Gå til innhold

Holgers lille NTNU-tråd | *Se første post for spørsmål om hybel*

HolgerL

Hvilket sted tilhører du?  

1 456 stemmer

1. 1. Velg ett av alternativene

• Dragvoll
      254
    • Gløshaugen
      1018
    • Annet
      202

Anbefalte innlegg

i verste fall tilbyr studiebyEN såkalt "tak over hodet"-garanti, der de driver et overnattingssted til langt uti septermber for de som ikke har klart å skaffe seg bolig.

jeg ville heller hatt et worst case-scenario med å måtte bo på befalsskolen midt i sentrum i to-tre uker enn å risikere å ende opp med en ett-årskontrakt på et kjipt sted uti gokk. (som jeg vil påstå voll er, etter å ha vært der oppe en gang)

Noen som har noe erfaringer med når SiT pleier å svare da? Evt. om det er realitstisk og få en plass på Moholt nå, etter å søkt så sent som i juni?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
i verste fall tilbyr studiebyEN såkalt "tak over hodet"-garanti, der de driver et overnattingssted til langt uti septermber for de som ikke har klart å skaffe seg bolig.

jeg ville heller hatt et worst case-scenario med å måtte bo på befalsskolen midt i sentrum i to-tre uker enn å risikere å ende opp med en ett-årskontrakt på et kjipt sted uti gokk. (som jeg vil påstå voll er, etter å ha vært der oppe en gang)

Noen som har noe erfaringer med når SiT pleier å svare da? Evt. om det er realitstisk og få en plass på Moholt nå, etter å søkt så sent som i juni?

Som førsteårsstudent søkte jeg på SiT-hybel i starten av juli for to år siden, og fikk ikke hybel (på Moholt) før halvannen uke ute i semesteret. Mistenker at SiT hadde ledig hybel tidligere, men at de holdt på den for å vente på internasjonale søkere. SiT prioriterer på Moholt først og fremst internasjonale studenter, deretter førsteårsstudenter på vanlige hybler.

De omlag ti dagene før jeg fikk hybel, bodde jeg på tak-over-hodet. Det fungerte helt greit. Når du bor der er det fadderperiode og alle er i humør etter å bli kjent med nye mennesker. I det hele tatt synes jeg oppholdet der var ganske koselig.

Skal du bo på tak-over-hodet bør du ikke ha med deg alt for mye bagasje. Det er begrensede lagringsmuligheter der. Resten av flyttelasset bør man ta med seg ved en senere anledning.

Tror at sålenge du holdet ut på tak-over-hodet, vil du etter hvert få tilbud fra SiT. De fleste på tak-over-hodet er ganske desperate etter å få seg bolig, og mange tar til takke med det første og beste de får tak i. Er du seig nok, ender du opp med SiT-bolig.

Lenke til kommentar

Må bare spørre igjen for super duper sikkerhets skyld:

Jeg behøver ikke å ettersende karakterutskrift på eksamener jeg har tatt i vår på NTNU til sommerens masteropptak ved NTNU?

Det grønne omslagsarket forteller at man må gjøre dette hvis man har tatt eksamener ved et eksternt lærested (noe som tilsier at man ikke behøver å gjøre dette hvis det har skjedd internt), men man kan aldri stole på NTNU.

Lenke til kommentar
lite innspill fra meg:

denne tråden er så svær at den burde vært delt opp i mindre deler med forskjellige tema... [...]

Med litt god bruk av søkefunksjonen kan du finne mye rart.

Det hadde vel vært en idé om man laget en informativ førstepost
Holger, hører du? :)

Jeg beklager. Jeg er USA og følger ikke så godt med for tiden. Hva skal i så fall stå i førsteposten? En kort tekst om hva tråden endte opp med å bli og en oppfordring om å søke på synonymer av studiene?

Jeg legger det til. Kom gjerne med forslag til andre ting.

Lenke til kommentar
En ting som hadde vært fint, hadde vert en oversikt over NTNUs samarbeidsuniversiteter.

Jeg tenker da på de universitetene hvor du kan ha et utenlandsopphold.Noen som har det?

