Gå til innhold

Holgers lille NTNU-tråd | *Se første post for spørsmål om hybel*


HolgerL

Hvilket sted tilhører du?  

1 456 stemmer

  1. 1. Velg ett av alternativene

    • Dragvoll
      254
    • Gløshaugen
      1018
    • Annet
      202


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Har noen her blitt utestengt for å ha lasta ned for mye på NTNU sitt nett på hybelen? Jeg mener att det er download som har vert for høy, mens uppload har vært langt under grensen.

Om det er upload eller download, du blir uansett kastet ut. Begge veier er lette å overskride.

 

Er du sikker... i følge netmeter så var en jeg kjenner over 20GB download på 2 døgn, var faktisk over 20GB på ett døgn, og dagen etter lasta han ned en 5-6 GB siden han måtte sjekke om han var kasta ut. Glemte og skru av føre han stakk ut, og farta var noe større en han regnet med. Upploaden var under 2GB, om det har noe å si. Har du selv eller noen du kjenner blitt kastet ut for å ha for stor download, eller er de bare rykter at grensa er akkuratt 20GB på to døgn. Hvet om en som ble kasta ut, men han hadde for stor uppload, ikke download. Har selv også såvidt vært over 20GB download på to døgn i følge netmeter uten ha bli kasta ut. Kanskje det er netmeter som har er ukorekt måte og regne på.

Lenke til kommentar

Veeeel. Ein kamerat av meg som akkurat lasta ned noko rusk blei utestengt. Han er ikkje akkurat den skarpaste kniven i skuffa når det gjeld data (sjølv om han går datateknikk). Grunnen? Han lasta ned ei fil på rundt 6GB, så lot smartingen torrentprogrammet vere opent, og etter ei stund hadde han lasta opp 24GB.

Lenke til kommentar
Veeeel. Ein kamerat av meg som akkurat lasta ned noko rusk blei utestengt. Han er ikkje akkurat den skarpaste kniven i skuffa når det gjeld data (sjølv om han går datateknikk). Grunnen? Han lasta ned ei fil på rundt 6GB, så lot smartingen torrentprogrammet vere opent, og etter ei stund hadde han lasta opp 24GB.

 

Att en blir kasta ut om en laster for mye opp er jeg klar over, det har en jeg hvet om blitt. Men jeg hvet om flere, meg inkludert som har gått over Download grensa og ikke blitt kastett ut. Alle jeg har hørt om som har blitt kastet ut har enten for høy Uppload, eller så har de ikke visst hva som gikk over. Jeg har ikke hørt om noen som har blitt kastet ut med for høy download.

 

Så er det noen her, eller kjenner noen som har blitt kastet ut grunnet for høy download og upploaden var langt under grensa, og ikke bare har hørt av en venn som har hørt av en venn osv. at noen har blitt kastet ut med for høy download.

Lenke til kommentar
Mener jeg hørte at stor enkeltbelastning også ble slått ned på.

 

Men over til et annet tema: Pleier vårsemesterbøkene å ligge klare før jul? Nå tenker jeg på type store fag som Matte 2 og 3 (palleinnkjøpene). Skulle gjerne ha skaffet meg disse før jeg reiser hjem.

Dette er veldig avhengig av. Ofte kan man bruke forrige års bøker, og da har de sikkert noen på lager. Er det helt nye bøker er det ikke sikkert de kommer inn før i januar. Det letteste er nok å ta en tur innom Tapir, det er ikke så veldig langt unna ...

 

Kan også anbefale deg å sjekke litt på bruktmarked, men de fleste legger vel ut på nyåret.

Lenke til kommentar

Bøker: kommer vel generelt over nyttår, men f.eks. matte 3 har de sikkert på lager siden det også undervises i høstsemesteret. Og i matte 1 og 2 er det egentlig samme bok, som fås kjøpt som én stor bok eller i to deler, en for hvert fag.

 

Rep-forelesning i exphil: hvor mye får du ut av forelesningene til vanlig, synes du? Selv deltar jeg på alt av forelesninger i alle fag så sant jeg har muligheten til det. Får fort en ekkel følelse av å vite av at jeg ikke benytter meg av tilgjengelig undervisning. Kan vel fastslå at det kan være nyttig.

 

Forresten, jzono1: er du i R7 på tirsdager fra 12.15? Så en fyr som lignet mye på avataren din der i dag, da jeg selv var på tur ut :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...