Gå til innhold

Holgers lille NTNU-tråd | *Se første post for spørsmål om hybel*

HolgerL

Hvilket sted tilhører du?  

1 456 stemmer

1. 1. Velg ett av alternativene

• Dragvoll
      254
    • Gløshaugen
      1018
    • Annet
      202

Anbefalte innlegg

Er det berre eg som timar jæklig raskt ut frå NTNU-nettet? Om eg ikkje surfar eller liknande i løpet av sånn 5 min, så må eg bortimot restarte nettverkskortet for å kunne kople til igjen =/

Det er nok deg. Mulig du har bedt OSet om å skru av nettverkskortet når det ikke er i bruk. Jeg ville i hvertfall tatt en sjekk i innstillingene til kortet ditt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hmm.. Kanskje det er ein mogelegheit (veit du korleis ein gjer sjekker dette i Ubuntu?). Likevel så plar det ikkje vere slik på andre trådlause nett eg er innom. Der kan pc'n stå i ro i mange timar, og likevel er eg tilkopla neste gong eg bruker han.

Lenke til kommentar
Hmm.. Kanskje det er ein mogelegheit (veit du korleis ein gjer sjekker dette i Ubuntu?). Likevel så plar det ikkje vere slik på andre trådlause nett eg er innom. Der kan pc'n stå i ro i mange timar, og likevel er eg tilkopla neste gong eg bruker han.

Kan være aksesspunktet i det tilfellet. Mulig det er satt til å disconnecte forbindelser som ikke er aktive.

Hvis du har adminrettigheter til aksesspunktet kan du jo ta en titt der.

Lenke til kommentar
Må velge et emne fra "teknologisk emne fra annet studieprogram". Jeg går datateknikk. Kan jeg ta et emne fra informatikk under dette, eller går det som samme studieprogram?

Du kan ikke ta emner fra informatikk. Men du ka ta f.eks. informasjonssikkerhet hører til under IET.

Lenke til kommentar
Vil gi masterstudenter 'lønn'

Støttes. Også et forslag fra Høyre, da gitt, de kommer seg.

Tiltaket tar tak i ting i feil ende. Løsningen vil være å øke studielån/stipend gjennom hele løpet (Når ble dette gjort sist? 1980-og-noe?). Hvis de mener at man kun fortjener lønn når man skriver masteren fordi man har for lite å gjøre i resten av tiden, vil det være på sin plass å øke nivået på de foregående årene fremfor å forvente at man skal ha deltidsjobb ved siden av.

Dette er forøvrig morsomt:

"Det er spesielt masterstudenter ved samfunnsfag og humanistiske fag som har hatt problemer med å fullføre masteroppgaven eller å bli ferdig innen normert tid."

Jeg tror ikke jeg trenger å kommentere noe videre på dette, da de som vil ha glede av spøken forstår den slik den står.

Lenke til kommentar
Hvis du bor hos SiT kan vaktmester-tjenesten sikkert hjelpe deg. Er det lamper etc. kan du helt sikkert levere det hos Ica Maxi, større ting må du vel ned på Nardo.

Takker. Da får jeg spørre herr vaktmester, ellers får jeg bare bite det i meg og ta meg en Nardo-tur. :p

Det er en eldre skriver som ikke vil ha papir og en DVD-brenner som ikke vil ha CD-er det gjelder, forøvrig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...