NTNU er med i Erasmus/Sokrates-programmet. Det er hvertfall en begynnelse

Lenke til kommentar

Faen, har regnet over snittet og lagt sammen poeng nå. 56,5 poeng etter videregående, og det er nøyaktig det samme poengkravet som står på lista fra 2007 for fys-mat som jeg har søkt på første, betyr det at jeg antakeligvis ikke vil komme inn?

Og hvis jeg så ikke skulle komme inn, kan jeg da gå inn på datateknikk og bare satse på at jeg skal klare å bytte over etterhvert, eller er det risikabelt? ;p

Synes fysikk og matematikk høres kult ut, men er det veldig jobbrettet? Lurer på om jeg kanskje ser etter et studie som er mer teoretisk og ubrukelig, fordi jeg innser at jeg er sykt interessert i fysikk(kvante, moderne, kul). Regner med fysmat blir en ufattelig nerdelinje, men det bryr meg veldig lite, møter alltid noen likesinnede så det bør vel gå bra!

Lenke til kommentar
Faen, har regnet over snittet og lagt sammen poeng nå. 56,5 poeng etter videregående, og det er nøyaktig det samme poengkravet som står på lista fra 2007 for fys-mat som jeg har søkt på første, betyr det at jeg antakeligvis ikke vil komme inn?

Og hvis jeg så ikke skulle komme inn, kan jeg da gå inn på datateknikk og bare satse på at jeg skal klare å bytte over etterhvert, eller er det risikabelt? ;p

Synes fysikk og matematikk høres kult ut, men er det veldig jobbrettet? Lurer på om jeg kanskje ser etter et studie som er mer teoretisk og ubrukelig, fordi jeg innser at jeg er sykt interessert i fysikk(kvante, moderne, kul). Regner med fysmat blir en ufattelig nerdelinje, men det bryr meg veldig lite, møter alltid noen likesinnede så det bør vel gå bra!

Vil du på fysmat, tror jeg faktisk du bør velge en annen linje å starte på enn datateknikk. Det første halvåret har alle på gløs 3 fag felles, bortsett fra datateknikk, som har en annet datafag enn de som går fysmat. Det studiet som er mest likt fysmat er vel kanskje nanoteknologi og kjemi og bioteknologi. Uansett går det an å ta fysmatfag selv om du ikke starter på fysmat. Om du kommer inn eller ikke er ikke avgjort enda, så du kan foreløpig ta det med knusenede ro.

Lenke til kommentar

Jippi! Då fekk eg mail frå SiT om at eg ikkje får hybel før semesterstart. Så då må eg byrje å leite i den private marknaden. Eg synest eg las ein plass om eit tilbod som gjekk ut på at andre gjekk på hybelvisningar for deg. Finst det endå?

Lenke til kommentar

Fikk samme mailen, mulig jeg må ringe de hyblene jeg tidligere har takket nei til nå.

Men si at jeg nå ikke kommer inn på fysmat, så har jeg jo datateknikk som 2. valg, og det er jo for seint å omprioritere. Hva med å bytte over til noe som bachelor+master i fysikk, er det lettere?

Lenke til kommentar

Haha, du har rett, jeg kunne vedda på at fristen var 1. juni. Vel, slik ser lista mi ut:

1. 194763 NTNU Fysikk og matematikk

2. 194760 NTNU Datateknikk

3. 194740 NTNU Medisin

4. 194755 NTNU Materialteknologi

5. 194905 NTNU Ingeniørvitenskap og IKT

6. 194769 NTNU Energi og miljø

Ikke spør hvorfor jeg bare har 6 alternativer. Uansett, vil det da være lurere av meg å sette Emil eller IKT som 2.?

Lenke til kommentar
Haha, du har rett, jeg kunne vedda på at fristen var 1. juni. Vel, slik ser lista mi ut:

1. 194763 NTNU Fysikk og matematikk

2. 194760 NTNU Datateknikk

3. 194740 NTNU Medisin

4. 194755 NTNU Materialteknologi

5. 194905 NTNU Ingeniørvitenskap og IKT

6. 194769 NTNU Energi og miljø

Ikke spør hvorfor jeg bare har 6 alternativer. Uansett, vil det da være lurere av meg å sette Emil eller IKT som 2.?

Hva mener du her - kommer du ikke inn på fysmat eller data, kan du ta til takke med medisin? :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...