Gå til innhold

Holgers lille NTNU-tråd | *Se første post for spørsmål om hybel*

HolgerL

Hvilket sted tilhører du?  

1 456 stemmer

1. 1. Velg ett av alternativene

• Dragvoll
      254
    • Gløshaugen
      1018
    • Annet
      202

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Noen som vet hvor jeg skal sende søknad om reservering av plass til 2009? Jeg har leita gjennom ntnu sine sider men finner ikke noe der. Jeg regner med det kommer fram til rett plass til slutt om jeg sender det til NTNU, Studieavd, Opptakskontoret Gløs, 7491 Trondheim? Vitnemål og diverse skulle nemlig sendes til den adressen. Tanks.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+12348972834
Ble ikke An Magritsvei, men Oscar Wistings vei. Er i samme området uansett, så veien blir vel den samme. Virker ikke så langt på Gule Sider sine kart, men hva vet vel jeg. Er det en kronglete vei (på sykkel til Gløs.)?

Jeg er ikke så kjent med smågatene på Byåsensiden av byen, men hvis du finner ut hvordan du kommer deg ned til Marienborg og Marienborgbrua (brua som går over til St. Olavs, sykehusområdet) så er ikke veien kronglete ihvertfall. Sparer mye tid på å ikke sykle gjennom Ila osv. gjør du også. Dog er det bare nedoverbakker fra Byåsen til Marienborg, så veien hjem kan nok bli litt kjip i piskregnet. På slike dager er jo bussen alltids et alternativ, både 5 og 9 starter jo oppe på Byåsen et sted, så du får jo til og med sitteplass! :)

Lenke til kommentar
Ha med scooteren til byen?

Mer info: Skal bo på steinan og skal studere ved dragvoll. Har også en bra tråsykkel og kommer sikkert til å bruke buss en del. Scooteren er trimmet, hvor strenge er politiet på denslags i byen? Ser for meg at de har andre prioriteringer for å si den sånn!

Lenke til kommentar
Ha med scooteren til byen?

Mer info: Skal bo på steinan og skal studere ved dragvoll. Har også en bra tråsykkel og kommer sikkert til å bruke buss en del. Scooteren er trimmet, hvor strenge er politiet på denslags i byen? Ser for meg at de har andre prioriteringer for å si den sånn!

Sålenge du ikke har valgt plage omgivelsene med en latterlig bråkete eksospotte, som endel folk velger å gjøre, så tror jeg neppe det er noe problem, min var uplombert i årevis uten problemer, men det er sikkert litt mer stress rundt VGS ved skolestart o.l.

AtW

Lenke til kommentar

Vet ikke om dette er helt riktig tråd, men ser siden problem gjelder NTNU så prøver jeg å spørre her.

Har siden inntaket ligget som nr 1 på begge ventelistene til Petroleumsfag på NTNU, men oppdaget idag at jeg nå ligger som nummer 2.

Noen som vet hvorfor?

Lenke til kommentar
Noen som vet hvor jeg skal sende søknad om reservering av plass til 2009? Jeg har leita gjennom ntnu sine sider men finner ikke noe der. Jeg regner med det kommer fram til rett plass til slutt om jeg sender det til NTNU, Studieavd, Opptakskontoret Gløs, 7491 Trondheim? Vitnemål og diverse skulle nemlig sendes til den adressen. Tanks.

Jeg brukte hvertfall den adressen. Nøyaktig samme.

.. Håper det fører frem. :)

Lenke til kommentar
Vet ikke om dette er helt riktig tråd, men ser siden problem gjelder NTNU så prøver jeg å spørre her.

Har siden inntaket ligget som nr 1 på begge ventelistene til Petroleumsfag på NTNU, men oppdaget idag at jeg nå ligger som nummer 2.

Noen som vet hvorfor?

et eksempel kan være at noen har klaget på at so har beregnet poengene deres feil.

Lenke til kommentar

argh, klikker på lånekassen. prøver å finne ut hvorfor de plutselig har brukt halvannen måned på å behandle søknaden min, istedenfor de vanlige to dagene (ja jeg henger etter et fag eller fem, og har skiftet studie et par ganger, men mener jeg fremdeles har rett på støtte). sitter i telefonkø i tjue minutter for å nå en kundebehandler som ikke har tilgang til å se noe annet enn datoen jeg søkte, og kun har et kort foran seg som leses opp: "du må nok bare vente og se hva som skjer".

litt kjedelig å få beskjed om at en ikke får støtte ti dager før husleie skal betales og kontoen er tom....

Lenke til kommentar

Er ingen murstein, men en kilo er da ikke så mye for en bok. Hvorfor sende den i posten? Er det ikke like greit å treffe vedkommende personlig?

Forresten, det er en bok som ihvertfall jeg ikke fikk så mye ut av. JSP er ikke forferdelig vanskelig, dessuten er det mange eksempler på nett man kan søke opp. Dessuten kan du regne med at alle andre rundt deg har den.

Lenke til kommentar

Olaaaa, fordi ikkje alle har kome seg til Trondheim enno, og dessutan trur eg seljar bur i Bodø eller noko. Ellers skulle eg gledeleg ha møtt seljar personleg :)

Det er alltid greit å ha ei bok i bakhand. Det kan jo vere eg ein traust haustdag har lite å gjere på? ;)

Lenke til kommentar
Kan nokon her fortelje meg kor tung boka Innføring i Informasjonsteknologi er?

(Pensum på siv.ing datateknikk).

Eg skal kjøpe frå privat seljar, og ho påstår at posten veide boka til 1050 gram, men seriøst, over 1 kg? Murstein eller? =o

Tror nå ikke den veier så mye, og det er uansett ikke noe problem å få tak i den brukt på ntnu. Henger som regel lapper med bøker som selges overalt rundt semesterstart.

Lenke til kommentar
Olaaaa, fordi ikkje alle har kome seg til Trondheim enno, og dessutan trur eg seljar bur i Bodø eller noko. Ellers skulle eg gledeleg ha møtt seljar personleg :)

Det er alltid greit å ha ei bok i bakhand. Det kan jo vere eg ein traust haustdag har lite å gjere på? ;)

Men du trenger heller ikke boka nå, gjør du? Eller er det konten du trenger den til? Ettersom det er en bok alle i første klasse har, tror jeg ikke det er noe problem å få tak i en. Spør fadderen, naboen, noen i linjeforeninga, venner. Har selv gitt bort eller kastet langt flere bøker enn jeg har solgt. Kvitter meg ofte med bøker jeg ikke trenger.

Ellers var alkohol&DVD et godt valg på en våt og kald høstdag.

Det er ikke så langt fra Voll til Gløshaugen, men det er en del lengre tilbake, if you catch my drift. Går busser og det er mange som går og sykler. Kjipeste er egentlig når det er kaldt, glatt, vått, man er trøtt og har alkohol innabords, da er _jeg_ happy for å bo et oppkast unna Samfundet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...