Gå til innhold

Holgers lille NTNU-tråd | *Se første post for spørsmål om hybel*

HolgerL

Hvilket sted tilhører du?  

1 456 stemmer

1. 1. Velg ett av alternativene

• Dragvoll
      254
    • Gløshaugen
      1018
    • Annet
      202

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Apropos foiler: Magne Reitan tok BORT alle sine forelesningsfoiler i løpet av november, fordi: "Jeg har ryddet etter meg på serveren og slettet filene, 10.11.08."

Hva er poenget med å rydde de bort før eksamen?

Jeg blir ikke skuffet om jeg må konto ex.phil, men det er like greit å få det overstått nå. Det er et drittfag som jeg ikke vil ha noe mer å gjøre etter lørdagen, og da gjelder det å bestå.

cun: Selvfølgelig kan vi alle sammen hacke It's Learning, men på grunn av ex.phil så har vi blitt overbevist om at det er moralsk galt.

Endret av Bruun
Lenke til kommentar
EG.. Klarar.. Berre.. ikkje å opne ex.phil-boka.

"Repetisjonshefte til Ex.phil." av Ralph Henk Vaags. De første 80 sidene oppsummerer alle filosofene i relativt stor skriftstørrelse. Hvis jeg består eksamen så er det kun fordi jeg snublet over den på Tapir for en uke siden.

Lenke til kommentar

Det som er like sikkert som fylla etterpå, er at i eksamensperioden er it's:learning nede eller treigt. Det er ikke dimensjonert for å brukes av så mange som prøver å komme inn i eksamensperioden.

Its:learning har vel aldri hatt noen stor fanskare på ntnu, fra det øyeblikket det ble tatt ibruk har det fått bashing bra alle kanter. Fortjent.

Vi er NTNU, vi skal være et fremragende universitet innen informasjonsteknologi, vi kjøper billige løsninger som ikke virker for hjemmesidene, studweb og informasjon mellom fagansvarlige og studenter. Alle tre er rett og slett for dårlige. Gi det som prosjekter internt i masteroppgaver, k-pro eller et annet fag, gjør det til konkurranser der beste bidrag får best karakter/penger/heder og ære. Skal man være best får man bevise at man _er_ best.

Lenke til kommentar

Hvorfor er det så mye syt om Exphil?

Ja, det er et kjedelig fag. Og man har ingen utbytte av det. Men allikevel. Det er et av 4 fag dere har dette semesteret. Grow some. Dere er faktisk på et universitet, og da skal man klare å takle kjedelige fag. Skal være fullt mulig for en middelmådig elev å få en C etter å ha lest i 48 timer (inkl. søvn). Og da tenker jeg på å lese kompendiet.

Og det å konte Exphil er nok uaktuelt for de fleste. Så ta et skippertak de siste dagene nå. Har selv vært gjennom dette helvete, men synes ikke det er jordens undergang for dét. Klag heller når Matte2 står på agendaen.

Endret av Lanka
Lenke til kommentar

Ja, det er et kjedelig fag. Og man har ingen utbytte av det.

Kanskje man syter fordi man ikke liker å kaste bort tid på ubrukelige ting? Man kunne heller erstattet exphil med et skikkelig emne.

Endret av KjellV
Lenke til kommentar

Ja, det er et kjedelig fag. Og man har ingen utbytte av det.

Kanskje man syter fordi man ikke liker å kaste bort tid på ubrukelige ting? Man kunne heller erstattet exphil med et skikkelig emne.

Da er det rart det ikke er mer syting. Jeg kjenner opptil flere som er totalt umotiverte til Fysisk Miljøplanlegging, Vann og Miljø osv. Det har vel du også vært igjennom. Exphil er kanskje ubrukelig på en måte. Men det er også et fag man har for at ikke alt skal være sinnsykt tøft det første året. Da er det greit med et lesefag hvor karakteren ikke teller noe som helst. Selv om det kjedelig så er jeg lei av alle som syter over det. Alle må gjennom det. Ingen vits i å klage og mase på andre for det. Er ikke direkte rettet mot enkeltpersoner her inne, men heller de på Gløs som står i gangen og "skryter" av hvor mye de ikke kan i Exphil.

Lenke til kommentar
Er det noen her som har fått bedre enn C i tekled? Isåfall, hva er trikset?

og de andre spørsmålene er over det jevne ganske enkle å huske.

AtW

:/

Kjenner at jeg ikke kommer til å lese hele pensum, så jeg må tippe på en del spørsmål. Er det noen spm som går igjen?

Skal lese fra mandag ettermiddag.

Endret av TWA
Lenke til kommentar
Exphil er kanskje ubrukelig på en måte. Men det er også et fag man har for at ikke alt skal være sinnsykt tøft det første året. Da er det greit med et lesefag hvor karakteren ikke teller noe som helst. Selv om det kjedelig så er jeg lei av alle som syter over det. Alle må gjennom det. Ingen vits i å klage og mase på andre for det. Er ikke direkte rettet mot enkeltpersoner her inne, men heller de på Gløs som står i gangen og "skryter" av hvor mye de ikke kan i Exphil.

Jeg er ganske så enig i dette her, men samtidig har jo exphil-syting et element av tradisjon/rituale i seg også? Du er ikke ekte student før du har klagd høylytt over hvor kjedelig det er med exphil, liksom. :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...