Gå til innhold

Holgers lille NTNU-tråd | *Se første post for spørsmål om hybel*

HolgerL

Hvilket sted tilhører du?  

1 456 stemmer

1. 1. Velg ett av alternativene

• Dragvoll
      254
    • Gløshaugen
      1018
    • Annet
      202

Anbefalte innlegg

Post fra bank og det offentlige vil fortsatt havne i postkassa til foreldrene dine, fordi de henter sine opplysninger fra folkeregisteret.

Og da er det bare å be mamma og pappa om å skrive på den egentlige adressen din og sende posten på nytt, så blir det gratis :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+12348972834
Hallo kjære godtfolk.

Eg skulle gjerne ha gått til innkjøp av ein sykkel i nær framtid. Men den må vera billig, og ikkje minst god.

Er det nokon som har tips til butikkar kor eit sånt tilbod eventuelt er mogleg å finne?

Ein stakkars student har sjølvsagt ikkje råda til det heilt store.

Takkar på førehand!

Smart Club på Tiller. De driver vel å legger ned butikken der oppe, så det er godt mulig du får et knalltilbud. Evt. XXL og de andre sportsbutikkene på Lade. "Alle" har vel gode tilbud for tida, og ikke vet jeg hva du legger i 'god sykkel', men detter er hvertfall mine tips:) Selv har jeg sykkel fra Smart Club som kosta et sted mellom 1499 og 2000, og den duger i massevis.

Lenke til kommentar
Hallo kjære godtfolk.

Eg skulle gjerne ha gått til innkjøp av ein sykkel i nær framtid. Men den må vera billig, og ikkje minst god.

Er det nokon som har tips til butikkar kor eit sånt tilbod eventuelt er mogleg å finne?

Ein stakkars student har sjølvsagt ikkje råda til det heilt store.

Takkar på førehand!

Smart Club på Tiller. De driver vel å legger ned butikken der oppe, så det er godt mulig du får et knalltilbud. Evt. XXL og de andre sportsbutikkene på Lade. "Alle" har vel gode tilbud for tida, og ikke vet jeg hva du legger i 'god sykkel', men detter er hvertfall mine tips:) Selv har jeg sykkel fra Smart Club som kosta et sted mellom 1499 og 2000, og den duger i massevis.

Takkar og bukkar. Det eg legg i ein god sykkel er vel to hjul, bremser og eit styre :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+12348972834

^ Da skal det nok ikke være noe problem nei;) Eventuelt kan du jo prøve bruktmarkedet, for et enda billigere alternativ:)

Lenke til kommentar
XXL og Obs på Lade pleier også å ha sykler til ned mot 1000-lappen

Jeg kjøpte en til 495 kr fra Intersport som er/var nabo med både XXL og Obs Lade. Det er tre år siden nå og jeg er ikke sikker på om Intersport har butikk der fortsatt. Sykkelen holder forresten fint bortsett fra litt begynnende rust her og der, men det er nå bare å forvente etter at den har stått ute i 2 vintre. Ellers er den i bra stand etter å ha gjennomgått normalt vedlikehold som skifting av bremseklosser, lappe, olje, justere bremser og gir osv. Utrolig mye for under femhundrelappen. Jeg regner med den varer minst 7 år til før den blir klar for omsmelting. Dvs. 50 kr per år + vedlikehold (ca 50 kr/år i bremseklosser, lapper, olje etc.)

Biltema har også noen under tusenlappen men de synes jeg ser langt kjipere ut.

Lenke til kommentar

Ja, men får NTNU/UNINETT en klage på din IP-adresse sperrer de tilgangen din til nettet (helt uavhengig om du er skyldig eller ei).

Du har også en begrensing på 10GB trafikk (10GB opp og 10GB ned) pr. døgn.

Lenke til kommentar
Post fra bank og det offentlige vil fortsatt havne i postkassa til foreldrene dine, fordi de henter sine opplysninger fra folkeregisteret.

Og da er det bare å be mamma og pappa om å skrive på den egentlige adressen din og sende posten på nytt, så blir det gratis :D

Evt meld adresseendring hos posten (og ikke folkeregisteret), så blir posten ettersendt ;)

Lenke til kommentar
Evt meld adresseendring hos posten (og ikke folkeregisteret), så blir posten ettersendt ;)

Og som også er nevnt, koster dette penger.

http://www.posten.no/Portal/ProdukterTjene...m?tab=NyePriser

Når det kommer til sykkel, ser du blir anbefalt å dra og handle på SmartClub her, jeg vil bare skyte inn at du gjerne får hva du betaler for. Jeg kjenner mange som har brent seg på å kjøpe American Eagle-sykler derfra i den tro at de er bra, og fått seg en overraskelse. F.eks en jeg bor med kjøpte en sykkel den høsten han kom til trondheim, hele bremsesystemet var utslitt høsten etterpå, og måtte skiftes. Jeg kjøpte (fikk) i sin tid en dyr sykkel fra G-sport eller noe til konfirmasjonen, og den er fortsatt i full vigør, det eneste jeg har måttet skifte på den oppgjennom er selvfølgelig bremseskiver. Nå skal det jo sies at siden Smart Club skal legges ned(allerede nå?), kan du jo få bra sykler billig, men ellers ville jeg heller råde deg til å kjøpe en enkel bysykkel fra en kvalitetsforhandler enn å kjøpe superdempet mountainbike deluxe fra Smart Club, Obs e.l, SELV om de koster det samme. 

Forøvrig har jo Falck sykkelauksjoner hver høst :)

Lenke til kommentar
_Viper_: Smart Club legges ned FORDI coop har kjøpt dem. Det vil si, Smart Club Trondheim legges ned, fordi den konkurrerer med Coop OBS (som Coop-gruppen mener er et bedre/mer lønnsomt konsept). De andre Smart Club-butikkene legges ned.

Smart Club Trondheim legges ned fordi de ikke var med i salget(på grunn av konkuransen med obs sm du sier). Men har ikke lest noe om at de andre butikkene skal legges ned. Coop har vel til og med forsikret de ansatte i oslo om at de ikke vil miste jobben.

Lenke til kommentar
_Viper_: Smart Club legges ned FORDI coop har kjøpt dem. Det vil si, Smart Club Trondheim legges ned, fordi den konkurrerer med Coop OBS (som Coop-gruppen mener er et bedre/mer lønnsomt konsept). De andre Smart Club-butikkene legges ned.

Smart Club Trondheim legges ned fordi de ikke var med i salget(på grunn av konkuransen med obs sm du sier). Men har ikke lest noe om at de andre butikkene skal legges ned. Coop har vel til og med forsikret de ansatte i oslo om at de ikke vil miste jobben.

Det manglet en "ikke" i siste setninga der, gitt :p

_Viper_: Smart Club legges ned FORDI coop har kjøpt dem. Det vil si, Smart Club Trondheim legges ned, fordi den konkurrerer med Coop OBS (som Coop-gruppen mener er et bedre/mer lønnsomt konsept). De andre Smart Club-butikkene legges ikke ned.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...