Gå til innhold

Holgers lille NTNU-tråd | *Se første post for spørsmål om hybel*


HolgerL

Hvilket sted tilhører du?  

1 456 stemmer

  1. 1. Velg ett av alternativene

    • Dragvoll
      254
    • Gløshaugen
      1018
    • Annet
      202


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fra http://www.underdusken.no/html/2006/15/5864.php:

Frykter svekket frivillighetskultur

 

Kvalitetsreformens strenge krav til studieprogresjon går på bekostning av frivillighetskulturen. – Det kan få negative konsekvenser for NTNU, sier førsteamanuensis Endre Sjøvold.

 

--

 

– Studier på Dragvoll er ikke nødvendigvis mindre tidkrevende, men der har man mulighet til å strukturere tiden på en helt annen måte. I mange fag på Dragvoll kan pensumlesing utsettes en stund uten at det går utover studieprogresjonen. Mange av studiene på Gløshaugen krever kontinuerlig obligatorisk arbeid, og det kan derfor bli vanskeligere å delta på noe som krever mye tid.

 

Er det bare jeg som finner det siste avsnittet litt selvmotsigende?

Lenke til kommentar
Fra http://www.underdusken.no/html/2006/15/5864.php:
Frykter svekket frivillighetskultur

 

Kvalitetsreformens strenge krav til studieprogresjon går på bekostning av frivillighetskulturen. – Det kan få negative konsekvenser for NTNU, sier førsteamanuensis Endre Sjøvold.

 

--

 

– Studier på Dragvoll er ikke nødvendigvis mindre tidkrevende, men der har man mulighet til å strukturere tiden på en helt annen måte. I mange fag på Dragvoll kan pensumlesing utsettes en stund uten at det går utover studieprogresjonen. Mange av studiene på Gløshaugen krever kontinuerlig obligatorisk arbeid, og det kan derfor bli vanskeligere å delta på noe som krever mye tid.

 

Er det bare jeg som finner det siste avsnittet litt selvmotsigende?

7278498[/snapback]

 

Hvis man ser bortifra realitetene og bare ser på utsagnet, så synes jeg ikke det er noe selvmotsigende, om man må jobbe like mange timer, men kan utføre arbeidet akkurat når man vil, så er det jo lettere å i tillegg delta på en annen aktivitet, der man gjerne må gjøre det til faste tider, og ofte er det mindre arbied i slutten av semesteret også. (eller i det minste ikke en kontinuerlig mengde frivillig arbeid i hele semesteret).

 

AtW

Lenke til kommentar

Dagens lærdom:

 

Ikke lever kladden når du skal levere ex.phil semesteroppgave...

 

Dette kan jeg dessverre ikke godkjenne. Grunnen er at dere ikke sier noe som helst om Kant, og at dere nesten ikke sier noe om Descartes? syn på kropp og sjel. Dere har mulighet til å forbedre besvarelsen og levere den inn til ny vurdering hvis dere ønsker det. Det dere må gjøre for å få godkjent dette er altså å skrive om Kants syn på årsaksbegrepet, og å skrive litt mer om Descartes? syn på kropp og sjel.

 

Jaja, enda godt at jeg fant den egentlige besvarelsen her da.. :p

Lenke til kommentar
Dagens lærdom:

 

Ikke lever kladden når du skal levere ex.phil semesteroppgave...

 

Dette kan jeg dessverre ikke godkjenne. Grunnen er at dere ikke sier noe som helst om Kant, og at dere nesten ikke sier noe om Descartes? syn på kropp og sjel. Dere har mulighet til å forbedre besvarelsen og levere den inn til ny vurdering hvis dere ønsker det. Det dere må gjøre for å få godkjent dette er altså å skrive om Kants syn på årsaksbegrepet, og å skrive litt mer om Descartes? syn på kropp og sjel.

 

Jaja, enda godt at jeg fant den egentlige besvarelsen her da.. :p

7279111[/snapback]

hehe, er vel den første oppgaven jeg har hørt om, som ikke har blitt godkjent :)

Lenke til kommentar

Studass i exphil er drømmejobben (hvis man slipper seminar). Hadde nok diktet opp noe til hver eneste oppgave og gitt ok.

 

 

 

KJ2050-1 - Analytisk kjemi, grunnkurs

 

Noen som har peiling på hvordan dette er i forhold til TMT4100? Tar det neppe siden det kræsjer med auditorieøving og mekanikk, men hvis det er veldig grunnleggende så kanskje :)

 

 

TEP4100-1 - Fluidmekanikk

 

Meget vanskelig? Skal ha Mekanikk, så kanskje de er litt i samme gaten? Mulig jeg sliter med å få godkjennt det ene hvis jeg tar det andre.

 

 

Er jo ingen verdens ting som passer inn med timeplanen min, så blir vel noe dragvollpiss.

Endret av Nostradamus
Lenke til kommentar
TEP4100-1 - Fluidmekanikk

 

Meget vanskelig? Skal ha Mekanikk, så kanskje de er litt i samme gaten? Mulig jeg sliter med å få godkjennt det ene hvis jeg tar det andre.

 

 

Er jo ingen verdens ting som passer inn med timeplanen min, så blir vel noe dragvollpiss.

7280333[/snapback]

 

Fluidmekanikk er ikke bare lett nei, det er jo delvis slektet til mekanikk, men så veldig likt er det ikke, meknaikk er i mine øyne endel lettere en fluidmekanikk. Det første mekanikkfaget er egentlig ganske lett i forhold til de fleste andre fysikkfag.

 

Men fluid er ganske interessant om du setter deg inn i det, er det Iver dere skal ha? De første øvingene hans tar litt pusten fra deg ofte, men det ordner seg når man kommer litt lengre ut i semesteret.

 

AtW

Lenke til kommentar

Blir neppe fluidmekanikk hvis det er veldig hardt. Forelesningene passer ikke helt, så måtte ha deløt det opp på to paralleller og styrt i vei.

 

I fluidmekanikk er det visst Lars Roar Sætran og Helge Ingolf Andersson, så neppe noe Iver.

 

Angrer stort på at jeg ikke har Romteknologi 1 dette semesteret. Kom dessverre ikke over emnet før det var for sent.

Lenke til kommentar
Blir neppe fluidmekanikk hvis det er veldig hardt. Forelesningene passer ikke helt, så måtte ha deløt det opp på to paralleller og styrt i vei.

 

I fluidmekanikk er det visst Lars Roar Sætran og Helge Ingolf Andersson, så neppe noe Iver.

 

Angrer stort på at jeg ikke har Romteknologi 1 dette semesteret. Kom dessverre ikke over emnet før det var for sent.

7281881[/snapback]

 

Hmm, har ikke hatt sætran i noe fag, men tror jeg har snakket litt med han. Han virker jo som en hyggelig fyr, og tror han er relativt godt likt som foreleser, men dette må du ta med en stor klype salt, mulig jeg husker feil.

 

Det er ikke det at fluidmekanikk er så fantastisk hardt, men det er jo heller ikke kjempelett, spørs litt hva man synes om fysikkfag generellet. Jeg synes det er blandt de vanskligere av fysikkfagene på "makronivå" (altså jeg ser bortifra partikkelfysikk, kvantemekanikk og sånn). Men det er jo litt med personlig smak å gjøre også.

 

AtW

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...