Gå til innhold

Holgers lille NTNU-tråd | *Se første post for spørsmål om hybel*

HolgerL

Hvilket sted tilhører du?  

1 456 stemmer

1. 1. Velg ett av alternativene

• Dragvoll
      254
    • Gløshaugen
      1018
    • Annet
      202

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Var eigentleg litt dyrt det for min del. Det blir maks snakk om 1 time, er i grunn ikkje så mykje som skal flyttast (32" tv, data, bøker og mikro). Ingen møbler eller liknande.

hvis det er så lite kan du jo bare ta en taxi?

Lenke til kommentar
Til hvilken konto betaler man depositum når man skal flytte? Mulig jeg har oversett det, men tenkte det var greit å ha på det rene. Den 04. skal jeg få godkjent vaska på Voll, hente nøkkel og flytte inn i Klostergata, for å rekke et sent fly på kvelden. Greit å ha alle detaljer på plass først.

Du får en faktura fra huseieren?

Lenke til kommentar
Er det nokon med bil her inne som evt. kunne hjelpt meg med flytting rett etter 04. juni? Jobben tar nok ikkje særleg lang tid (i værstefall flytting med ting frå Elgesetergate til Moholt). Blir sjølvsagt betalt, innanfor rimleghetens grenser ;)

Jeg kan sikkert hjelpe til når tiden kommer.

Lenke til kommentar

Noen som har erfaring fra Frode Rinnans vei? Har fått tilbud der nå. Virker litt dyrt (3200 + strøm, umøblert), men vet ikke om jeg finner så mye billigere privat. Forhåpentligvis fikser familien møbler litt her og der i fra, og det betyr jo at jeg slipper den berømte SIT-sofaen og kan kjøpe en seng jeg vet jeg er fornøyd med. Hum. Litt for langt å gå fra sentrum er det jo også, men trondheim er jo sykkelby nummer 1.

Noen som har sett hyblene i Frode Rinnans vei?

Lenke til kommentar

har ingen erfaringer fra Frode Rinnans, men jeg bor på Voll studentby og bruker ca 6-7 min på sykkel ned til byen. så du bruker nok enda kortere tid. nedoverbakke nesten hele veien. hjemmover tar noen minutter ekstra tho :p

syns ikke 3200 var så veldig mye. regner med alt av hvitvarer og slikt er der? vanskelig å vite hvor mye strømmen kommer på da, kanskje 200? sist jeg så en oversikt over priser mener jeg gjennomsnittet i trondheim lå på 3400-3500 for en hybel. hvis ikke internett heller er med i prisen så begynner det jo å balle på seg.

dette ble et ganske vagt svar for å være ærlig, litt trøtt sorry.

Lenke til kommentar
Noen som har erfaring fra Frode Rinnans vei? Har fått tilbud der nå. Virker litt dyrt (3200 + strøm, umøblert), men vet ikke om jeg finner så mye billigere privat. Forhåpentligvis fikser familien møbler litt her og der i fra, og det betyr jo at jeg slipper den berømte SIT-sofaen og kan kjøpe en seng jeg vet jeg er fornøyd med. Hum. Litt for langt å gå fra sentrum er det jo også, men trondheim er jo sykkelby nummer 1.

Noen som har sett hyblene i Frode Rinnans vei?

Du vil ikke finne så mange som har erfaring med å bo på vanlig hybel i Frode Rinnans vei, da denne studentbyen inntil nylig kun var parleiligheter, men de delte opp til enkelthybler for ikke så lenge siden.

Men hvor har du denne prisen fra? I den nyeste prislisten står det 3050 kr i husleie + 360 kr for strøm a-konto. Men det kan hende at prisene varierer fra enhet til enhet. Forresten betyr a-konto at du betaler et fast beløp i måneden, så blir det gjort opp for på slutten av året (har du brukt mer strøm enn du har betalt for må du betale det i tillegg, har du brukt mindre strøm får du penger tilbake).

Ellers er det ganske nært både Gløshaugen og Dragvoll. Det er kort sykkeltur fra Frode Rinnans vei til Gløshaugen, men en god del lengre tilbake da du må gjennom en lang oppoverbakke. Men det er også gangavstand til Gløshaugen om du studerer på Gløshaugen og heller vil gå på skolen. Og buss nr. 5 går hvert 10. minutt til både Gløshaugen og Dragvoll.

Lenke til kommentar

Siden det er snakk om hybler: noen som har erfaring med hybel med hems i 2. etasje på Karinelund studentby? Fått tilbud om en slik, og regner med jeg tar den. Og hvordan er kjøkkenet? Har en liten fryseboks jeg gjerne skulle hatt plass til der.

Endret av miicard
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...