Gå til innhold

Holgers lille NTNU-tråd | *Se første post for spørsmål om hybel*

HolgerL

Hvilket sted tilhører du?  

1 456 stemmer

1. 1. Velg ett av alternativene

• Dragvoll
      254
    • Gløshaugen
      1018
    • Annet
      202

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
4-500.000 kr.

Bullshit, og du vet det. Hvis ikke er du rimelig blåst i den lille skallen din.

Uh, en god årslønn + studielån kan godt komme opp i dette...

Selvsagt, forstår man ikke det er man rimelig blåst i den lille skallen sin...

Glemmer dere ikke å ta i betrakning at pengenes verdi er betydelig mindre i ditt siste arbeidsår enn nå ?

Faren min sier alltid at penger på konto på slutten av måneden er lik moro du har gått glipp av.

Lenke til kommentar
4-500.000 kr.

Bullshit, og du vet det. Hvis ikke er du rimelig blåst i den lille skallen din.

Uh, en god årslønn + studielån kan godt komme opp i dette...

Selvsagt, forstår man ikke det er man rimelig blåst i den lille skallen sin...

Glemmer dere ikke å ta i betrakning at pengenes verdi er betydelig mindre i ditt siste arbeidsår enn nå ?

Faren min sier alltid at penger på konto på slutten av måneden er lik moro du har gått glipp av.

Det vil jeg ikke tro, 500k i nåverdi som siste lønningsår er jo ikke noe voldsomt estimtat. Mange tjener jo endel mer enn det (i dag) på sitt siste arbeidsår. (spesielt om man legger til studielånet). At pengene er mindre verd om 50 år veies jo opp av at man sannsynligvis får flere millioner i lønn, derfor operer man med nåverdi. Det kan jo dog diskuteres om det er riktig måte å se problemet på.

AtW

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+12348972834

Når man har levert blankt på eksamen, er det da riktig at det skal stå "Trekk under eksamen (Avbrutt eksamen)" under Resultat på Studweb?

Lenke til kommentar

Tenkte å melde meg opp til noen ekstrafag på NTNU, noen som har prøvd seg på Personalpsykologi uten å kunne pensum godt før, skal jo være en 3-timers multiple-choice prøve som er verdt 15 studiepoeng :p

Hvis jeg melder meg til undervisning, vil det si at de kan kreve at jeg leverer inn øvinger og sånn? Gjelder bare dragvoll-fag

EDIT: SØK1002 - Innføring i mikroøkonomisk analyse. Står at dette faget krever en godkjent semesteroppgave for å kunne gå opp til eksamen. er det en stor avhandling eller en liten exphil øving? :)

Endret av Gebby
Lenke til kommentar
EDIT: SØK1002 - Innføring i mikroøkonomisk analyse. Står at dette faget krever en godkjent semesteroppgave for å kunne gå opp til eksamen. er det en stor avhandling eller en liten exphil øving? :)

Ikke noen stor avhandling, men fortsatt en del mer enn en exphil øving. Faget er dog ikke så vanskelig hvis du kan å derivere og er flink til å tegne markedskryss. Men det krever litt jobbing for å huske navnet på alle grafene, hvilken rekkefølge de kommer i og hvilke antagelser en har bak de osv. Ville heller gått for et av statistikkfagene på dragvoll fremfor mikroøkonomi.

Lenke til kommentar

Dette faget bygger vel også på at du har hatt matte for økonomer og et innføringskurs i samfunnsøkonomi. Er du helt blank på økonomi og derivasjon vil du nok slite.

Lenke til kommentar
Ikke noen stor avhandling, men fortsatt en del mer enn en exphil øving. Faget er dog ikke så vanskelig hvis du kan å derivere og er flink til å tegne markedskryss. Men det krever litt jobbing for å huske navnet på alle grafene, hvilken rekkefølge de kommer i og hvilke antagelser en har bak de osv. Ville heller gått for et av statistikkfagene på dragvoll fremfor mikroøkonomi.

OK, takk. Må ha det uansett, lurte bare på mtp arbeidsmengden om jeg kanskje skulle utsette det til et litt lettere semester, men hvis det er overkommelig så tror jeg jeg tar det nå. Statistikk har jeg i 4. semester eller noe uansett på Gløs, så trenger ikke ta det igjen :)

edit: Husam: Derivasjon er ikke noe problem akkurat. Satser vel på at økonomien fra videregående vil la meg flyte gjennom, tihi.

Endret av Gebby
Lenke til kommentar

OK, takk. Må ha det uansett, lurte bare på mtp arbeidsmengden om jeg kanskje skulle utsette det til et litt lettere semester, men hvis det er overkommelig så tror jeg jeg tar det nå. Statistikk har jeg i 4. semester eller noe uansett på Gløs, så trenger ikke ta det igjen :)

Hva går du?

Faget er aboslutt overkommelig, og spesielt hvis de fortsatt bruker Varian som pensum.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...