Gå til innhold

Holgers lille NTNU-tråd | *Se første post for spørsmål om hybel*

HolgerL

Hvilket sted tilhører du?  

1 456 stemmer

1. 1. Velg ett av alternativene

• Dragvoll
      254
    • Gløshaugen
      1018
    • Annet
      202

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det finnes de som har printet et LF, tatt blanko over der det står "forslag" og skrevet navnet sitt istedet, slik at det blir "Løsning <navn>" :)

7077009[/snapback]

Hehe jeg var en av de som gjorde det i mine yngre dager, jeg hadde en slags liten hobby med å se hva man kunne tillate seg på øvinger, med mer eller mindre kreative stunts (å kopiere er jo typisk et mindre kreativt stunt da). Egentlig ganske underholdene tidtrøyte når man har nok godkjente øvinger :)

AtW

Lenke til kommentar

Som en morsom anekdote, hadde en studass en gang som godkjente en tegning av en blomst (det var i eksamensperioden så han hadde bedre ting å gjøre enn å rette øvinger, spørsmål kunne taes på mail), det eneste han ikke godkjente var en kopi der navnet til var klusset ut og et nytt skrevet på. For å toppe alt, var kopi og original levert sammen og lå derfor rett etter hverandre.

Lenke til kommentar
Er det bare meg, eller har Hangaren gått over til å bare ha dritt fra USA og Asia til middag? Noe av det er godt ja, men mesteparten er skit. Hadde de ikke mer tradisjonell norsk mat i fjor (skoleåret 05/06)?

7082734[/snapback]

"Ekte middag" som karbonader som består av mer fett enn kjøtt, og risengrynsgrøt?

Takke meg til indrefileten hjemme på hybelen :love:

Lenke til kommentar

Poteter med ovnsbakt laks, stek eller koteletter i tillegg til grønnsaker, ris og noen lunde normal kylling, spagetti med diverse tilbehør. Kokt torsk. Noe av det jeg spiste hos dem sist skoleår.

De burde ha en eller annen form for forholdsvis sunn norsk mat hver eneste dag, og heller hatt en eller annen rett fra orienten i tillegg.

Lenke til kommentar

Har gått over til å spise middag oftere og oftere på skolen, ettersom jeg trenger å sitte lenge om kveldene for å få gjort det jeg skal. Er helt enig i at Hangaren kunne hatt sunnere mat, og jeg synes også de er litt gjerrige på porsjonene.. Litt kjipt at det første man tenker på etter å ha spist middag, er mat. Synes forøvrig at det er helt greit med litt variasjon, trenger da ikke bare å være norsk bondekost :)

Lenke til kommentar

Jeg har regnet ut at med alle øvingsoppgaver, feltkursrapport og semesteroppgaver får vi på geografi til sammen 9 stk. oppgaver á 5 - 8 sider. Er dette mye eller lite i forhold til andre linjer?

Bare lurer jeg :)

Edit: Dette er kun høstsemestret. Hun ene i bofelleskapet mitt mener dette er over gjennomsnittet antallet oppgaver/innleveringer iløpete av ett semester.

Endret av skag1
Lenke til kommentar
Jeg har regnet ut at med alle øvingsoppgaver, feltkursrapport og semesteroppgaver får vi på geografi til sammen 9 stk. oppgaver á 5 - 8 sider. Er dette mye eller lite i forhold til andre linjer?

Edit: Dette er kun høstsemestret. Hun ene i bofelleskapet mitt mener dette er over gjennomsnittet antallet oppgaver/innleveringer iløpete av ett semester.

7085845[/snapback]

Jeg har 3 semesteroppgaver i ex.phil, 2 i samf.øk. og 1 i matte. Det er det som er obligatorisk. Ellers får vi øvingsoppgaver i samf.øk. annenhver uke, samt en hver uke i matte, men ingen av disse er obligatoriske.

Lenke til kommentar

På siv.ing. har vi som regel 3-4 fag hvor det skal leveres øvinger hver uke på ca 2-4 A4-sider. Dette er riktignok som regel matematiske innleveringer, og ikke lange tekster. Til sammen blir dette ca. 12 uker * 3 fag * 3 ark = 108 sider på ett semester.

Endret av HolgerLudvigsen
Lenke til kommentar

7085845[/snapback]

(14+10+8+3)* ca. 3-5 sider

Matte, Matte, Diskmat, Exphil

I tillegg kommer oppgavene i IT-GK. De tar ofte ca. en side med kode eller mindre, men mange bruker lang tid allikevel.

Lenke til kommentar
Jeg bor på studentby og har dermed linje gjennom NTNU og i dag mottok jeg denne mailen:

(Please keep the subject when replying to this mail)

Vi har fått melding fra rettighetshavere at det blir distribuert film/video/multimedia fra din nettilkobling på studentby

...

> [email protected]

>

> Title:  Miami Vice

> Infringement Source:  BitTorrent

> Initial Infringement Timestamp:  14 Sep 2006 03:52:48 GMT Recent

> Infringment Timestamp: 14 Sep 2006 03:52:48 GMT Infringer Username: 

> Infringing Filename:

> Miami.Vice.TELESYNC.XViD-PUKKA[www.moviex.info]/pukka-miamivice.rar

> Infringing Filesize:  743320380

--

Vetle Toreid

NTNU Abuse Response Team

Tror dere de kommer til å virkeliggjøre trusslene om 3 mnd uten nett? Noen andre på studentby som har fått samme mail. Hvis de kutter nettet får jeg bare kjøpe adsl fra en annen leverandør så det er jo egentlig ikke noe stort problem.

6954571[/snapback]

Heisann

Jeg og flere andre jeg kjenner har fått denne mailen. NTNU er altså tipset av NBC Universal, amerikansk gigantfilmtvgreie. Andre universitet har samme policy: eksempel

Tror dere de overvåker trafikkmengde og går spesifikt (og arbeidsomt) etter de med høy trafikk? Altså at en kan slippe unna ved å sette lastebegrensninger? Hva med å logge seg på VPN klient? Vil det gi agentene bare NTNU sin hovudutgangsIPadresse eller noe? Jeg er ikke så god på data, men glad i film....

Er det noen andre tricks som kan gjøres for å fortsette fildelingen? Dette er jo noe som sikkert halvparten av studentboligbeboere gjør...

:mad:

Lenke til kommentar
Tror dere de overvåker trafikkmengde og går spesifikt (og arbeidsomt) etter de med høy trafikk?  Altså at en kan slippe unna ved å sette lastebegrensninger?  Hva med å logge seg på VPN klient?  Vil det gi agentene bare NTNU sin hovudutgangsIPadresse eller noe?  Jeg er ikke så god på data, men glad i film....

Er det noen andre tricks som kan gjøres for å fortsette fildelingen?  Dette er jo noe som sikkert halvparten av studentboligbeboere gjør...

:mad:

7090379[/snapback]

NBC eller hvem det nå skal være som "anmelder" folk er ve bare inne på standard fildelingsprotokoller, velger seg uten noen filmer, og buster de som tilfeldigvis deler de på det tidspunktet. De vet jo ikke hvor mye trafikk du har på linja, og NTNU forholder seg bare til det de får av klager.

NTNU vet vel også hvilken IP som logger seg til NTNU via vpn, så om det blir sendt en klage på en "VPN-ip" på et gitt tidspunkt, så regner jeg med de lett kan finne ut hvem det er.

AtW

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...