Gå til innhold

Holgers lille NTNU-tråd | *Se første post for spørsmål om hybel*


HolgerL

Hvilket sted tilhører du?  

1 456 stemmer

  1. 1. Velg ett av alternativene

    • Dragvoll
      254
    • Gløshaugen
      1018
    • Annet
      202


Anbefalte innlegg

Flere av skriverne på Gløs hadde dobbelsidig utskrift som standard tidligere.

 

Tullingen i dag skulle printe et uvisst antall eksemplarer av et dokument på 27 sider. Hva skjedde med å bare printe ett og så kopiere i en kopimaskin? Selv om man skulle tro alle på Gløs var smarte, så er de ikke det.

7239344[/snapback]

 

Javel? Som student, hvordan mener du dette er enklere eller billigere? Kopierer du er kvaliteten dårligere, det koster penger, og det er vesentlig mer tungvint.

 

Ellers kan man jo skrive dobbelsidig på nesten samtlige printere også i dag.

 

AtW

7239857[/snapback]

Om de er konfigurert til det ja ... Det er de dessverre ikke på Dragvoll.

7240075[/snapback]

 

Kan dere ikke sette dette selv i valgene til printeren?

 

AtW

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg synes og det er idiotisk med alle som printenr ukritisk, og gjerne lar svære bunker ligge i printeren... Tenk litt miljø =/

 

Det burde ikke være vanskelig å ha standardinstillinger til tosidig utskrift, og i PDF-er og PowerPoint minst 2 slides/sider per ark.

 

Synes også man burde brukt brukernavn overalt (på EL-bygget kan man ikke logge på med eget brukernavn), slik at det ble loggført hvem som printer enorme mengder.

 

En løsning på problemet med folk som legger igjen utskrifter kunne vært å ha kortlesere ved skrivere, slik at man printer til en felles kø, går bort til nærmeste skriver og trekker kortet.

Lenke til kommentar
Jeg synes og det er idiotisk med alle som printenr ukritisk, og gjerne lar svære bunker ligge i printeren... Tenk litt miljø =/

7240381[/snapback]

Går du EMIL ? :)

 

Det er alltid gøy å bli bashet av miljø-geeks, men det er enda morsommere å bashe dem tilbake sånn som Abakus-avisa (Readme) gjør f.eks. i det nyeste nummeret.

Lenke til kommentar

Går kyb, men synes likevel det er teit å printe unødvendig mange ark. Det er sikkert ikke få trær som går med hver dag :p

 

Visste ikke at realfag og Dragvoll hadde slike systemer, har bare lest om at det finnes for leeenge siden :) Er det ikke litt ironisk at EL-bygget, som burde være ganske oppegående på slikt, ikke engang har innlogging på PC-ene?

Lenke til kommentar
Ja jeg bruker skriverne på realfagsbygget til å skrive ut rasterbations, latterlig at den skreiv ut på begge sidene:p Skreiv vel ut ca 2-300 ark.

7239740[/snapback]

Bort med deg, sånn kan du gjøre på Dragvoll. Jeg måtte vente i 10 minutter for å få printet ut forrige kjemirapport. Jebuz christ!

Lenke til kommentar
Javel? Som student, hvordan mener du dette er enklere eller billigere? Kopierer du er kvaliteten dårligere, det koster penger, og det er vesentlig mer tungvint.

 

Ellers kan man jo skrive dobbelsidig på nesten samtlige printere også i dag.

 

AtW

7239857[/snapback]

 

God mulig det. Jeg ble bare mektig irritert over at jeg måtte vente 20-30 min for å få printet 4-5 sider.

Lenke til kommentar
Ja jeg bruker skriverne på realfagsbygget til å skrive ut rasterbations, latterlig at den skreiv ut på begge sidene:p Skreiv vel ut ca 2-300 ark.

7239740[/snapback]

Bort med deg, sånn kan du gjøre på Dragvoll. Jeg måtte vente i 10 minutter for å få printet ut forrige kjemirapport. Jebuz christ!

7241353[/snapback]

For Dragvoll er så langt ut på landet at du først må finne deg et tre, så hugge det opp i passende biter, flishogge det, koke tremassen, danne papir, la det tørke noen timer, for så å bruke den fantastiske gløshaugteknologien bleking før du dytter det inn i den enda mer fantastiske gløshaugteknologien som streiker minst 20-30 ganger om dagen (du kan velge om dette er printeren eller windows-PCn) før du klarer å skrive ut ...

Lenke til kommentar

Hmm etter det jeg har sett er det tosidige utskrifter på gløs, og i enkelte rom er det utrolig kjappe skrivere. Og powerpointresentasjonene jeg har sett legges ut med fire slides pr ark så man ikke får skrevet ut en slide pr side uten å styre. Er bra med sparetiltak så langt. Har også sett at skriveren tar pause pr 6. side eller noe noen steder, men om det er planlagt aner jeg ikke :/

Lenke til kommentar

Da jeg skulle skrive ut en rasterbation-ting på Dragvoll hadde jeg laget en med svært høy oppløsning og totalt 16 sider. PDF-fila som inneholder vektortegningene (antar det er noe slikt) av alle sirklene for rasterbastion var totalt på 14,7 MB for 16 sider. Med "default" instillingene for 16 sider er fila 4,6 MB.

 

Det tok visstnok veldig på skriveren.

 

Skriveren sto i ro i over ett minutt for hvert enkelt ark før den satte i gang med utskriften for arket. Selve utskriften gikk kjapt, 2 sekunder eller noe, men det ble lang kø siden det jo tok et minutt med "prosessering" av hvert enkelt ark før de ble skrevet ut. :whistle:

Men når jeg var ferdig med utskriften min kom det flyvende utskrifter ut som begravde rasterbation-tingen min i en feit bunke før jeg rakk å dra mine ark ut. Så jeg vil ikke klage på at skriverene, eller hvertfall den jeg brukte, var treg. Langt i fra.

Lenke til kommentar

Det er fullstendig korrekt, sim. Foredragsholderen var også ganske morsom, så alt i alt er jeg meget fornøyd.

 

Kun 2 timer forelesning i dag, morsomt foredrag, pizza, pils.. Hvor mye bedre kan det bli?

 

 

Merket forresten at gløshaugen virkelig lever opp til ryktet sitt: På dassen på realfagsbygget var det ikke tagget "moradi"-vitser eller "ring meg"-annonser, men rett og slett Newtons versjon av Occams Razor.

Lenke til kommentar
Kommer man seg gjennom AoC uten å ha faget som er knyttet til det? "Assembler"-biten gleder jeg meg til, for jeg har disassemblet litt fra før, og binære tall kan man lese seg opp på på wikipedia f.eks. Finnes det noe som man nesten bør ha hatt faget for å klare?

7247157[/snapback]

 

Nei. Egentlig ikke. Det meste står jo på informasjonen du finner på faktaarkene rundt i AoC. Om du får en god karakter i DMGK uten å lese boka er derimot uvisst.

 

Dark Assembly-oppgavene er stort sett ganske enkle (finne minste tall, regne ut n-te fibonacci-tall, teste om tall er primtall, konvertering mellom forskjellige tallsystemer og gcd er eksempler.)

 

Det som er dritt med AoC er at det er så mye dødtid på gåing. Drittkjedelig å hoppe mellom spørsmål :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...