Gå til innhold

Holgers lille NTNU-tråd | *Se første post for spørsmål om hybel*

HolgerL

Hvilket sted tilhører du?  

1 456 stemmer

1. 1. Velg ett av alternativene

• Dragvoll
      254
    • Gløshaugen
      1018
    • Annet
      202

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Haha :D Den så ekstremt vanskelig ut! Den første oppgaven minner veldig om en av fjorårets eksamensoppgaver. Får ikke sjekket siden fjorårets eksamen ikke er tilgjengelig, men som sagt, den ligner veldig. Det sier vel kanskje litt om nivået på eksamen ;)

Lenke til kommentar

DrKarlsen: Wth? Jeg har ikke ITGK. Jeg har ITbasisfag, vi har ikke auditorieøvinger afaik. Spesielt vanskelig er det heller ikke, tar bare tid å slå opp i boka på de rette sidene siden de ikke har oppdatert registeret etter en revisjon. Må legge til 16 på alle sidetall i boka :(

ka1ser: IT1102 er ITbasisfag for de som bare skal ta ett IT-emne i graden, f.eks. som perspektivemne.

Endret av jurg
Lenke til kommentar

HTML- og CSS-delen av oppgaven var slettes ikke vanskelig. JSP-delen, derimot.

Hvordan kan jeg operere med JSP hjemmefra? Har installert Tomcat på PC-en, men jeg tror ærlig talt at det ikke hjalp :p

Har også en server, men den tar visst bare PHP og MySQL. Kan jeg f.eks. legge Tomcat over der så JSP blir mulig, eller?

Lenke til kommentar

Hvordan kan jeg operere med JSP hjemmefra? Har installert Tomcat på PC-en, men jeg tror ærlig talt at det ikke hjalp :p

Har også en server, men den tar visst bare PHP og MySQL. Kan jeg f.eks. legge Tomcat over der så JSP blir mulig, eller?

7012036[/snapback]

LOL N00B!!11234

Lenke til kommentar

7012036[/snapback]

Du kan koble deg rett opp på NTNUs servere, og altså jobbe med filene som om de var lokale. Kan nevne 3 måter:

- Koble til *nix med PuTTY (kjapt og enkelt, men du må kjenne litt til unix)

- Koble til en Windows terminalserver på NTNU (da får du opp skrivebordet du får på f. eks. P15 hjemme)

- Koble opp hjemmeområdet ditt på stud til PC-en hjemme. Da må du nok også koble deg opp mot NTNU-nettet via VPN.

Tipper det meste her står forklart på infoweb.ntnu.no!

Lenke til kommentar

Jeg forsøkte å koble meg opp til NTNUs server hjemmefra, men det gikk ikke i den tid. Fulgte anvisningene til punkt og prikke, men det funka ikke (forstod ikke helt hva faen de mente med den eller den tilgangen heller). Så JSP på egen server er uaktuelt? Hva er vitsen med Tomcat?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...