Gå til innhold

Holgers lille NTNU-tråd | *Se første post for spørsmål om hybel*

HolgerL

Hvilket sted tilhører du?  

1 456 stemmer

1. 1. Velg ett av alternativene

• Dragvoll
      254
    • Gløshaugen
      1018
    • Annet
      202

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
sånn generelt mener jeg - noen av oppgavene er jo litt vriene :p

men hvorfor stod det ikke noe om dette møtet verken på linjedelta.net eller fjesbok-gruppa?

Ja, noen av oppgavene er vanskelige. Spesielt har elevene startvansker med epsilon/delta-bevis, men det er derimot ting som dette som skiller skikkelig matte fra sivingene.

Hvorfor det er så dårlig info om møtet må du nesten spørre Aksel Jan om.

Lenke til kommentar

Bevis er ikke det største problemet for meg - det er at formler skal snus om, og ting forkortes :p Men, det kommer seg etterhvert. Bevis er bare litt uvant, forkorting er fremdeles ett lite helvette.

Oj, nå har jeg nesten kontroll over ting som skal gjøres, ting som bør leses, og ting som skal leveres inn :D Holder på å få til litt struktur, og det fungerer.

Lenke til kommentar
sånn generelt mener jeg - noen av oppgavene er jo litt vriene :p

men hvorfor stod det ikke noe om dette møtet verken på linjedelta.net eller fjesbok-gruppa?

Ja, noen av oppgavene er vanskelige. Spesielt har elevene startvansker med epsilon/delta-bevis, men det er derimot ting som dette som skiller skikkelig matte fra sivingene.

Hvorfor det er så dårlig info om møtet må du nesten spørre Aksel Jan om.

Heh, jeg synes det ble lagt i overkant stor fokus på epsilon/delta-bevis også på siving personlig, det var jo knapt snakk om annet den første tida.

AtW

Lenke til kommentar

Har veldig lyst å begynne på siving på NTNU neste år. Går i 3. klasse på vgs nå, og har matte og fysikk. Matte er veldig interessant, fysikk er greit nok. Kunne fysmat -> industriell matematikk vært noe for meg?

Og hvordan er fysmat med fordypning i industriell matematikk mot matemateiske fag (bachelor)?

Lenke til kommentar

Kommer litt ann på hva du vil. Hvis du vil ha en utdanning som er status og retter deg rett inn mot arbeidslivet. En utdanning der du lærer å annvenen kunskap så er siving, fusmat, tingen for deg.

Hvis du derimot vil ha muligheten til å legge opp ditt eget studie litt friere, samtidig som det ikke er så rett mot arbeidslivet er kanskje bachelor tingen for deg. Du har mere frihet, noe som kan slå begge veier.

Det skal sies at det er ikke mange arbeidsgivere som ser den store forskjelden på fusmat og master matte.

Det hører også med i historien at det er gradstudene som skaper kunnskapen sivingene annvenner.

Lenke til kommentar
Kommer litt ann på hva du vil. Hvis du vil ha en utdanning som er status og retter deg rett inn mot arbeidslivet. En utdanning der du lærer å annvenen kunskap så er siving, fusmat, tingen for deg.

Hvis du derimot vil ha muligheten til å legge opp ditt eget studie litt friere, samtidig som det ikke er så rett mot arbeidslivet er kanskje bachelor tingen for deg. Du har mere frihet, noe som kan slå begge veier.

Det skal sies at det er ikke mange arbeidsgivere som ser den store forskjelden på fusmat og master matte.

Det hører også med i historien at det er gradstudene som skaper kunnskapen sivingene annvenner.

Haha, status :D Går du tilfeldigvis fysmat? :D

Lenke til kommentar
Har veldig lyst å begynne på siving på NTNU neste år. Går i 3. klasse på vgs nå, og har matte og fysikk. Matte er veldig interessant, fysikk er greit nok. Kunne fysmat -> industriell matematikk vært noe for meg?

Og hvordan er fysmat med fordypning i industriell matematikk mot matemateiske fag (bachelor)?

Jeg er enig i det meste Hjelpphp sier, men arbeidsmulighetene er ganske like, gitt at du tar en master, og ikke stopper etter en bachelor.

Forøvrig synes jeg med "status" er noe tull som førsteklassingene driver med. Det virker, for meg, som at denne uvanen forsvinner når man kommer litt opp i årene.

Endret av DrKarlsen
Lenke til kommentar
Mange bedrifter er ute etter sivinger. Enkelt og greit. Siving-tittel gir en viss status. Det kan godt hende at de som tar bachelor er smartere og penere, men synd, siving er status :p

En bachelor-utdanning er bare på 3 år. Som regel har en siv.ing. en helt annen faglig tyngde enn en som bare har en bachelor-grad. Alle vet at en siv.ing. utdannelse er 5-årig. Og studiet skiller seg fra et vanlig masterstudie på den måten at man ikke går veien om bachelor, man går så å si rett på master-utdannelse fra dag 1. Dessuten, en siv.ing vil også ha større faglig tyngde enn flere som bare har tatt vanlig master. Det er på grunn av at et fag veier 7.5 studiepoeng mot f.eks. 10 studiepoeng på UiO. Dermed får en siv.ing plass til 4 fag i semesteret, mot 3 på f.eks. UiO i semesteret. I tillegg har siv.ing. utdannelsen fokus på hvordan man skal kunne benytte den kunnskapen man lærer i praksis, altså problemløsing.

Endret av stigfjel
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...