Gå til innhold

Holgers lille NTNU-tråd | *Se første post for spørsmål om hybel*

HolgerL

Hvilket sted tilhører du?  

1 456 stemmer

1. 1. Velg ett av alternativene

• Dragvoll
      254
    • Gløshaugen
      1018
    • Annet
      202

Anbefalte innlegg

Faen, hvorfor er det alltid jeg som må gjennomgå når det er snakk om slike ting?

7043871[/snapback]

Du er jo beryktet mann. Du som jeg. Kanskje på tide å forene kreftene våre?

Om jeg med mine looks, psykologi og taleegenskaper kunne fått låne litt fra hemmelighetene bak the Karlsenova Effect kunne vi sikkert gått sammen om å nedlegge Team Aylar i løpet av en helaften.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg har jo de tre kvalitetene fra før av! Kan du ikke bidra med noe mer? :p

7044005[/snapback]

Vel, vi snakker om ekstrem grad her. Og ja, sim: Ekstremt positiv grad.

Det er klart, du har jo et utseende og du klarer vel å snakke, men det er om å gjøre å virkelig utmerke seg som best.

Lenke til kommentar

Nostradamus: Med mindre SiT har byttet ut senger i det siste tror jeg ikke jeg ville solgt den jeg hadde riktig enda iallfall!

Tidligere var det nemlig noe sånn sovesofa løsning på Steinan, men det er jo noen år siden, så det kan vel være at de har byttet ut med vanlige senger.

Lenke til kommentar
Nå skryter du fælt her. ;) Gleder meg til å se deg i aksjon.

7044108[/snapback]

En mester sløser ikke talentet oftere enn han vil. Det kan hende det blir en stund til du får se meg i aksjon, men jeg kan love at det vil skje.

Dere kan sjekke opp hverandre! Må jo bare være en perfect match!

7044617[/snapback]

Ehh.. jeg tror du misforsto. Doktoren er ingen sykesøster.
Lenke til kommentar

Et annet problem jeg har er å få sengen fra Nedre Singsakerslette og opp til Steinan. Har tilgang på bil, men er ikke plass til sengen i den, og den har heller ikke tilhengerfeste.

Ser om jeg blir kvitt den, prøver med sengen som er der, og hvis ikke kjøper jeg meg en bedre madrass enn den jeg har.

Lenke til kommentar

Hei, folkens. Har tenkt meg på Gløshaugen til neste år jeg også (VKII allmennfag på Melhus VGS i år), men har det ikke helt klart med hvilket studium ennå. Realfagsstudium i matte eller fysikk virker aktuelt, men også ganske hardt ... Så akkurat den avgjørelsen må jeg nok la bero litt. Blir veldig glad for tips/informasjon/erfaringer som kan være til hjelp her!

Sånn ellers - har dere noe godt svar på hvordan det er best å bo som NTNU-student? Har ikke giddet å lese 53 sider tråd, men dere ser jo ut til å være inne på temaet, så ... Hva er best?

Lenke til kommentar
Et annet problem jeg har er å få sengen fra Nedre Singsakerslette og opp til Steinan. Har tilgang på bil, men er ikke plass til sengen i den, og den har heller ikke tilhengerfeste.

Ser om jeg blir kvitt den, prøver med sengen som er der, og hvis ikke kjøper jeg meg en bedre madrass enn den jeg har.

7044784[/snapback]

Fest den på taket om du har fester for skiboks. Om du ikke har det, er det bare fram med MacGyver-taktene. Urolig hva man får til med et tau og masse vilje.

Lenke til kommentar

7044784[/snapback]

Fest den på taket om du har fester for skiboks. Om du ikke har det, er det bare fram med MacGyver-taktene. Urolig hva man får til med et tau og masse vilje.

