Gå til innhold

Holgers lille NTNU-tråd | *Se første post for spørsmål om hybel*

HolgerL

Hvilket sted tilhører du?  

1 456 stemmer

1. 1. Velg ett av alternativene

• Dragvoll
      254
    • Gløshaugen
      1018
    • Annet
      202

Anbefalte innlegg

Du, nesten alle andre på NTNU har 7,5 poeng per fag og dermed 4 i semestret og du kan ikke sammenligne bachelor og siving. Vil heller ikke si at siving begynner rett på "master" siden de har vledig mange av de samme fagene som gradstudiene. Er heller ikke enig at det er større faglig tyngde hos siving, vil snare si tvert i mot.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Du, nesten alle andre på NTNU har 7,5 poeng per fag og dermed 4 i semestret og du kan ikke sammenligne bachelor og siving. Vil heller ikke si at siving begynner rett på "master" siden de har vledig mange av de samme fagene som gradstudiene. Er heller ikke enig at det er større faglig tyngde hos siving, vil snare si tvert i mot.

Det er nok mindre forskjell en før, for endel år siden var det mange fag som var i praksis helt like, der man fikk vesentlig flere vekttall på frie fag, nå har jeg inntrykk av at det er ganske likt.

AtW

Lenke til kommentar
Det er godt å vite at når man kommer ut i arbeidslivet og havner i en diskusjon med en jypling som ikke har siving-tittel, så kan man bare dunke ringen litt i bordplata for å understreke poengene sine.

Og, hvis man kommer til det punktet at diskusjon ikke virker lenger, kan den også gi noen nasty kutt i anskitet om den brukes som slåsshanske. Double win :new_woot:

Tror det er en grunn til at NTNU i stor grad har gått tilbake til å kalle det siv.ing, da jeg begynte, drev de å maste om Master of Technology, en tittel som hverken har gjenklang her i landet eller internasjonalt. Master of Science, MSc, heter det på kontinentet og over dammen, men det ble jo det samme som de som studerte realfag. Tyske diplomingenieur er vel det nærmeste, og også den opprinnelige inspirasjonen til, siv.ing. internasjonalt.

Lenke til kommentar
Slik sivinger oppfører seg er det ingen som tror på at de har en utdanning, og får derfor utdelt en ring.

Nei det er sant, de er ikke like opptatt av å gå rundt å late som de har så mye dypere kunnskap i alt som de på frie fag, så det er kanskje ikke like umiddelbart lett å spotte de :)

AtW

Lenke til kommentar
Siving vs bachlor/master kan vinnes med to ord: The Dominator. For dere som ikke vet hva det er så sjekk youtube så kan jeg fortelle historien om hvordan filmen ble vist i pausen til en Mekanisk Fysikk forelesning.

VENT HÆ FÅR JEG EN RING?

Endret av Daniel
Lenke til kommentar
Tror det er en grunn til at NTNU i stor grad har gått tilbake til å kalle det siv.ing, da jeg begynte, drev de å maste om Master of Technology, en tittel som hverken har gjenklang her i landet eller internasjonalt. Master of Science, MSc, heter det på kontinentet og over dammen, men det ble jo det samme som de som studerte realfag. Tyske diplomingenieur er vel det nærmeste, og også den opprinnelige inspirasjonen til, siv.ing. internasjonalt.

Vel, mange nordmenn ville vel intuitivt oversatt 'sivilingeniør' til 'civil engineer' på engelsk, noe som er veldig galt (selv om civil engineering riktignok er én retning innen siv.ing).

Lenke til kommentar

Må nesten beklage hvis jeg dra alle sivinger under en dominator-kam. Kjenner mange der som er veldig greie så det blir feil er vel ingen grunn til å helle bensin på et bål som ikke har noen grunn til å brenne.

Er litt det samme som Dragvold vs Gløs, traff noen Dragvoll folk og de var veldig hyggelige.

Dude wtf, hva?

EDIT : Så at jeg hadde skrevet en setning som ikke ga noe meing.

Endret av Hjelpphp
Lenke til kommentar
Slik sivinger oppfører seg er det ingen som tror på at de har en utdanning, og får derfor utdelt en ring.

Ringen må kjøpes, ved utdelt vitnemål får (eks)studenten et bevis han kan levere til gullsmed Dahlsveen som så lager ringen. Husker jeg rett koster den vel rundt 4k. Andre gullsmeder tilbyr "sivingringer" i andre byer, men det er Dahlsveen-ringen som er den orignale (de andre ringene er stygge som juling).

Endret av jurg
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...