Gå til innhold

Holgers lille NTNU-tråd | *Se første post for spørsmål om hybel*

HolgerL

Hvilket sted tilhører du?  

1 456 stemmer

1. 1. Velg ett av alternativene

• Dragvoll
      254
    • Gløshaugen
      1018
    • Annet
      202

Anbefalte innlegg

Eww, fikk brev fra HV i dag om innkallelse.. Må jeg på studentservice på dragvoll for å få attest om at jeg tar høyere utdanning eller hva? Noen som har gjort dette før? Søke om utsettelse av førstegangstjeneste det.

7061460[/snapback]

Nesten, jeg var i forsvaret, men så ble jeg overflyttet til HV senere, og kalt inn, da fikk jeg bare en bekreftelse fra fakultet mitt om at jeg studerte, og fikk 2 år utsettelse, så ble jeg kalt inn neste år(!), gjorde det samme, fikk to års utsettelse, ble kalt inn et år etter det, og slik fortsatte det noen år, men nå har jeg ikke hørt fra de siden omleggingen av HV, kanskje de har glemt meg?

AtW

7061681[/snapback]

Æsj, håper de bare glemmer meg med engang. Så du gikk til fakultetet for å få attest? Sto i det ene bladet at jeg måtte ha attest. Håper for din del at de har glemt deg iallefall.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Eww, fikk brev fra HV i dag om innkallelse.. Må jeg på studentservice på dragvoll for å få attest om at jeg tar høyere utdanning eller hva? Noen som har gjort dette før? Søke om utsettelse av førstegangstjeneste det.

7061460[/snapback]

Nesten, jeg var i forsvaret, men så ble jeg overflyttet til HV senere, og kalt inn, da fikk jeg bare en bekreftelse fra fakultet mitt om at jeg studerte, og fikk 2 år utsettelse, så ble jeg kalt inn neste år(!), gjorde det samme, fikk to års utsettelse, ble kalt inn et år etter det, og slik fortsatte det noen år, men nå har jeg ikke hørt fra de siden omleggingen av HV, kanskje de har glemt meg?

AtW

7061681[/snapback]

Æsj, håper de bare glemmer meg med engang. Så du gikk til fakultetet for å få attest? Sto i det ene bladet at jeg måtte ha attest. Håper for din del at de har glemt deg iallefall.

7062219[/snapback]

Ja, det var vel fakultet jeg spurte om attest. Forsvaret var egentlig greit det, men jeg må innrømme at jeg håper de har glemt meg i HV, litt urettferdig å få HV-tjeneste etter at man har vært inne i 12 måneder :)

AtW

Lenke til kommentar

7061460[/snapback]

AtW

7061681[/snapback]

7062219[/snapback]

Ja, det var vel fakultet jeg spurte om attest. Forsvaret var egentlig greit det, men jeg må innrømme at jeg håper de har glemt meg i HV, litt urettferdig å få HV-tjeneste etter at man har vært inne i 12 måneder :)

AtW

7062289[/snapback]

Da får jeg vel bare stille opp på fakultet på mandagen da :) Regner med de gir meg utsettelse, hvis ikke blir det ganske tåplig å begynne på 2. semesteret til høsten igjen. Henge et halvt år bak alle de andre liksom. Hvis det i det heletatt lar seg gjennomføre..

Lenke til kommentar

Nei, nei.. Det er to obligatoriske øvinger, dette var den første av de. Jeg skrev den på pc, for det synes jeg er så greit, slipper å kladde og sånn.. Har ikke hatt noe problem med det i kjemi, der har jeg levert 5 øvinger skrevet på pc, men i matte var det tydligvis et problem..

Men hva sier de til folk med uleselig skrift da?

Lenke til kommentar

Lettere å skrive matte på PC? Det synes jeg høres merkelig ut, du bruker MathType også da? Hvis ikke så skjønner jeg at det er enkelt, men det ser jo fryktelig ut da, med f.eks. "lim x-> Inf. (9x^2 + ln(y^(x^2)) + arcsin(3*PI*x)/((34x-2)^2)))/Integral(e^(x^2))". Skjønner da stud.ass godt... Hva skjedde med blyant og viskelær?

Lenke til kommentar
Lettere å skrive matte på PC? Det synes jeg høres merkelig ut, du bruker MathType også da? Hvis ikke så skjønner jeg at det er enkelt, men det ser jo fryktelig ut da, med f.eks. "lim x-> Inf. (9x^2 + ln(y^(x^2)) + arcsin(3*PI*x)/((34x-2)^2)))/Integral(e^(x^2))". Skjønner da stud.ass godt... Hva skjedde med blyant og viskelær?

7073830[/snapback]

Jeg er enig i at det ikke er lettere (ellers så er jo kanskje latex bedre egent til slikt enn mathtype). Men det blir jo opp til den enkelte.

Ellers, så er det vel bare å spørre studassen om hvorfor vedkommende mener dette? Vi her inne kjenner jo ikke sinnet til alle studassene rundt omkring.

AtW

Lenke til kommentar
Noen som kan gi meg en god forklaring på hvorfor stud.ass'en skrev dette på min første obligatoriske matteøving?:

"Godkjent, men neste obligatoriske øving skal skrives for hånd."

:hmm:

7073666[/snapback]

Det er vel ikke verre enn å spørre? Studasser er ikke mer enn studenter som har fått en ok karakter i et fag, så det er ikke så veldig mye vi bestemmer.. Det kan jo være faglærer som har bestemt dette. Jeg er veldig fornøyd med de øvingene jeg får inn med noenlunde kurant håndskrift :)

Lenke til kommentar
Noen som kan gi meg en god forklaring på hvorfor stud.ass'en skrev dette på min første obligatoriske matteøving?:

"Godkjent, men neste obligatoriske øving skal skrives for hånd."

:hmm:

7073666[/snapback]

Det er vel ikke verre enn å spørre? Studasser er ikke mer enn studenter som har fått en ok karakter i et fag, så det er ikke så veldig mye vi bestemmer.. Det kan jo være faglærer som har bestemt dette. Jeg er veldig fornøyd med de øvingene jeg får inn med noenlunde kurant håndskrift :)

7075519[/snapback]

Ja, som sagt, kan jo hende vedkommende er redd for koking, det er egentlig litt festlig hvor dårlige enkelte er til å koke, når man får inn øvinger der forklaringene er formulert 100% likt som løsningsforslaget, så begynner man nesten å lure :)

AtW

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...