Gå til innhold

Holgers lille NTNU-tråd | *Se første post for spørsmål om hybel*

HolgerL

Hvilket sted tilhører du?  

1 456 stemmer

1. 1. Velg ett av alternativene

• Dragvoll
      254
    • Gløshaugen
      1018
    • Annet
      202

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Studass sa noe i en mail om att eksamen muligens ble flyttet ut til juni i ett fag. På StudWeb så står datoen på eksamen til slutten av mai.

For meg passer ikke den nye datoen de snakket om i mailen. Jeg har allerede reist til utlandet og startet og jobbe den dagen. Litt vannskelig og komme og ta eksamen.

Kan de fortsatt flytte eksamen om jeg sier det ikke passer? Om de gjør det, har jeg da lov til å ta eksamen til høsten uten å måtte møte opp på den til sommeren?

Jeg anbefaler deg ta kontakt med eksamenskontoret og spørre om:

1) Vil eksamen bli flyttet eller ikke?

2) Hvis ja, spør om du kan konte uten å ha tatt selve eksamen siden dette er spesielle omstendigheter (jeg vet ikke om du kan, men går an å spørre om det).

Gjorde det nå.

Hva skjer om den er flyttet og jeg ikke kan ta den til høsten? Får jeg ike tatt faget? Må jeg ta ett nytt fag til høsten for å opretholde studie poengene?

Lenke til kommentar
Hva skjer om den er flyttet og jeg ikke kan ta den til høsten? Får jeg ike tatt faget? Må jeg ta ett nytt fag til høsten for å opretholde studie poengene?

Hvis du er på et studieprogram og dette faget er en del av programmet må du nok i praksis ta den før eller siden. Det er ikke mange fagene på NTNU som går både vår og høst (jeg trodde først du snakket om konteeksamen, som er i august), så mest sannsynlig må du ta faget på nytt neste vår (men øvingsopplegg og slikt trenger du vanligvis ikke gå gjennom på nytt, bare si fra at du allerede har godkjent det). Pluss at for å opprett holde progresjonen i studieprogrammet pluss holde oppe pengestrømmen fra Lånekassen må du ta nye fag som "vanlig".

Endret av A-Jay
Lenke til kommentar

Hvis du er på et studieprogram og dette faget er en del av programmet må du nok i praksis ta den før eller siden. Det er ikke mange fagene på NTNU som går både vår og høst (jeg trodde først du snakket om konteeksamen, som er i august), så mest sannsynlig må du ta faget på nytt neste vår (men øvingsopplegg og slikt trenger du vanligvis ikke gå gjennom på nytt, bare si fra at du allerede har godkjent det). Pluss at for å opprett holde progresjonen i studieprogrammet pluss holde oppe pengestrømmen fra Lånekassen må du ta nye fag som "vanlig".

Det er ett valgfag og jeg går 2-årig master, det står ikke att jeg må ha det spesifike faget på studieplanen. Så neste vår har jeg master prosjekt... forhåpentligvis. Da har jeg vel mer en nokk med det, og går det ann å ta ag ved siden av master prosjektet?

Lenke til kommentar

lLytter de eksamen og du ikke kan møte pga. flyttingen antar jeg du får gyldig fravær og dermed tilgang til konteeksamen i august.

Siden det er et valgfag kan du nok drite i det og finne deg et nytt valgfag til høsten igjen.

Ingen kjeller på Karinelund, men man har vel tilgang på en bod man deler med resten av etasjen (4 stykk). Jeg bor i en slik en i 2. etasje inntil videre ihvertfall. Helt greit, så lenge man har en ålreit en å dele med. Fryser får du plass til om du og den du deler med ikke har noe behov for kjøkkenbordet som står der fra før. Hvis ikke er eneste alternativ å ha den på rommet, noe det bør være god plass til. Sofa, to skrivebord, bokhyller, skap, bord osv. har ihvertfall jeg klart å presse inn uten større problemer enn en litt smal dør. Det er en hylle, to skap, et skrivebord og en seng her fra før av. Forøvrig er det IKKE ståhøyde på hemsen, men det er god nok plass til å oppbevare stasj, ha en bokhylle der samt senga du sover i.

Bor selv i et av småhusene på Steinan nå, og det er sikkert ikke så veldig stor forskjell på hyblene hvis man ser bort fra takhøyden på hemsen. Har du ca. mål av hemsen? Fint å ha, så kan jeg tenke litt på hvordan jeg skal organisere ting.

Vil det være mulig å plassere fryseboksen i denne boden? Er det strømuttak der?

Endret av miicard
Lenke til kommentar
Kan vi lage en egen tråd for "Må jeg ha exphil" "Hvor får jeg tak i krydder" "Hvilken linje skal jeg velge?" "Jeg går studerer 3. året på Dragvoll, noen som kan forklare meg veien dit?" osv?

Jeg stemmer for.

Lenke til kommentar
Kan vi lage en egen tråd for "Må jeg ha exphil" "Hvor får jeg tak i krydder" "Hvilken linje skal jeg velge?" "Jeg går studerer 3. året på Dragvoll, noen som kan forklare meg veien dit?" osv?

Delvis for, delvis mot. Spørsmål som ikke er direkte relatert til NTNU kan godt tas andre steder, for eksempel ting som går på generell studieveiledning. Men for eksempel spørsmål som er direkte relatert til ex phil (som jo er et NTNU-fag) kan godt tas her.

EDIT: Skrev om, ble helt feil dette her...

Endret av A-Jay
Lenke til kommentar

Jeg stemmer for.

Skal vi heller starte cecolons store Gløshaugen-tråd? :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...