Gå til innhold

Holgers lille NTNU-tråd | *Se første post for spørsmål om hybel*

HolgerL

Hvilket sted tilhører du?  

1 456 stemmer

1. 1. Velg ett av alternativene

• Dragvoll
      254
    • Gløshaugen
      1018
    • Annet
      202

Anbefalte innlegg

Noen som vet om det er noen folk oppe på Dragvoll som kan hjelpe en stakkar med valg av emner? Studweb er jo helt retardert. Trenger også hjelp med lånekassen, skikkelig hjelp! Der står det at jeg ikke har rett til å gå opp til eksamen kommende to semestre. :dontgetit:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Sosialantropologi wut wut. Håper det er mange lettlurte damer der. Begynner å bli tørr på pinnen.

Med smoothtalk som det tror jeg nok ikke du kommer til å ha no problemer :)

Men takk wendel, nå kan jeg sove godt igjen <3

Endret av Gebby
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-120696
Sosialantropologi wut wut. Håper det er mange lettlurte damer der. Begynner å bli tørr på pinnen.

Hva jobber man egentlig som etter å ha studert det?

Lenke til kommentar

Noen som vet om man kan velge fritt mellom de tre teknologirettningene på ind.øk eller om man også der må konkurere på bakgrunn av snitt? Siden jeg, om jeg mot alle odds skulle få plass, da vil stå bakerst i en hver kø, ville jo det ha vært rimerlig kjipt.

Lenke til kommentar
Noen som vet om man kan velge fritt mellom de tre teknologirettningene på ind.øk eller om man også der må konkurere på bakgrunn av snitt? Siden jeg, om jeg mot alle odds skulle få plass, da vil stå bakerst i en hver kø, ville jo det ha vært rimerlig kjipt.

Tviler jeg meget sterkt på. Hvis du først kommer inn på ind.øk. får du nok velge hvilken retning du vil.

Lenke til kommentar
Til gjengjeld har de jo også et veldig godt rykte som følge av det.

NTNUs gode rykte kommer nok ikke av at de viser frem logoen sin i 2 sekunder før Tour de France på TV2...

Merkevarebygging. Tror du folk nødvendigvis tar Norsk Tipping mer seriøst fordi en tjukkas i batikkfarget tanks ruller gjennom skogen med klassisk rock over anlegget?

Lenke til kommentar
Til gjengjeld har de jo også et veldig godt rykte som følge av det.

NTNUs gode rykte kommer nok ikke av at de viser frem logoen sin i 2 sekunder før Tour de France på TV2...

Merkevarebygging. Tror du folk nødvendigvis tar Norsk Tipping mer seriøst fordi en tjukkas i batikkfarget tanks ruller gjennom skogen med klassisk rock over anlegget?

Det jeg ville frem til er at NTNUs gode rykte kommer av HELT andre ting enn reklamen deres. Likevel kan jeg være enig i at merkevarebygging kan være hensiktsmessig, selv om dette ikke i NTNUs tilfelle (i mine øyne) ikke vil være av særlig stor betydning.

Lenke til kommentar

Reklamen til NTNU kan umulig være helt misslykket... altså de må jo få flere søkere av den. Hvorfor skulle de ellers ha betalt for det? Når de så får flere søkere, inkluderer det sannsynlig vis flere med gode karakterer, og når alle, både de som uansett hadde valgt NTNU og de som ikke hadde valgt det uten reklamen, konkurerer om plasser, får man en gruppe med bedre elever. Det gode ryktet kommer jo mye av at de som går ut fra NTNU er gode, og nettopp det skjer jo gjerne når de tar inn gode folk. Da blir det også mer interesant å jobbe der som ansatt, og man har en svært positiv sirkel.

Så reklamene gir kanskje ikke NTNU sitt gode rykte, men hjelper til med å opprettholde de prosessene som legger grunnlag for det.

Lenke til kommentar

Hjelp! Eg hadde i grunn satsa på å finne hybel medan eg brukte "tak-over-hodet"-garantien. Reiser opp den 10. august. Har jo blitt advart mot å ta ting usett. Men no når folk byrjar å stresse og mase om hybelmangel blir eg litt i stuss... :ermm:

Burde eg berre skaffe noko no, utan å gå på visning? Blir alternativet å "bu på gata"? :dontgetit:

Lenke til kommentar
Hjelp! Eg hadde i grunn satsa på å finne hybel medan eg brukte "tak-over-hodet"-garantien. Reiser opp den 10. august. Har jo blitt advart mot å ta ting usett. Men no når folk byrjar å stresse og mase om hybelmangel blir eg litt i stuss... :ermm:

Burde eg berre skaffe noko no, utan å gå på visning? Blir alternativet å "bu på gata"? :dontgetit:

Jeg har blitt advart mot å leve under den tak-over-hodet greia. Husk at da bor du sammen med kanskje 100 stykker (fant opp det tallet) som alle ender opp med å jakte på de samme stedene å bo.. Kan du ikke heller bare ta deg en tur opp en dag nå da? Koster rundt 600,- tur retur med lavprisekspressen fra Oslo, vet ikke hvordan det er fra der du bor.

Lenke til kommentar

Mitt alternativ blir ca. 800kr tur-retur med buss, kanskje 7 timar kvar veg. I tillegg har eg jobb. Så er i ein litt vrien situasjon. :/

Har du nokre andre argument mot å bruke "tak-over-hodet" bortsett frå at det kan bli vanskeleg å finne hybel?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...