Gå til innhold

Holgers lille NTNU-tråd | *Se første post for spørsmål om hybel*

HolgerL

Hvilket sted tilhører du?  

1 456 stemmer

1. 1. Velg ett av alternativene

• Dragvoll
      254
    • Gløshaugen
      1018
    • Annet
      202

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Eg har eit kompendie med svar på oppgåvene (det var i alle fall svar på den første oppgåva som skal vere inne til 1. okt). Bytte Danielzu? ;)

Du vet ikke tilfeldigvis hva dette kompendiet ditt heter? :p

"Å studere, å skrive"

- Praktisk guide til Examen philosophicum

av. Arild Næss

Men eit googlesøk på div stikkord i oppgåveteksta vil nok hjelpe deg like mykje. But hey! Du har verken google eller kompendiet på sjølve eksamen! =p

Lenke til kommentar

Noen som sitter på noen gamle eksamensoppgaver i Datamaskiner Grunnkurs ? Faglærer er svært sparsom med ressurssene på its learning..

Andre tips for å komme seg gjennom følgende fag taes også imot med takk:

TMA4240 - Statistikk

TMA4135 - Matte4D

Han Finn Knudsen i Matte4 er ikke særlig hjelpsom om dagen. Han har visst fått så mange klager fra studenter via instituttet at igår var det en dame der med evalueringskjema, heh.

Lenke til kommentar
Noen som sitter på noen gamle eksamensoppgaver i Datamaskiner Grunnkurs ? Faglærer er svært sparsom med ressurssene på its learning..

TMA4240 - Statistikk

TMA4135 - Matte4D

Han Finn Knudsen i Matte4 er ikke særlig hjelpsom om dagen. Han har visst fått så mange klager fra studenter via instituttet at igår var det en dame der med evalueringskjema, heh.

Statistikk: Øvinger

Matte4D: Øvinger. samt øvingstimene. Hører studassene der er av usannsynlig høy kvalitet i år :)

Lenke til kommentar

For å komme seg igjennom Matte 4, er det viktig at du faktisk gjør øvingene selv. Og med tanke på at Finn Knutsen også var foreleser i Matte 4 i 2004, vil jeg tro at han fortsatt kommer til å forelese i det faget en god stund til. Selv har jeg slitt mye med Matte 4, mer enn alle andre mattefag til sammen. Men også jeg kom meg igjennom det, riktignok da jeg tok Matte 4N (TMA4125) på vårparten. Skulle også egentlig ha Matte 4D (TMA4135). Det som reddet meg var at jeg ved å ta Matte 4N ble tvunget til å gjøre øvingene på nytt.

Lenke til kommentar
Hey, gidder faktisk instituttet å gjøre noe med sånt? På tide å rydde opp i andre elendige forelesere også da!

Matte4D: Øvinger. samt øvingstimene. Hører studassene der er av usannsynlig høy kvalitet i år :)
Merkelig, jeg har hørt at studassene er bare søppel i år :)
Lenke til kommentar

TMA4240 - Statistikk

TMA4135 - Matte4D

Statistikk: Øvinger

Studassen vår banner usannsynlig mye og bruker ordet "fuckall" til å forklare alt. Men virker som han har peiling, skal vel litt til for å få A.

Lenke til kommentar
...hvordan er det med inntak på de forskjellige linjene? Kreves det strake seksere eller tillates det å ha et sosialt liv utenom skolen også? :)

Hva mener du nå? Snakker du om de ulike sivilingeniørlinjene ?

Isåfall - det varierer fra linje til linje. Se opptaksgrensene på www.samordnaopptak.no

Noen linjer, som nanoteknologi og industriell økonomi har temmelig høyt snitt.

Og, det er mange(evt noen) som får til strake seksere OG sosialt liv :)

Lenke til kommentar

Hva er synspunktet på Dag W.Berg (Matte 3). Han er vel foreleser i Matte2 også om jeg ikke husker feil. Men syns han er ganske grei. Litt uoversiktelig iblant og en del regneleifer. Men det er eneste alternativet for matte3-forelesingene. Har defintivt blitt færre og færre i forelesningene. Men jeg syns han er god.

Lenke til kommentar
Hva er synspunktet på Dag W.Berg (Matte 3). Han er vel foreleser i Matte2 også om jeg ikke husker feil. Men syns han er ganske grei. Litt uoversiktelig iblant og en del regneleifer. Men det er eneste alternativet for matte3-forelesingene. Har defintivt blitt færre og færre i forelesningene. Men jeg syns han er god.

Jeg synes han stort sett er god. En av de bedre, egentlig. Kjell Holthe, foreleser i Mekanikk 2, er den beste foreleseren jeg har hatt hittil, og Dag W. Berg havner nok på en grei andreplass. Dog, det er et stykke mellom de to.

Lenke til kommentar

Er fersk eg òg, men har litt synspunkt då. Eg har Rivertz i Matematikk 1 og synes eigentlig han er heilt grei. Litt småfeiler her og der, men det har vel igrunn alle forelesarane. I tillegg klarar han å prestere å seie heilt uvesentlege ting, som eigentleg berre blir morosame. :) I Diskret matte har eg Skau, eller Schau? I botn og grunn forstår eg absolutt ingenting han foreleser, om et er faget eller foreleseren sin feil veit eg ikkje. Heldigvis har vi "auditorieøvingar" i slutten av veka, med ein ekstremt dyktig 5-årsstudent, der han summerer opp ting liksom.

Endret av aspic
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...