Gå til innhold

Holgers lille NTNU-tråd | *Se første post for spørsmål om hybel*


HolgerL

Hvilket sted tilhører du?  

1 456 stemmer

  1. 1. Velg ett av alternativene

    • Dragvoll
      254
    • Gløshaugen
      1018
    • Annet
      202


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

DrKarlsen: Wth? Jeg har ikke ITGK. Jeg har ITbasisfag, vi har ikke auditorieøvinger afaik. Spesielt vanskelig er det heller ikke, tar bare tid å slå opp i boka på de rette sidene siden de ikke har oppdatert registeret etter en revisjon. Må legge til 16 på alle sidetall i boka :(

 

ka1ser: IT1102 er ITbasisfag for de som bare skal ta ett IT-emne i graden, f.eks. som perspektivemne.

Endret av jurg
Lenke til kommentar

HTML- og CSS-delen av oppgaven var slettes ikke vanskelig. JSP-delen, derimot.

 

Hvordan kan jeg operere med JSP hjemmefra? Har installert Tomcat på PC-en, men jeg tror ærlig talt at det ikke hjalp :p

 

Har også en server, men den tar visst bare PHP og MySQL. Kan jeg f.eks. legge Tomcat over der så JSP blir mulig, eller?

Lenke til kommentar
HTML- og CSS-delen av oppgaven var slettes ikke vanskelig. JSP-delen, derimot.

 

Hvordan kan jeg operere med JSP hjemmefra? Har installert Tomcat på PC-en, men jeg tror ærlig talt at det ikke hjalp :p

 

Har også en server, men den tar visst bare PHP og MySQL. Kan jeg f.eks. legge Tomcat over der så JSP blir mulig, eller?

7012036[/snapback]

LOL N00B!!11234

Lenke til kommentar
HTML- og CSS-delen av oppgaven var slettes ikke vanskelig. JSP-delen, derimot.

 

Hvordan kan jeg operere med JSP hjemmefra? Har installert Tomcat på PC-en, men jeg tror ærlig talt at det ikke hjalp :p

 

Har også en server, men den tar visst bare PHP og MySQL. Kan jeg f.eks. legge Tomcat over der så JSP blir mulig, eller?

7012036[/snapback]

 

Du kan koble deg rett opp på NTNUs servere, og altså jobbe med filene som om de var lokale. Kan nevne 3 måter:

 

- Koble til *nix med PuTTY (kjapt og enkelt, men du må kjenne litt til unix)

- Koble til en Windows terminalserver på NTNU (da får du opp skrivebordet du får på f. eks. P15 hjemme)

- Koble opp hjemmeområdet ditt på stud til PC-en hjemme. Da må du nok også koble deg opp mot NTNU-nettet via VPN.

 

Tipper det meste her står forklart på infoweb.ntnu.no!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...