Gå til innhold

Holgers lille NTNU-tråd | *Se første post for spørsmål om hybel*

HolgerL

Hvilket sted tilhører du?  

1 456 stemmer

1. 1. Velg ett av alternativene

• Dragvoll
      254
    • Gløshaugen
      1018
    • Annet
      202

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Takk, Zethyr! Synd at jeg ikke så dette før, for studassen har nettopp dratt hjem. Betyr at jeg må skulke Dragvoll i morra for å få godkjent. Uff da :wee:

Med studassens hjelp skrev jeg denne koden:

<%	
int teller = 1;
int teller2 = 1;
out.println("<table>");
for (teller = 1; teller <=10; teller = 1 + teller)
{ 
//out.println(teller);
for (teller2 = 1; teller2 <=10; teller2 = 1 + teller2)
{
out.println(teller*teller2);
}
out.println("<br/>");
}
out.println("</table>");
%>

Lenke til kommentar
Uhm, slækk studass? Å først initialisere variable for så å sette samme verdi er bare forvirrende og unødvendig :/

7056808[/snapback]

Har en følelse av at hverken stud-asser eller foreleser vet noe om hva de snakker om, dessverre =/

Har sett mye søple-kode og hørt mange rare svar på spørsmål.

Lenke til kommentar
Uhm, slækk studass? Å først initialisere variable for så å sette samme verdi er bare forvirrende og unødvendig :/

7056808[/snapback]

Har en følelse av at hverken stud-asser eller foreleser vet noe om hva de snakker om, dessverre =/

7057088[/snapback]

Eller så er det du/dere som ikke vet hva dere snakker om :)

Lenke til kommentar

7057088[/snapback]

Eller så er det du/dere som ikke vet hva dere snakker om :)

7057801[/snapback]

Hadde jeg da villet uttale meg såpass skråsikkert?

At foreleser har en personlig hjemmeside hvor tabeller (tonnevis) brukes til layout, og han skryter av det, sier vel litt. Ellers kommer han noen ganger med en del uttalelser som ikke er helt 100, selv om jeg forstår at enkelte av dem kanskje er for å "få med seg de som ikke er så teknisk begavet" (for å bruke den pene betegnelsen). Det at stud-ass sjekker øvingsoppgavene i IE er jo forsåvidt også ganske merkelig, men det klarer jeg å leve med.

Jeg har uansett litt vondt for å ta det seriøst med et fag hvor man skal skrive kode på papir til eksamen =/ Skriver man nesten hele serverside-scriptet ferdig, så må man plutselig føye til en tre-fire linjer nær starten som man hadde glemt: Kjip situasjon.

Lenke til kommentar
Flere som enda ikke har fått vurdering på ex.phil-oppgaven? Min står det enda "ikke vurdert" på  :hmm:

7059119[/snapback]

Et par venner av meg har heller ikke fått sin vurdert. Hun ene dama på semesteret sa at hun hadde sånn 200-300 oppgaver å lese igjennom, i can only imagine the time spent.

Lenke til kommentar
I ITGK er ikke dette noe stort problem. Skal du ha OOP (java)? Bare vent  :!:

7058745[/snapback]

Åh herre, skal man kode Java på papir også? Hurra for Norges Teknisk-Naturvitenskapelige Universitet.

Jaja, linjenummerering tror jeg at jeg kommer til å innføre for meg selv uansett, hvertfall om det skjærer seg og jeg må rette på noe.,

Lenke til kommentar

7058745[/snapback]

Åh herre, skal man kode Java på papir også? Hurra for Norges Teknisk-Naturvitenskapelige Universitet.

Jaja, linjenummerering tror jeg at jeg kommer til å innføre for meg selv uansett, hvertfall om det skjærer seg og jeg må rette på noe.,

7059226[/snapback]

Jeg er dum! :dremel::fun:

Endret av smoothie
Lenke til kommentar

7058745[/snapback]

7059226[/snapback]

Jeg skrev ~20 sider på OOP-eksamen :)

Hvis du skal tilføye noe midt inni er det jo ikke verre enn å tegne masse piler. Blir jævli stygt, men faen heller. De kan ikke forvente at du skal skrive en side med kode enda en gang bare fordi du glemte et par linjer.

Lenke til kommentar

Sist år var det 500 studenter som tok eksamen i IT GK og 600 studenter som tok eksamen i objektorientert programmering ("java"). Å skaffe PC-plasser til alle dem er noe problematisk. :)

Lenke til kommentar
Jeg er dum!  :dremel::fun:

7059380[/snapback]

Den forstod jeg ikke, har en følelse av at jeg gikk glipp av hovedpoenget før editen :wee:

7059736[/snapback]

Av en eller annen grunn gadd jeg ikke lese alt i det første innlegget ditt, for og så tro at når du skrev OOP betydde at en måtte skrive på papir, og da skulle superduper smarte meg til unsettning og forklare at OOP var objektorioentert programering! Men som editen beskriver; jeg er dum! :fun:

Lenke til kommentar
Eww, fikk brev fra HV i dag om innkallelse.. Må jeg på studentservice på dragvoll for å få attest om at jeg tar høyere utdanning eller hva? Noen som har gjort dette før? Søke om utsettelse av førstegangstjeneste det.

7061460[/snapback]

Nesten, jeg var i forsvaret, men så ble jeg overflyttet til HV senere, og kalt inn, da fikk jeg bare en bekreftelse fra fakultet mitt om at jeg studerte, og fikk 2 år utsettelse, så ble jeg kalt inn neste år(!), gjorde det samme, fikk to års utsettelse, ble kalt inn et år etter det, og slik fortsatte det noen år, men nå har jeg ikke hørt fra de siden omleggingen av HV, kanskje de har glemt meg?

AtW

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...