Gå til innhold

Holgers lille NTNU-tråd | *Se første post for spørsmål om hybel*

HolgerL

Hvilket sted tilhører du?  

1 456 stemmer

1. 1. Velg ett av alternativene

• Dragvoll
      254
    • Gløshaugen
      1018
    • Annet
      202

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er steinan eller moholt nærmest Dragvoll?

Edit: og hva betyr det at "Ledige boliger sommeren 2008 er reservert til internasjonale studenter." ?

Uff, det skulle vise seg å være vanskelig å søke inne på boligtorget :/

Endret av xBoffen
Lenke til kommentar
Er rommet på voll 10 kvm uten bad? Det virker vesentlig mindre.

AtW

Stemmer det. Jeg trenger forsåvidt ikke større plass, men det er jo heller ikke å forakte. Hvordan ligger strømprisene an? Jeg velger å tro at det i snitt ikke blir mye mer enn 3-400 pr. mnd, men jeg har ikke noe å basere det på(annet enn et håp).

Hmm, ser ut som du har rett, i følge plantegningene på vool sine nettsider er rommet 12, 5 kvm mens badet 3 kvm, mao 9.5 kvm, det må være den dårlige layouten som lurer meg, det er jo langt bedre plass i praksis på feks moholt.

AtW

Edit: og hva betyr det at "Ledige boliger sommeren 2008 er reservert til internasjonale studenter." ?

Uff, det skulle vise seg å være vanskelig å søke inne på boligtorget :/

Moholt er nærmest, og det betyr at de ledige hyblene sommeren 2008 var reservert til internasjonale studenter...

AtW

Lenke til kommentar

Steinan studentby ligger ikke på Steinan. :) Så for at denne diskusjonen skal gi mening må vi skille på de to stedene.

Steinan (ikke Steinan studentby) ligger rett ved Dragvoll, bare en kjapp tur på en trivelig skogssti så er du der.

Steinan studentby derimot er skilt fra Steinan og Dragvoll av en bratt skrent. Det er veldig upraktisk og tungt å ta deg opp dit spesielt om du er på sykkel, og du må i praksis ta buss ned til byen og bytte, noe som tar mye tid, om du skal ta buss fra Steinan studentby til Dragvoll.

Moholt (Moholt studentby ligger også her) ligger cirka like langt unna Dragvoll som Steinan studentby, men i praksis er det mye lettere å komme seg fra Moholt til Dragvoll. Høydeforskjellene er mye mindre og veiene er mye bedre. Og det går også ofte direkte buss.

Lenke til kommentar

Jeg aner ikke hvordan jeg klarte å lese 2009 :p

Klarer fortsatt ikke å legge inn søknad, når jeg trykker velg blir jeg bare redirektert tilbake til forsiden, og det ligger ingenting på "mine sider"

Edit: Takk for oppklarelsen, A-jay :)

Edit2: nå blir det mye spørsmål her, men har endelig fått alt klart til søking. Bolig Fra/Til står på en annen tid enn det jeg hadde satt opp, så jeg lurte bare på om det var meningen at den skulle stå på 01.09.2009, da det ikke er noen måter å endre den på.

Edit3: som vanlig var det nok en brukerfeil :blush: Søknad er sendt inn nå.

Endret av xBoffen
Lenke til kommentar

Hei. Spør her istede for å lage en ny tråd jeg. Jeg har søkt litt rundt og ikke helt funnet noen ordentlig bekreftelse.

Stemmer det at man må ha 3 i matematikk og norsk for å komme inn på lektorutdannelse fremmedspråk (engelsk) i Norge?

Lenke til kommentar
Stemmer det at man må ha 3 i matematikk og norsk for å komme inn på lektorutdannelse fremmedspråk (engelsk) i Norge?

Ja, minimum. Gjelder også allmennlærerutdanning ved høgskolene.

Endret av 1503
Lenke til kommentar

Hei, dere nydelige mennesker!

I dag er det siste frist for å legge inn søknad på Samordna Opptak, og jeg trenger hjelp!

