Gå til innhold

Holgers lille NTNU-tråd | *Se første post for spørsmål om hybel*

HolgerL

Hvilket sted tilhører du?  

1 456 stemmer

1. 1. Velg ett av alternativene

• Dragvoll
      254
    • Gløshaugen
      1018
    • Annet
      202

Anbefalte innlegg

Jeg dobler lønna!! Nei! tredobler!1

7185680[/snapback]

Heh, veldig til misnøye da, Ex.phil er jo et av de letteste fagene, selv om det ikke er så veldig interessant.

AtW

7185792[/snapback]

Det er muligens det letteste faget, men det er desidert det vanskeligste å holde seg våken i. Dessuten er det desidert det vanskeligste å motivere seg for å jobbe i, og som et eksempel kan jeg nevne oppgave b) som jeg skulle ha gjort i dag, men ikke har orka å begynne på.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg dobler lønna!! Nei! tredobler!1

7185680[/snapback]

Heh, veldig til misnøye da, Ex.phil er jo et av de letteste fagene, selv om det ikke er så veldig interessant.

AtW

7185792[/snapback]

Det er muligens det letteste faget, men det er desidert det vanskeligste å holde seg våken i. Dessuten er det desidert det vanskeligste å motivere seg for å jobbe i, og som et eksempel kan jeg nevne oppgave b) som jeg skulle ha gjort i dag, men ikke har orka å begynne på.

7186068[/snapback]

Hehe, bare vent, du er nesten dømt til å støtte på fag som både er kjipe og vansklige etterhvert :)

AtW

Lenke til kommentar
Gleden av å være ferdig med ex.phil. kan ikke måles i penger.

7185515[/snapback]

Men jeg kan gi deg noe som kan måles i penger dersom du fullfører resten av semesteret med ExPhil for meg (inkl. eksamen).

7185633[/snapback]

Jeg trenger ikke å endre mye på semesterkortet mitt før det er en mulighet , men no way! :)

Lenke til kommentar
Jeg trenger ikke å endre mye på semesterkortet mitt før det er en mulighet , men no way! :)

7186311[/snapback]

Det tenkte jeg faktisk ikke på ! :) Enda større grunn til å finne pressmidler. Hva med om jeg lar deg få forsyne deg av mitt fantastiske harem av vakre, yndige gløs-tøser? :ohmy:
Lenke til kommentar
Fysikk (TFY4102) er det faget som har skuffet meg mest hittil på NTNU. Ola Hunderi burde gått i lære hos Martin Ystenes, siden Ola klarer å gjøre et fag som i utgangspunktet er interessant, så umotiverende.

7186284[/snapback]

Tipper det går endel på smak, vet om mange som liker hunderi, og også mange som ikke liker Ystenes sin undervisning. Men nå er det jo alltid noen som blir likt eller mislikt av flere enn snittet da.

AtW

Lenke til kommentar
Hehe, bare vent, du er nesten dømt til å støtte på fag som både er kjipe og vansklige etterhvert :)

AtW

7186127[/snapback]

Jaha? Details plx?

7186275[/snapback]

Spørs vel litt hvilket studie man går på, og hva man liker og ikke. Men du er heldig om du ikke støtter på et eneste fag som er vanskelig og kjipt (eller så liker du bare veldig mye), personlig var jeg ikke så glad i faststoffysikk feks (kvantemekanikk er heller ingen favoritt).

AtW

Lenke til kommentar

AtW

7186127[/snapback]

Vel, på geografi er det bare vårsemestret igjen med obligatoriske fag, og disse fagene er de morsomme vi har i år. Gleder meg stort til det faglige vi får nå etter jul! :)

Nå til neste høstsemester (3. semester) begynner vi med kun fag vi velger selv. Jeg har alt 2-3 semestre planlagt med tanke på emner, men er spendt på om noen av disse kommer til å bli kjedelige selv om de høres veldig spennende ut. Skal kanskje ikke se bort ifra det da.

Poenget mitt er at jeg tviler på at de (valgte) fagene innen den disiplinen jeg valgte (geografi) kommer til å bli like kjedelig som ex.phil. Noe i ex.phil er jo svært interessant, men jeg har jo ikke ex.phil fordi jeg har valgt det selv ut av interesse :)

Edit: Jeg forstår jo relevansen med innholdet i ex.phil, men det er bare så kjedelig nå som det står på. Tenkt på alle de andre tingene jeg kunne ha brukt tiden min på, f.eks henge her på diskusjon.no!

Endret av skag1
Lenke til kommentar

7186311[/snapback]

Det tenkte jeg faktisk ikke på ! :) Enda større grunn til å finne pressmidler. Hva med om jeg lar deg få forsyne deg av mitt fantastiske harem av vakre, yndige gløs-tøser? :ohmy:

7186411[/snapback]

Deal :ph34r:

Lenke til kommentar
Vel, på geografi er det bare vårsemestret igjen med obligatoriske fag, og disse fagene er de morsomme vi har i år. Gleder meg stort til det faglige vi får nå etter jul! :)

Nå til neste høstsemester (3. semester) begynner vi med kun fag vi velger selv. Jeg har alt 2-3 semestre planlagt med tanke på emner, men er spendt på om noen av disse kommer til å bli kjedelige selv om de høres veldig spennende ut. Skal kanskje ikke se bort ifra det da.

7186503[/snapback]

Er bare å kose seg så lenge det varer. Jeg frykter EiT er det mest spennende av fagene jeg blir tvunget til å ta neste semester (8 semester) : EiT, 15sp fagfilosofi og 7.5sp metode.

Lenke til kommentar
Argh, sitter med ex.phil nå. Har skrevet 1/3 side, så dette lover bra.....

Er heldigvis ikke så mye jobb. Men var nå slikt svada jeg håpet på å slippe ved å begynne på noe teknisk.

7192055[/snapback]

Samme her. Har igjen å gjøre b), og jeg frykter at den kommer til å suge. Jeg klarer ikke produsere intetsigende/lavkvalitets stoff, og jeg pleier ikke å være så god til å utbrodere, så jeg kommer nok til å bruke store deler av kvelden på dette.

Lenke til kommentar

Kanskje bare den yngre generasjonen som prøver å gjøre det bra, og lære litt så det ikke blir så kjipt på eksamen :tease:

Jeg prøver hvertfall å gjøre det beste ut av det, selv om det er temmelig kjedelig.

Er morsomt å få gode tilbakemeldinger på det man gjør :)

Lenke til kommentar
Hvorfor legger dere så mye i exphil? Finn noe relevant i boka, skriv noe piss som inneholder litt av det du fant i boka, og ferdig på en time :)

7192267[/snapback]

For det første er det greit å få gode karakterer, og jeg vet at jeg ikke kommer til å lære stoffet på noen bedre måte enn gjennom disse innleveringene. For det andre er det ikke så lett å "skrive noe piss", og når man først har stoffet i hendene koster det lite ekstra å gjøre en grei jobb.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...