Gå til innhold

Holgers lille NTNU-tråd | *Se første post for spørsmål om hybel*

HolgerL

Hvilket sted tilhører du?  

1 456 stemmer

1. 1. Velg ett av alternativene

• Dragvoll
      254
    • Gløshaugen
      1018
    • Annet
      202

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Takk til NTNU. Da var Olaaaaa blitt Sivilingeniør! Hurra!

Er det noen her inne som ikke er sivilingeniør da ? *hinte til manglende beskyttelse av tittelen*

Fy faen, du er morsom altså. Beundrer deg, Harkonnen. Virkelig.

Lenke til kommentar
Takk til NTNU. Da var Olaaaaa blitt Sivilingeniør! Hurra!

Er det noen her inne som ikke er sivilingeniør da ? *hinte til manglende beskyttelse av tittelen*

Har det noe å si da? Siden sivilingeniørtittelen ikke er i bruk på NTNU lenger.

Lenke til kommentar
Har det noe å si da? Siden sivilingeniørtittelen ikke er i bruk på NTNU lenger.

Dessverre. NTNU kastet bort noe som var gull verdt og gir oss nå en tullegrad.

Graden din er bare et sett med bokstaver. Det har jo ikke dritten å si, hvorfor grine sånn?

Lenke til kommentar
Jeg ytret min mening for å se om det var noen likesinnede her.

Siv.ing-graden hadde i løpet av tiår utviklet seg til å bli et kvalitetsstempel. Jeg tviler sterkt på at Master of Technology blir det samme.

Kvalitetsstempel fordi det heter sivilingeniør? Neppe. Graden er "kun" kjent i Norge, og norsk næringsliv vet godt hva som kommer ut av NTNU uavhengig av hva de kaller graden. Hva er det man sier? "Same shit different wrapping".

Lenke til kommentar
Jeg ytret min mening for å se om det var noen likesinnede her.

Siv.ing-graden hadde i løpet av tiår utviklet seg til å bli et kvalitetsstempel. Jeg tviler sterkt på at Master of Technology blir det samme.

Kvalitetsstempel fordi det heter sivilingeniør? Neppe. Graden er "kun" kjent i Norge, og norsk næringsliv vet godt hva som kommer ut av NTNU uavhengig av hva de kaller graden. Hva er det man sier? "Same shit different wrapping".

Nei, man kan være Master of Tull, og man kan komme ut av NTNU uten å være brukende til noe. Jeg skal bli siving, vet faktisk ikke engang hva Master-ekvivalenten heter!

Lenke til kommentar

Hmm. Altså, på vitnemålet mitt kommer det til å stå "Master i Teknologi / Sivilingeniør". Jeg kunne velge mellom dette eller bare "Sivilingeniør". Så alle de som ikke har lyst på en master kan tydelig vis slippe dette.

Når det gjelder det at tittelen bare er kjent i Norge, så er det flere sider av den saken. Det er lettere å si til folk som er fra NTH-tiden at du er siv.ing. fra NTH enn å fortelle om sammenslåinger og reformer og si at det er det nærmeste man kommer siv.ing. man kommer. I utlandet må man holde seg fra å si at man er civil engineer, med mindre man går på bygg, men i tyskspråklige land er man tilsvarende "Diplomingenieur", som er opprinnelsen til sivilingeniør-studiet. For alle som er oppsatt i Bologna-prosessen kan man kalle seg Master of Science, uten å egentlig tråkke noen på tærne.

Lenke til kommentar
Hmm. Altså, på vitnemålet mitt kommer det til å stå "Master i Teknologi / Sivilingeniør". Jeg kunne velge mellom dette eller bare "Sivilingeniør". Så alle de som ikke har lyst på en master kan tydelig vis slippe dette.

Når det gjelder det at tittelen bare er kjent i Norge, så er det flere sider av den saken. Det er lettere å si til folk som er fra NTH-tiden at du er siv.ing. fra NTH enn å fortelle om sammenslåinger og reformer og si at det er det nærmeste man kommer siv.ing. man kommer. I utlandet må man holde seg fra å si at man er civil engineer, med mindre man går på bygg, men i tyskspråklige land er man tilsvarende "Diplomingenieur", som er opprinnelsen til sivilingeniør-studiet. For alle som er oppsatt i Bologna-prosessen kan man kalle seg Master of Science, uten å egentlig tråkke noen på tærne.

Hmm, så merkelig, jeg fikk valget mellom Master i Teknologi / Sivilingeniør eller bare Master i Teknologi.

AtW

Lenke til kommentar
Og du bryr deg ikke fordi du studerer på Dragvoll uansett, String-Emil?

Nå ble jeg støtt. Gløshaugen all the way :)

Jeg bryr meg ikke fordi det ikke har noe å si. De som skal ansatte meg i fremtiden kommer utmerket godt til å vite hva jeg har studert, uavhengig om det står siving eller master.

Jeg kjenner omtrent ingen i den gamle "NTH-kretsen", og de medstudentene mine som kaller NTNU for NTH gjør det vel kun pga. en av foreldrene sine eller en foreleser eller noe slikt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...