Gå til innhold

Holgers lille NTNU-tråd | *Se første post for spørsmål om hybel*

HolgerL

Hvilket sted tilhører du?  

1 456 stemmer

1. 1. Velg ett av alternativene

• Dragvoll
      254
    • Gløshaugen
      1018
    • Annet
      202

Anbefalte innlegg

Alt er relativt, og samme hva man velger så er det avhengig av egeninsats hvor mye man får ut av det. Angrer ikke på at jeg endte opp på fysikk, men hadde sikkert passet andre linjer og.

Forøvrig virker det som at største forskjellen mellom fysmat og bfy er samholdet og linjeforeningene. Forskjellige folk finner man på begge linjene, er jo endel orginaler på begge linjer.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Samfunnsøkonomi; Noen som kan fortelle om det fra en stundents perspektiv?

Har hatt samf.øk i 2 år. Var ikke slik jeg forestilte meg faget. Er mye matte, tegning av de samme grafene og oppsetting av modeller. Hadde forventet å lære mer historie og empiri, men føler jeg kun sitter igjen med modeller som egentlig ikke forteller meg noe. Skal dog sies at når du er ferdig med fagene på 2000-nivå så blir det mer slik jeg hadde forestilt meg faget, så mitt tips er å ta en master, iallefall en bachelor med masterfag siste året. Ganske sløvt institutt, men de fleste foreleserene er greie (er du heldig får du Jørn Rattsø i flere fag). Studiemiljøet er derimot topp. Kjempeaktiv linjeforening som har årlig hyttetur, åretur og studietur (i vår var vi i Riga, året før Budapest) og er ofte onsdagspils med quiz osv. Første semesteret er det veldig mange som har innføring i samf.øk. siden det inngår i årsstudium samfunnskunnskap, men resten av fagene er det ikke så mange (når vi starta på 2. året så var vi rundt 40 igjen).

Lenke til kommentar
Utsettelse av førstegangstjeneste i mars 09: Er semesterkort (for i høst) godkjent som studentbevis til våren? Hvis ikke, hva må jeg ellers sende inn?
Stikk bort på studentservice (de befinner seg på Stripa, lengst bort mot hovedbygget). De gir deg et skriv du kan legge ved.

Jeg gjorde dette og fikk utsettelse uten problem.

Lenke til kommentar

Samme her. Eg fekk eit type brev frå militæret kor høgskulen/universitetet skulle stemple skrive under på at eg var elev der. Dette leverte eg inn på Stripa. Fyren som sat bak disken der ba meg fint ta med meg brevet heim att, og heller levere inn eit eige "skriv" som NTNU har. Eit par veker seinare hadde eg fått utsettelse til januar 2010. :)

Lenke til kommentar
Utsettelse av førstegangstjeneste i mars 09: Er semesterkort (for i høst) godkjent som studentbevis til våren? Hvis ikke, hva må jeg ellers sende inn?
Stikk bort på studentservice (de befinner seg på Stripa, lengst bort mot hovedbygget). De gir deg et skriv du kan legge ved.

Bare pass på at de skriver at du skal gå hele løpet, jeg måtte krangle med ei sær dame som bare ville godkjenne for et semester og ikke hele bacheloren.

Er forøvrig spent på om jeg får en ny innkallelse til våren, noen her som har noen erfaringer med dette?

Lenke til kommentar

Bare pass på at de skriver at du skal gå hele løpet, jeg måtte krangle med ei sær dame som bare ville godkjenne for et semester og ikke hele bacheloren.

Er forøvrig spent på om jeg får en ny innkallelse til våren, noen her som har noen erfaringer med dette?

De vil ha meg inn i januar. Venter på svar om utsettelse, men har ikke fått noe enda. Regner med det ordner seg da jeg skal gå på NTNU i minst to år til.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...