Jeg har svært lyst til å komme inn på Arkitekt på NTNU, men jeg har ikke god nok poengsum til å komme inn (setter det på 1. likevel, dog). Rådgiveren min på skolen anbefalte meg å ta et årsstidum på NTNU istedet, for så å prøve å søke meg inn på Arkitekt igjen senere når jeg har høy nok poengsum. Synes dere dette høres ut som en god ide?

Problemet blir da å finne riktig ettårsfag... Noen råd?

Jeg har hittil vurdert

Kunsthistorie

Matematiske fag

Informatikk

Engelsk

Endret av Beges
Lenke til kommentar

Et annet spørsmål.. om jeg starter på et annet studie, for eksempel Bachelor som byggingeniør ved HiST. Får jeg snittpoeng for dette? Slik at om jeg av en eller annen grunn misliker studiet sterkt og bestemmer meg for å hoppe av etter to år - vil jeg ha fått flere snittpoeng av disse to årene?

Lenke til kommentar

Hvordan er det egentlig med det å bli sivilingeniør for deretter å jobbe innen finans/økonomi, hvis du ser bort fra ind.øk. Jeg sliter veldig med å velge mellom NHH eller et siv.ing studie på NTNU (Marintek frister mest).

Er interessert i økonomi, men jeg vet ikke helt om jjeg vil fokusere kun på dette.

Endret av haarod
Lenke til kommentar
Hvordan er det egentlig med det å bli sivilingeniør for deretter å jobbe innen finans/økonomi, hvis du ser bort fra ind.øk. Jeg sliter veldig med å velge mellom NHH eller et siv.ing studie på NTNU (Marintek frister mest).

Er interessert i økonomi, men jeg vet ikke helt om jjeg vil fokusere kun på dette.

Jeg vet endel fysmatere som har spesialisert seg i matematikk jobber med økonomi-realterte ting ihvertfall.

AtW

Lenke til kommentar
Det hørtes unektelig veldig fjernt ut.

Jeg har bare fått det inntrykket. Jeg søkte på medievitenskap på NTNU ifjor, så fikk jeg et brev om at jeg måtte ta Matte på et sommerkurs (?). Jeg fikk en 3er i mattematikk grunnkurs på 1 klasse VGS om det kanskje har noe å si. Dog det kan hende jeg har blingsa veldig grovt og at dette gjaldt noe annet.

Om jeg da søker medievitenskap eller filmvitenskap, vil jeg da kunne holde meg fullstending unna matte, fysikk, kjemi o.l.? Og dette vil ikke kreves for at jeg skal komme inn?

EDIT: Matte, fysikk eller kjemi er ikke et obligatorisk fag å ta eller å studere når man går på NTNU uansett studie?

Endret av Tufte
Lenke til kommentar

Mulig detta er besvart før, men vil ikkje vere så veldig interessert i å lese gjennom alle dessa.

Men er ferdig med ungdomsskulen i år, og vil bli data- eller elektroingeniør. Såg på den lista over poengkrav til NTNU (er vel der eg skal gå om eg vil bli ingeniør?), og der såg det ut til at det var noko heilt anna enn karakterar frå 1-6 som vi har her. Korleis fungerar det der? :)

Er det hardt å oppnå dei poenga som krevst? :)

Lenke til kommentar
Mulig detta er besvart før, men vil ikkje vere så veldig interessert i å lese gjennom alle dessa.

Men er ferdig med ungdomsskulen i år, og vil bli data- eller elektroingeniør. Såg på den lista over poengkrav til NTNU (er vel der eg skal gå om eg vil bli ingeniør?), og der såg det ut til at det var noko heilt anna enn karakterar frå 1-6 som vi har her. Korleis fungerar det der? :)

Er det hardt å oppnå dei poenga som krevst? :)

Gjennomsnitt*10 pluss eventuelle ekstrapoeng (realfagspoeng, kjønnspoeng, alderspoeng osv.)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...