Gå til innhold

Holgers lille NTNU-tråd | *Se første post for spørsmål om hybel*

HolgerL

Hvilket sted tilhører du?  

1 456 stemmer

1. 1. Velg ett av alternativene

• Dragvoll
      254
    • Gløshaugen
      1018
    • Annet
      202

Anbefalte innlegg

Bare å gå på lånekassen.no det. Jeg har iaffal fått masse meldinger og post om at jeg må huske å søke om lån og sånn, så regner med at du også har fått det :)

Jeg merker jeg blir litt tilfreds med tanken på Ing. vitenskap og IKT! Var i går og så på sted å bo også som jeg håper jeg får, så begynner å få følelsen av at det kan bli noen bra år. Så det var noen som spurte om dette litt oppover og fikk et slags svar, men som en siv.ing. i Ing. vitenskap og IKT, hva vil skille meg fra de andre linjene og hva er en typisk jobb for en ferdig master?

Vet at sivilingeniører generelt kan jobbe med det meste, så tenker mest i forhold til de andre linjene :) Og hvis jeg skulle komme inn på Fysikk og Matematikk, hvordan er det med å gå videre til å ta en PhD i fysikk? Er det da en ny runde med å søke?

edit: Forresten! Er det mange som planlegger å utnytte det PC-tilbudet, eller finner man billigere og bedre på egen hånd? Og holder det hvis jeg har en stasjonær som klarer de kravene, eller må jeg ha en bærbar som gjør det også?

Vet, mange spørsmål :p

Endret av Gebby
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mange som benytter seg av PC-tilbudet. Om du trenger PC er en annen sak. Da jeg gikk et år på data hadde jeg ikke bruk for laptop, men etter 2 år på bygg hadde jeg neppe klart meg uten laptop fra dag 1.

Endret av KjellV
Lenke til kommentar

Ja, det stod om det tilbudet i det heftet jeg fikk i posten i dag. Jeg har allerede en laptop, men den er på 17" og alt for stor til å drasse med seg hver dag. Hvis jeg skal ha en ekstra laptop til kun enkle skoleting så var den PCen i det tilbudet for dyr... Ser jo maskiner til under 4000 kr på netshop.no, de burde jo holde til sånt bruk?

Lenke til kommentar

NTNU-studenter får 10% på maskiner fra Apple :)

Det er litt avhengig av hvilken linje man går på, men en unix-maskin kan i mange tilfeller være å foretrekke fremfor en windows-maskin.

Endret av JeffK
Lenke til kommentar

Finn for all del ikke på å kjøpe en bærbar med større skjerm enn 15" og med minst 1680 x 1050 oppløsning(pass på pixelmappingpå 1:1). Størrelsen pga. plass på lesesal og sekk etc. Oppløsning pga. rett å slett ha god oversikt til programmering etc. (dette kan høres veldig latterlig ut, men det vil du være veldig glad for etter noe forelesninger)

Sitter selv på en Lenovo 3000 N200 med disse "kravene" innfridd og anbefaler den på det sterkeste.

Endret av lasmur
Lenke til kommentar

Tipper min Thinkpad X61s med 8-cells stort batteri skulle gjøre susen til skolearbeid den også. Ypperlig maskin om man er villig til å betale litt ekstra, og i tillegg tåler den godt med juling og har til og med væskedreneringskanaler under tastaturet...

Lenke til kommentar

Er det så mye som kreves av pcene da ? Hva er det evt som krever maskinvare ? Noen spesielle programmer på bygg etc ?

På data / komtek er det jo ikke rare greiene som skal til for å kunne gjøre programmeringen. Ihvertfall så langt som jeg har kommet:)

Skjønner selvsagt at det er veldig greit med god oppløsning og liten skjerm, men det er jo ikke et must.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...