Gå til innhold

Holgers lille NTNU-tråd | *Se første post for spørsmål om hybel*

HolgerL

Hvilket sted tilhører du?  

1 456 stemmer

1. 1. Velg ett av alternativene

• Dragvoll
      254
    • Gløshaugen
      1018
    • Annet
      202

Anbefalte innlegg

Det var selvsagt gøy, men jeg trodde han skulle prate om litt mer avanserte ting enn basic tallteori og krypto. Får se om jeg går i morgen. Satser på litt høyere nivå da.

Flere som var og hørte på Terence Tao i dag? Var ganske spennende, men han snakka litt fort. :wee: Glad jeg kom tidlig og fikk sitte langt frem.

Tror aldri jeg har sett så mange mennesker samtidig inne i R2. Blir spennende å se hvordan plassen blir på forelesningen han skal holde på EL2 i morgen (hvor det bare er 90 sitteplasser), phew.

Hva synes dere om forelesningen? \o/

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Noen som har noen gode tips til eksamen i medisin for ikke-medisinere? Har nedprioritert lesingen totalt helt nå, og eksamen er jo i morgen. De fleste eksamensoppgavene er greie, men er en del om ting jeg aldri har hørt om. Hva er det størst utbytte av å lese om?

Lenke til kommentar
Noen som har noen gode tips til eksamen i medisin for ikke-medisinere? Har nedprioritert lesingen totalt helt nå, og eksamen er jo i morgen. De fleste eksamensoppgavene er greie, men er en del om ting jeg aldri har hørt om. Hva er det størst utbytte av å lese om?

Man leser ikke på med for !med, man pugger eksamensoppgavene.

Lenke til kommentar

Er det stort sett de samme oppgavene som går igjen?

Lenke til kommentar

Enig. Se på eksamensoppgavene og pugg svarene. Nesten irrelevant hva svaret egentlig er. :p Av de jeg har sett på så er det noen spørsmål som har gått igjen og alternativene har samme rekkefølge. Et tips er å lese spørsmålet grundig, ta litt tid på å se hvilke du skal svare på. Ikke start fra en og gå til åtte om det er noen du er usikker på.

Lenke til kommentar

hei...

skal starte på ntnu neste år, og lurte på en liten ting..

dersom jeg er uheldig å får E på en eksamen..hvilke konsekvenser vil jeg få av å ta opp det samme faget året etter?

det er vel ikke som på vgs, med primær og ordinær vitnemål?

Lenke til kommentar
"uheldig"?

Du kan ta det opp igjen en gang, beste karakter står.

okey..så jeg får bare en ny sjanse liksom? men vil det stå på vitnemålet at jeg har tatt det opp på nytt å greier?

en ting til..hvis man søker å bytte linje etter studiestart, hvis jeg finner ut at jeg har valgt feil, hva er det de ser på før de bestemmer om folk kan bytte?

Lenke til kommentar

Har så smått begynt å tenke på videre studier. Er på siste året i videregående så begynner å bli på høy tid å finne ut hva jeg skal gjøre resten av livet mitt. Jeg har kommet så langt at jeg vet at jeg vil gå på NTNU og bli noe innen Sivilingeniør. Men så er det slik at det er så fryktelig mye å velge innen dette så jeg trenger derfor litt tips og tilbakemeldinger på hva folk synes om de forskjellige studier og slikt. Gjerne også si litt om hvordan jobbmulighetene er etter endt studie.

Jeg har sett litt på NTNU sine hjemmesider og har funnet ut at Bygg- og miljøteknikk ser ut som et veldig interessant studie. Men jeg er åpen for andre også.

Lenke til kommentar
"uheldig"?

Du kan ta det opp igjen en gang, beste karakter står.

okey..så jeg får bare en ny sjanse liksom? men vil det stå på vitnemålet at jeg har tatt det opp på nytt å greier?

Ja, det står når du tok eksamen.

Har så smått begynt å tenke på videre studier. Er på siste året i videregående så begynner å bli på høy tid å finne ut hva jeg skal gjøre resten av livet mitt. Jeg har kommet så langt at jeg vet at jeg vil gå på NTNU og bli noe innen Sivilingeniør. Men så er det slik at det er så fryktelig mye å velge innen dette så jeg trenger derfor litt tips og tilbakemeldinger på hva folk synes om de forskjellige studier og slikt. Gjerne også si litt om hvordan jobbmulighetene er etter endt studie.

Jeg har sett litt på NTNU sine hjemmesider og har funnet ut at Bygg- og miljøteknikk ser ut som et veldig interessant studie. Men jeg er åpen for andre også.

Anbefaler å søke i denne tråden.

Lenke til kommentar

tenker på å dra til utlandet til høsten, og vet jeg er lovlig sent ute. Er det noen som har noen tips til hvordan jeg kan finne ut hvor det er kjekt å fra og hvem jeg burde snakke med?

Skal innom internasjonal seksjon i morgen, og studieveileder er vistnok ubrukelig, kan det være noen forelesere som har peiling? Noen universiteter å anbefale?

er snakk om mekanikkfag.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...