Gå til innhold

Holgers lille NTNU-tråd | *Se første post for spørsmål om hybel*

HolgerL

Hvilket sted tilhører du?  

1 456 stemmer

1. 1. Velg ett av alternativene

• Dragvoll
      254
    • Gløshaugen
      1018
    • Annet
      202

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har kommet inn på NTNU, og som ny student er jeg sånn passe forvirret :p

Har fått med meg at for å få full bachelor grad må jeg ha 180 poeng i løpet av 3 år. Når er egentlig fristen for valg av emner? Og må jeg velge emner for alle 3 årene nå, eller holder det med emner for det kommende semesteret?

Jeg ser inne på studentweb at disse emnene er forhåndsvalgt. Er dette standard? Er alle disse obligatoriske eller kan jeg bytte ut noen? Ser at jeg med disse emnene har 60 poeng for det kommende semesteret, så da trenger jeg vel ikke velge fler i år?

Studieprogram Samfunnsvitenskap med ulike fordypninger - bachelorstudium info 180,0 studiepoeng

Retning Geografi

Termin Emnekombinasjon Emne Studie-

poeng Resultat

Høst 2008 Nytt emne / Velg retning

Fellesemner EXPH0001 - Filosofi og vitenskapsteori 7,5

Geografi GEOG1000 - Menneske og sted I 7,5

Geografi GEOG1002 - Befolkning, ressurser og miljø 7,5

Geografi GEOG1003 - Geografi i praksis - Kvalitative metoder 7,5

Terminsum = 30,0

Vår 2009 Nytt emne / Velg retning

Geografi GEOG1001 - Menneske og sted II 7,5

Geografi GEOG1004 - Geografi i praksis - Statistikk, kart og bilder 7,5

Geografi GEOG1005 - Jordas naturmiljø 15,0

Terminsum = 30,0

Høst 2009 Nytt emne / Velg retning

Terminsum = 0,0

Vår 2010 Nytt emne / Velg retning

Terminsum = 0,0

Høst 2010 Nytt emne / Velg retning

Geografi GEOG1006 - Geografifagets historie 7,5

Terminsum = 7,5

Vår 2011 Nytt emne / Velg retning

Terminsum = 0,0

Emnekombinasjon Krav Studie-

poeng Status

Fellesemner 15,0 7,5 Kravet til antall studiepoeng innfris ikke i emnekombinasjonen

Emner i 1. fordypning 0,0 60,0 OK

Geografi 82,5 60,0 Kravet til antall studiepoeng innfris ikke i emnekombinasjonen

Valgbare emner ved NTNU 0,0 0,0 OK

Totalt i studieprogrammet = 180,0 67,5

Vi får vel mer informasjon om alt dette i løpet av mottaksuka? For akkurat nå skjønner jeg lite :p

Og en ting til. Det står at man skal ha pent antrekk på immatrikuleringen. Men så ser jeg på bilder fra tidligere år, og mange har jo helt vanlige klær :/ Hva pleier en gjennomsnittstudent å ha på seg denne dagen? :p

Lenke til kommentar
Når er egentlig fristen for valg av emner? Og må jeg velge emner for alle 3 årene nå, eller holder det med emner for det kommende semesteret?

Oppmeldingsfristen på høsten er 1. september. Du trenger ikke velge alle emnene nå, men du må "godta" studieplanen, men denne kan du forrandre når du vil. Det holder med andre ord å bare melde seg opp i de fagene man ønsker for inneværende semester.

Jeg ser inne på studentweb at disse emnene er forhåndsvalgt. Er dette standard? Er alle disse obligatoriske eller kan jeg bytte ut noen?

Ja, siden du er kommet inn på bachelorprogrammet så har du blitt meldt opp i de obligatoriske fagene.

Og en ting til. Det står at man skal ha pent antrekk på immatrikuleringen. Men så ser jeg på bilder fra tidligere år, og mange har jo helt vanlige klær :/ Hva pleier en gjennomsnittstudent å ha på seg denne dagen? :p

Nei, det trenger du ikke. Oss geografer tenker mer på personlighet enn klesstil ;) Det oppdager du nok på tirsdag.

Lenke til kommentar
Når er egentlig fristen for valg av emner? Og må jeg velge emner for alle 3 årene nå, eller holder det med emner for det kommende semesteret?

Oppmeldingsfristen på høsten er 1. september. Du trenger ikke velge alle emnene nå, men du må "godta" studieplanen, men denne kan du forrandre når du vil. Det holder med andre ord å bare melde seg opp i de fagene man ønsker for inneværende semester.

Oppmeldingsfristen er 15. september.

Lenke til kommentar

Oppmeldingsfristen er 15. september.

Ah, det stemmer. For privatister er det 1. september og for adgangsbegrensede emner er det 25. august.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...