Gå til innhold

Holgers lille NTNU-tråd | *Se første post for spørsmål om hybel*


HolgerL

Hvilket sted tilhører du?  

1 456 stemmer

  1. 1. Velg ett av alternativene

    • Dragvoll
      254
    • Gløshaugen
      1018
    • Annet
      202


Anbefalte innlegg

Det verste med ex.phil da jeg hadde det for 2 år siden, var at forelesningene var kl 0800. På mandager. Ugh.

Men de seminarene var veldig kjekke. Fikk masse gode tips til innleveringene.

 

Men jeg skulle ønske ex.phil var mer vitenskapsfilosofi enn historie. Jeg tror faget hadde vært langt mer nyttig slik enn hva det er i dag.

Endret av Skagen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ex.Phil er ikkje så veldig gale eigentleg. Har ein klart seg gjennom tre år med norsk, og eitt år med religion på vidaregåande, bør ein lett klare å "tollere" litt filosofiopplegg :)

 

Man klarer jo fint å komme igjennom ex-phil, faget er jo lett, det er bare det at det er uinteressant. Det er i den formen NTNU har det i praksis et historie-fag. Man får ikke akkurat så veldig mye innsikt av det, ideene man får presentert som filosofene har lansert er enten noe man har tenkt på før for mange år siden, eller fullstendig borti natta (type gudsbevis o.l).

 

AtW

Lenke til kommentar
Det verste med ex.phil da jeg hadde det for 2 år siden, var at forelesningene var kl 0800. På mandager. Ugh.

Men de seminarene var veldig kjekke. Fikk masse gode tips til innleveringene.

Det er det jeg har nå. 2 timer klokka 8 på mandager, og 2 timer seminar annenhver uke rett etterpå.

 

Ex.Phil er ikkje så veldig gale eigentleg. Har ein klart seg gjennom tre år med norsk, og eitt år med religion på vidaregåande, bør ein lett klare å "tollere" litt filosofiopplegg :)

Har ikke hatt norsk eller religion siden 1. klasse, så jeg bruker det som en unnskylding =P

Lenke til kommentar

Jeg gikk på hver eneste forelesning i det faget, jeg. Alt i håp om at det skulle gjøre eksamen lettere for meg. Hvor mye jeg faktisk fikk igjen for det, vet jeg ikke, men jeg angrer nå iallfall ikke. Litt underholdende kunne det jo alltids være. Oppgavene fikk man hjelp til på seminarene, iallfall.

Lenke til kommentar

De tar for seg litt mer spesifikt rundt oppgaven og problemstillinger, samt litt praktisk info rundt det. Vi fikk også beskjed om at vi kunne ta med det vi hadde skrevet hittil på det neste seminaret så kunne de se på det.

 

Jeg regner med at jeg har gjort alt jeg trenger på studweb når eksamensdatoene står oppført på vurderingsmeldinger og undervisningsmelding er innvilget på Utdanningsplan del 2?

Lenke til kommentar
Men, tror jeg har gått gliyy av ett seminar - er det krise? :p

 

Det å skrive er ikke problemet mitt - føler liksom at jeg har kontroll over stoffet når jeg har lest og vært på forelesning. Hva skjer egentlig på seminarene - er det bare glorifiserte øvingstimer?

Det som skjedde på seminarene jeg var på, var at det ble repetert stoff som var direkte relevant i forbindelse med oppgaven, og vi ble plassert i små grupper der vi diskuterte filosofiske spørsmål som også hadde noe med oppgaven å gjøre. Fikk mange gode hint og tips til hva man skulle ta med i oppgaven. Og så var det som sagt mulighet til å ta med ferdig eller halvferdig produkt og få det vurdert, siden det (etter hva jeg husker) var to seminarer mellom hver oppgaveinnlevering.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...