Gå til innhold

Holgers lille NTNU-tråd | *Se første post for spørsmål om hybel*

HolgerL

Hvilket sted tilhører du?  

1 456 stemmer

1. 1. Velg ett av alternativene

• Dragvoll
      254
    • Gløshaugen
      1018
    • Annet
      202

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hvordan gikk Matte3 - folk fornøyde ?

Jeg er strålende med min A.

Hvorfor har du fått karakter i matte 3 og ikke jeg? har du vært på skolen og sjekka? Var jo veldig grei eksamen også da.

Forøvrig misfornøyd med at jeg enda ikke har sett snurten av karakter i TMT4110 Kjemi, skulle fått i dag. Egentlig den jeg er mest spent på...

Lenke til kommentar

Jeg tenkte jeg skulle gå gjennom noen tidligere eksamensoppgaver da jeg øvde til Lin.Alg II-eksamen, da jeg hadde hørt at Matte 3 visstnok var en sammenføyd versjon av Lineær Algebra I og II. I mine øyne virket det som om Matte 3 kun omhandlet det regnetekniske mtp. matriser. Jeg så særdeles lite "ordentlig" lineær algebra i det faget.

Lenke til kommentar
Jeg tenkte jeg skulle gå gjennom noen tidligere eksamensoppgaver da jeg øvde til Lin.Alg II-eksamen, da jeg hadde hørt at Matte 3 visstnok var en sammenføyd versjon av Lineær Algebra I og II. I mine øyne virket det som om Matte 3 kun omhandlet det regnetekniske mtp. matriser. Jeg så særdeles lite "ordentlig" lineær algebra i det faget.

Det er vel derfor det heter Matte3 og ikke lineær algebra?

Dessuten så må man tenke på at dette faget er ment for siviliingeniører, og skal gi en innføring i lineær algebra og differensialligninger.

Lenke til kommentar

Hva er snittkravet for å studere et semester i utlandet det fjerde året? Har hørt at sistemann som kom seg til utlandet hadde et snitt på C gjennom hele studiet. Jeg ligger rundt der nå etter 1.år. Men hvis ting skulle gå litt dårligere, må jeg ta opp igjen fag for å sikre meg plass ut?

Lenke til kommentar

Jeg fikk også mailen fra SiT om at jeg ikke hadde fått hybel. Svarte til de at jeg ville fortsette å stå på venteliste.

Hvis det da er sånn at det er 2500 som ikke har fått hybel, og det er kun rundt 100 stk. som får etter hvert, er ikke da sjansen veldig liten for å få en hybel fra de mens man bor på under-tak-garanti?

Lenke til kommentar

jeg er så lei av å leite etter plass å bo nå i trondheim.. og jeg har faktisk har bodd her i to år.. skulle tro jeg skulle ha noen fordeler.. :p Kanskje man skulle danne et diskusjon.no-kollektiv.

Lei av å vente på karakterene mine også nå!

Lenke til kommentar
Hva er snittkravet for å studere et semester i utlandet det fjerde året? Har hørt at sistemann som kom seg til utlandet hadde et snitt på C gjennom hele studiet. Jeg ligger rundt der nå etter 1.år. Men hvis ting skulle gå litt dårligere, må jeg ta opp igjen fag for å sikre meg plass ut?

Tror ikke det er noe generelt snittkrav, det kommer ann på det aktuelle universitetet du vil studere hos. Jeg kjenner flere som har snitt langt under C som skal ta/har tatt utveksling.

Lenke til kommentar

Er nivået lavt/slaskete på siv.ing elektronikk-linjen, eller er det stort sett mange smartinger der? Jeg ser at poengkravet ikke var så fryktelig høyt der i fjor

Fikk forøvrig eksamenskarakterene i dag, og har nok poeng til å komme inn på det meste.

Lenke til kommentar
Er nivået lavt/slaskete på siv.ing elektronikk-linjen, eller er det stort sett mange smartinger der? Jeg ser at poengkravet ikke var så fryktelig høyt der i fjor

Fikk forøvrig eksamenskarakterene i dag, og har nok poeng til å komme inn på det meste.

Mitt inntrykk er at det er todelt. Det er noen som går der fordi det var den eneste siv.ing-linja de kom inn på, mens andre går der fordi de er oppriktig interesserte. Mao. en salig blanding av slasker og glupinger.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...