Gå til innhold

Holgers lille NTNU-tråd | *Se første post for spørsmål om hybel*


HolgerL

Hvilket sted tilhører du?  

1 456 stemmer

  1. 1. Velg ett av alternativene

    • Dragvoll
      254
    • Gløshaugen
      1018
    • Annet
      202


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
exphil med lydens hastighet?

Yepp. Har ikke hørt noe særlig på det, jeg ble bare trøtt av stemmen, men for noen fungerer det kanskje.

 

prada8, er det ikke alltid den 15. da, med mindre den 15. er i løpet av helgen?

 

Jeg pleier å få mitt 13. eller 14. Det skal uansett være bokført den 15. i banken, så vi bør vel få det før helgen denne gangen...

 

 

Og ang. ex.phil., slet en stund jeg og, men 6-7 timer sammenhengende lesing på Dragvoll gjorde susen, er iallefall dritt lei. Håper på en oppgave som "Lag en teori, drøft. Filosofer." eller bare om kontraktsteori, det inngår jo i statsvitensskapspensumet mitt så burde gå glatt! :)

Lenke til kommentar

Greia er at jeg kan jo egentlig pensum i grove trekk. Men detaljene? De forsvinner fort, og jeg har ikke kjangs til å huske navnene til alle de greske tenkerne.

 

Eksamen kan bli litt småkjip, bør disponere tiden bra nok til at jeg får kladdet oppgaven - sliter "litt" med uleselig håndskrift :D

Lenke til kommentar

argh, klikker. ntnu har lagt ut tao-forelesningene på innsida, men på et eller annet vis har multimedie-avdelingen fått det for seg at microsoft silverlight var en sykt god løsning å bruke. og nei, linux-betaen funker ikke på min maskin.

 

av og til lurer jeg på om det sitter en gjeng sadistiske idioter et eller annet sted på haugen og pønsker ut hvordan de kan gjøre it-løsningene mest mulig plagsomme.

Lenke til kommentar
Greia er at jeg kan jo egentlig pensum i grove trekk. Men detaljene? De forsvinner fort, og jeg har ikke kjangs til å huske navnene til alle de greske tenkerne.

 

Eksamen kan bli litt småkjip, bør disponere tiden bra nok til at jeg får kladdet oppgaven - sliter "litt" med uleselig håndskrift :D

strever med det samme som deg.

Lenke til kommentar

Min teori er at multiple choice jevner ut studentene på en urettferdig måte: de dårlige (kan ingenting/svært lite) vil score endel poeng på tipping, og på smart avkryssing. Har selv fått over halvparten riktig i et vanskelig fag jeg ikke kunne noe i. Samtidig vil de gode studentene som klarer en oppgave 99%, men kanskje har en fortegnsfeil eller tilsvarende, kunne få 0 uttelling på samme oppgaven.

 

På en vanlig eksamen derimot, kan man få uttelling for fremgangsmåten, selv om svaret er feil.

Lenke til kommentar

Dette kommer helt ann på hvordan denne flervalgseksamen blir laget. Fagkoordinator har tidligere i semesteret laget en glimrende midtsemesterprøve, som neste utelukkende bygget på forståelse av kretselementene, i steden for selve regningen. Her fikk de som hadde forstått stoffet god uttelling, mens de som slet fikk resultater deretter.

En eksamensoppgave vil derfor være bygget opp på samme prinsipp, og med tilsvarende fornuftige svaralternativer som gir gale svar ved gal forståelse, ikke ved gal utregning. Kretsteknikk er ikke et fag som skal teste matteferdighetene dine, men forståelsen av enkle kretselementer som kondensatorer og transistorer. Denne forståelsen burde selvfølgelig vært ved vanlig regning, men jeg tror ikke en flervalgsoppgave vil påvirke resultatene i nevneverdig stor grad.

 

For faget sin del er jeg uenig i avgjørelsen om at galt svar ikke gir minuspoeng, men da jeg selv tar faget er det jo for min del bare positivt.

Endret av kknet
Lenke til kommentar
Nei, et av repitisjonsheftene ;) Fins vel tre forskjellige av dem og, jeg leser i det lille hvite med vakre blomster på fremsiden =) Men vet vi egentlig at det er et hefte vi holder i hånden?

Det er forholdvis usikkert. Det kan være at dine forutsetninger for innsikt er for dårlige, og at repetisjonsheftet bare er en simpel form for sansing eller innbilning fra din side. For personer med mer innsikt, kan repetisjonsheftet være grunnlag for mer gjennomtenking, og blir i så fall en idé om filosofiske teorier og filosofihistorie. Jeg antar uansett at du ser på repetisjonsheftet som en ting, og sier dermed eksplisitt at du ikke innbiller deg det skrevne ord i dette repetisjonsheftet, altså antar du at det er et repetisjonshefte du leser i.

 

Jeg har også blitt tillagt en helt ny opplevelse av å gå til bussen om morgenen. Mens jeg før trodde jeg gikk, altså endret min posisjon i forhold til den relative posisjonen til hybelen min, innser jeg nå, etter gjennomtenking og antakelser om at det jeg leser er noe jeg ikke innbiller meg, at bevegelse er umulig, jfr. Zenon.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...