7046182[/snapback]

Ja, man kan trekke lærdom av denne mannen:

http://www.adressa.no/streaming/nyheter/article710879.ece

AtW

Lenke til kommentar

7044784[/snapback]

7046182[/snapback]

Ja, man kan trekke lærdom av denne mannen:

http://www.adressa.no/streaming/nyheter/article710879.ece

AtW

7046225[/snapback]

Hold utskikk etter enda en slik sak om noen uker. Jeg skal kjøre søstra mi ned til oslo med hele flyttelasset hennes da og tviler vi får plass til alt inne i en varebil :p

Lenke til kommentar
Hold utskikk etter enda en slik sak om noen uker. Jeg skal kjøre søstra mi ned til oslo med hele flyttelasset hennes da og tviler vi får plass til alt inne i en varebil :p

7046641[/snapback]

Jeg brukte noen timer, men fikk til slutt plass til over det dobbelt av hva noen hadde trodd i en liten golf (ikke stasjonsvogn). Bokhylle, kommode, pc, svær skjerm, lite stereoanlegg, dyne, pute, en kubikkmeter eller to med klær, bøker, kosebamse (han er en søt liten ponni), servise, etc. etc. Enda kunne vi jo tatt ibruk litt ekstra plass ved å la litt gaffateip feste send på toppen av bilen, bord bak på bilen, bygge opp en liten hylle som en utvidelse av taket, feste ting på sidene, slepe ting etter osv., men dette hadde vi heldigvis ikke behov for.

redigert: smoothie, husk å fylle i mer luft i dekkene før du drar ! Dette er VIKTIG når du laster skamtungt, for en tung last endrer kjøreegenskapene drastisk og enda mye mer dersom du ikke fyller opp tilsvarende med luft. Det kan også være lurt å lage en liten tunnell bakover så du har litt sikt i sladrespeilen, man blir drittlei av å se i sidespeilene etter en stund. Det er vel ikke helt lovlig å ha null sikt bakover heller.

Endret av Zethyr
Lenke til kommentar

7046641[/snapback]

Jeg brukte noen timer, men fikk til slutt plass til over det dobbelt av hva noen hadde trodd i en liten golf (ikke stasjonsvogn). Bokhylle, kommode, pc, svær skjerm, lite stereoanlegg, dyne, pute, en kubikkmeter eller to med klær, bøker, kosebamse (han er en søt liten ponni), servise, etc. etc. Enda kunne vi jo tatt ibruk litt ekstra plass ved å la litt gaffateip feste send på toppen av bilen, bord bak på bilen, bygge opp en liten hylle som en utvidelse av taket, feste ting på sidene, slepe ting etter osv., men dette hadde vi heldigvis ikke behov for.

redigert: smoothie, husk å fylle i mer luft i dekkene før du drar ! Dette er VIKTIG når du laster skamtungt, for en tung last endrer kjøreegenskapene drastisk og enda mye mer dersom du ikke fyller opp tilsvarende med luft. Det kan også være lurt å lage en liten tunnell bakover så du har litt sikt i sladrespeilen, man blir drittlei av å se i sidespeilene etter en stund. Det er vel ikke helt lovlig å ha null sikt bakover heller.

7046703[/snapback]

Hm, blir en del å tenke på ja. Får se hvordan det utarter seg, er jo tross alt nesten midt på vinteren også :p

Lenke til kommentar

Faen, jeg sliter virkelig med ukas øvingsoppgave. Skal i teorien levere den inn innen to timer. Hvordan lager jeg en 10x10 gangetabell?

Del 3: Gangetabellen

I en for-løkke kan man gjøre mye rart og nyttig. All JSP-kode vi har lært kan også benyttes inne i en for-løkke. Dette betyr at vi for eksempel kan ha en for-løkke inne i en annen for-løkke. Dersom vi for eksempel har en for-løkke som skriver ut tallene fra 1 til 100, kan vi plassere denne inni en annen for-løkke som går fra 1 til 5. Dette vil resultere i at du skriver ut tallene fra 1 til 100 fem ganger etter hverandre; én gang for tallet 1, én gang for tallet 2, og så videre. I denne oppgaven skal dere bruke to for-løkker for å lage gangetabellen for tallene 1-10.

Oppgave:

Lag en jsp-fil som inneholder de to for-løkkene dine. Inne i disse løkkene skal du fylle opp en tabell på størrelse 10x10 med gangetabellene for 1 til 10. Denne gangetabellen skal du da til slutt skrive ut i en tabell.

Takkers!

Endret av cun
Lenke til kommentar

nøstede for-løkker? Ha to tellere fra 1-10 i de to for-løkkene og multipliser dem sammen.

for(m; m<11; m++){

[lag ny rad]

for(n; n<11; n++){

[lag celle på raden og skriv ut m*n]

}

}

Lenge siden jeg har kodet noe nå. Men tror dette er ca en løsning. Ikke drep meg om jeg tar feil. Nøstede for-løkker er forresten ganske nyttig.....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...