Gå til innhold

Holgers lille NTNU-tråd | *Se første post for spørsmål om hybel*


HolgerL

Hvilket sted tilhører du?  

1 456 stemmer

  1. 1. Velg ett av alternativene

    • Dragvoll
      254
    • Gløshaugen
      1018
    • Annet
      202


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det var ikke svaret jeg hadde ventet. Vet at piratkopiering er litt tabu her på forumet så jeg bure vel ikke spørre om sånt en gang.

For å være ærlig:

Jeg lastet ned en del ulovlig materiale før og ble aldri tatt for det. Nå i det siste har jeg begrenset nedlastingen ganske mye, og laster kun ned ett og annet musikkalbum (snitt på omtrent ett album i måneden).

Lenke til kommentar

Last ned hjemme, og last opp derfra via SSH. Det går sannsynligvis mye, mye tregere enn å laste ned direkte med NTNU-nettet, men er sikrere siden alle andre ISP'er ikke aksepterer et verdiløst bullshitbrev fra et lugubert advokatfirma som grunn for å stenge ute en abonnent.

 

Uansett om det man laster ned er "lovlig" eller ikke, så er det stor sjanse for at man overstiger kvoten på 10GiB. Dette gjelder kanskje i større grad med lovlige ting, siden det gjerne er mange som seeder. Dermed er det mulig å makse ut linja <=> 10GiB før du vet ordet av det.

Lenke til kommentar
Noen som vet hvor man kan henge opp informasjon og lignende som ikke har noe med organisasjoner å gjøre, på Dragvoll? (dog rettet mot studier)

Ser at en del studentorganisasjoner har egne tavler, men jeg vet ikke helt hvor jeg kunne hengt opp en liten personlig "reklamelapp"...

 

Veggen under trappa opp til biblioteket er ikke forbeholdt noen.

Lenke til kommentar

Noen her inne som liker å synge ?

 

Sjekk ut

på youtube, og møt opp på baksiden av samfundet imorgen onsdag kl 16.

 

Du trenger ikke være erfaren sanger for å søke TSS, det viktigste er at du liker å synge og å ha det gøy.

 

I tillegg er det en av de triveligste "jobbene" på samfundet man kan ha. I motsetning til de mange andre som styrer lyd/lys, sjenker øl, jobber og sliter, går vi stort sett rundt og hygger oss, synger og drikker øl.

Lenke til kommentar

Studentrabatt på tapir? Det eneste de selger er ting for studenter -> de eneste som handler der er studenter. Ingen rabatt for dette, altså. Forøvrig holder de blodpriser, sjekk innom andre bokhandlere eller nettet for å finne bedre priser på skrivesaker, papir, rekvisita og sånt, ikke finn på å kjøp hardware der.

Lenke til kommentar

Kjøpte noen bøker der, og syntes det var dyrt. Mye billigere på amazone, men det tar for lang tid. Bestemte fagenne mine så å si samme uka som de starta. Jeg omrokerte på faga mine når jeg fant ut att jeg ikke behøvde og følge den planen om hva jeg skulle ta slavisk.

 

 

Skulle foresten hatt ett program som holder styr på hvor mye jeg laster ned og opp i løpe av dagen, så jeg hvet jeg er under 10 gig. Har noen ett slikt prog? Hvor lenge blir en stengt ute om en overgår den grense, kunn for resten avdagen, eller lengere?

Lenke til kommentar
Det er total bruk av linja, dvs up og nedlastning til sammen. F.eks. 5 opp og 5 ned, 10 opp og 0 ned, eller 0 opp og 10 ned.

Er du sikker?

 

"Q: Er det snakk om total trafikkmengde på 10GB, eller er det snakk om 10GB inn eller 10GB ut?

A: Dersom du har mottatt over 10GB i løpet av 24 timer blir du koblet vekk. Dersom du har sendt fra deg over 10GB i løpet av 24 timer blir du koblet vekk."

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...