Gå til innhold

Holgers lille NTNU-tråd | *Se første post for spørsmål om hybel*

HolgerL

Hvilket sted tilhører du?  

1 456 stemmer

1. 1. Velg ett av alternativene

• Dragvoll
      254
    • Gløshaugen
      1018
    • Annet
      202

Anbefalte innlegg

Definer enkelt. Er det enkelt hvis det er få folk på øvingstimene?

Ja. Og at Matte 3 er det enkleste mattefaget på siv.ing., gjør det ikke mindre attraktivt. Mindre tid på å forberede seg - høyere effektiv timelønn.

Hvis man er studass i et fag bør strengt talt ikke innholdet i faget være noe problem. Skal man ha få folk som skal møte opp i øvingstime kan man f.eks være studass i statistikk. Knapt en kjeft som møter opp. Det som tar tid er alle øvingene som skal rettes.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Fikk tilbud om jobb i TTM4110 - kommunikasjon, tjenester og nett. Trodde ikke dette gikk på høsten?

Noen som vet hva dette går ut på / hvem som har faget ?

TTM4110 er Pyse- Pålitelighet og ytelse med simulering. Det går på høsten. KTN går om våren, men er det ikke et perspektivemne for Dragvoll som også går på høsten? Hva er det det heter?

Du må da forresten huske hva slags studass-stillinger du har søkt på?

Lenke til kommentar

Jeg søker datateknikk til høsten, men er ikke sikker på om jeg kommer inn. Hvis jeg ikke kommer jeg inn tenker jeg å ta de fagene de har "for meg selv" (exphil, matte 1, diskret matematikk og IT grunnkurs, ifølge ntnu.no). For å søke meg inn senere.

Hva må jeg søke meg inn på for å kunne ta disse? Har fått inntrykk av at jeg kan melde meg på det meste hvis jeg kommer inn på Emnestudier realfag, årsstudium, stemmer dette? Setter pris på svar:)

Lenke til kommentar
Stemmer det at NTNU egentlig ikke liker at folk har to studassjobber samtidig? Hørte det av noen en gang. Eller gjelder det kanskje bare innenfor hvert enkelt institutt ...?

Skal egentlig ikke ha to studassjobber samtidig, men om det er nødvendig for å få nok studasser så får du lov.

Lenke til kommentar
hvis vitnemål er den eneste dokumentasjonen du ønsker

skal ligge til grunn for behandlingen av søknaden din, og

du godkjenner elektroniske vitnemål over nett, behøver du

ikke sende inn omslagsarket du mottok i posten.

Herrbrun: Du har vel utsatt plass fra i fjor eller noe sånt? Isåfall skal det ligge til grunn for behandlingen, og dermed må du sende inn omslagsark.

Endret av endrebjo
Lenke til kommentar

Fikk iallefall ikke noe kjeft fra samordna opptak når jeg godkjente vitnemålet etter fristen (sto at det var godkjent bare), så dette betyr i værste fall at jeg mister 2 poeng siden jeg ikke får dokumentert at jeg har tatt 60+ studiepoeng fra før?

Lenke til kommentar

Hva er forskjellen på å opprette en undervisning- og eksamensmelding versus å slenge et fag inn i utdanningsplan del 2? Får nemlig til førstnevnte, men sistnevnte gir bare feilmelding om manglende undervisningstermin for faget.

Lenke til kommentar
Hva er forskjellen på å opprette en undervisning- og eksamensmelding versus å slenge et fag inn i utdanningsplan del 2? Får nemlig til førstnevnte, men sistnevnte gir bare feilmelding om manglende undervisningstermin for faget.

Sistnevne er for å få faget inn som en del av studieprogrammet du er på, om ikke jeg tar helt feil. Jeg ville tatt kontakt med fakultetet dersom studweb nekter å godta at et bestemt fag er del av undervisningsplanen selv om den skal være det på papiret.

Lenke til kommentar

Hei. Jeg sliter sykt med å velge fag til 4. klasse signalbehandling/lyd og bilde.

Noen som kan hjelpe? Noen som da har erfaring med et eller flere av følgende fag:

Medisinsk billeddannelse(virker desidert tøffest, men er vel det minst aktuelle)

Radiokommunikasjon

Marin Akustikk

Audioteknologi

Disse 4 fagene må jeg velge blant. Noen som har stått ovenfor et noenlunde likt valg, og kan fortelle meg litt? Suger at alle de kule faga er på høsten!

Lenke til kommentar
TTM4110 er Pyse- Pålitelighet og ytelse med simulering. Det går på høsten. KTN går om våren, men er det ikke et perspektivemne for Dragvoll som også går på høsten? Hva er det det heter?

Du må da forresten huske hva slags studass-stillinger du har søkt på?

Jeg mener selvsagt TTM4100 - tror ikke man får jobber i fag man ikke har hatt (eller tar).

Lenke til kommentar
Er det nokon spesiell stad eg kan sjekke om eg er meldt opp til eksamen (f.eks. studweb?)? Trur eg er meldt opp i alle fag (har fått godkjent det som skal godkjennast), men ein kan jo aldri vere sikker.

Jeg vet det skal stå på studweb. Jeg husker ikke nøyaktig hvor det skal stå men bare rot litt rundt inne der så finner du det nok. :)

Noen som vet om medisin for ikke medisinere fremdeles er flervalgseksamen til høsten? Vet de snakket om i fjor å endre det eller noe

Er det ikke litt tidlig for å bekymre seg om sånt? :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...