, og det er dumt for dem. Vi er da ikke en oppslagstjeneste, er lov å søke litt selv for man spør.

Endret av kloffsk
Lenke til kommentar
Og hvorfor i himmelens navn skulle det hjelpe deg?

 

Greit å vite hvor en ligger karaktermessig da, når det å ta utgangspunkt i poengstatistikken gir få frukter. Vil hvertfall hjelpe meg, selv om det ikke vil bekrefte noe som helst til eller fra når det gjelder det endelige resultatet. Jeg liker bare å ha så mye informasjon som mulig tilgjengelig. Kontroll gir meg ro :p

 

 

Ring de gjerne, de kan i allefall bekrefte/avkrefte om alt er i orden mht søknaden. Hvem vet, klarer du å presse fram en liten tåre så kanskje de er ekstra behjelpelige, det er i hvertfall SiB i Bergen. Og det skader ikke å forsøke å få seg privathybel, det minsker sjansen for en stressende skolestart uten sted å bo.

 

Visse andre på forumet kan holde en litt hyggeligere tone og slutte å bjeffe til folk, det er ikke alle som sjekker forumet fem ganger om dagen og er oppdatert på alt som har blitt skrevet før.

 

Jah, kan vel prøve det og, men er en irriterende åpningstid på telefonhenvendelser da. Jobber 0800-1530 så og si hele ferien, lite tid til å ringe når jeg er på jobben. Men skal prøve da! Å høres ut som en fortvilet hjelpesløs student over telefon kan nok fikses og! :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...