Gå til innhold

Holgers lille NTNU-tråd | *Se første post for spørsmål om hybel*

HolgerL

Hvilket sted tilhører du?  

1 456 stemmer

1. 1. Velg ett av alternativene

• Dragvoll
      254
    • Gløshaugen
      1018
    • Annet
      202

Anbefalte innlegg

Er det noen her som går PuP? Bare lurer på om linja er like spennende som det høres ut som. Etter det jeg har lest på ntnu.no så virker det som om linja er mer praksis - mindre teori (mener det er litt slitsomt med altfor mye teori). Noen som gidder å fortelle om hvordan det er å gå på den linja?

Er det ikke mange som går PuP her?:p

Tja, hva legger du i "mindre teori"? Det er ganske mye teori på siving, sånn jeg ser det.

AtW

bare det at man ikke sitter og bruker hele dagen på å skrive og tenke, men også får brukt hendene til noe praktisk også. Leter etter den riktige balansen mellom praksis og teori. Mener ikke at man skal gjøre så masse praktiske ting, bare det at man får gjort noe praktiske greier en gang i blant. Er da PuP den riktige studieretningen for meg?:D

Endret av Silfsurf
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Tror maskin bla. har et sykkelprosjekt første året, der man får lage en motorisert sykkel og konkurranse på slutten. Ellers er det sikkert litt sløyd (lab), det har vel de fleste sivinglinjer.

Kan vel også være interessant å vite fordelingen mellom "praksis" og teori i en typisk jobb etter endt PuP, om noen har erfaring med det :)

Lenke til kommentar
Man må også tenke litt på hva man vil. Dersom man vil ha litt mer privat sfære og ikke vil krangle om vasking, kjøkkenrutiner, deling av bad osv så er Voll bedre enn Moholt. Dersom man vil få en mer sosial start på studenttilværelsen og bli raskere kjent med folk så kan Moholt være bedre. Det er også mer festing på Moholt, noe som kan være både positivt og negativt alt etter hva man har lyst til.

Bodde på Voll i år og er veldig fornøyd med studentbyen. Det er minst like sosialt på Voll som på Moholt, samt de fleste andre studentbyene. Alt avhenger av hvem du ender opp sammen med. Kjenner en hel del på Moholt som ikke var fornøyd i det hele tatt verken med folkene de kom sammen med (mange utvekslingsstudenter som fritt brukte andres bestikk da de ikke gadd å kjøpe selv, vanskeligheter med å få ordnet noe skikkelig system på felles vasking osv.). Festing både på Voll og Moholt kommer helt an på oppgangen du havner i, enkelte har vors o.l. omtrent ukentlig før eksamensperioden setter inn, mens andre knapt bruker oppholdsrommet til felles aktiviteter. At noen burer seg inne på rommet og er asosiale kan man risikere begge steder, på Moholt møter du dem gjerne en gang eller to mer for dagen fordi de må dusje/gå på do i tillegg til å lage mat. Alt i alt utgjør dette ingen forskjell.

ATW(?) påpekte vel også dårlig romutnyttelse på Voll, greit at hybelen er litt mindre enn Moholthyblene, men dette var ikke noe som plaget meg i det hele tatt. Begrenset hva man trenger liksom. Bøker, musikkanlegg, printer osv. får man lett plass til i bokhyller/andre hylleseksjoner langs vegger. Ellers er det ikke så mye man trenger å oppholde seg på hybelen, man er som regel på skolen store deler av dagen, så lager man middag og ser på tv/snakker med samboere på fellesrommet, gjør litt skolearbeid på hybelen/Volls egne lesesal og så tar man kvelden.

Prismessig er Moholt ekstremt billig, Steinan er vel eneste som kan konkurrere der, men om man havner på den eldre delen av Moholt for man rimelig dårlig standard også. Ser innlegget ble langt, om noen ble trøtt av å lese slik etter eksamensslutt beklager jeg dette. God sommer alle sammen og lykke til for dem som har søkt inntak i år =)

Lenke til kommentar
Er det flest raringer på Elektronikk eller FysMat?

Har faktisk greid å kare til med 64 62,5 poeng (primær), så jeg står ganske fritt til å velge. Jeg er ihvertfall godt innenfor de to jeg har mest lyst på.

Jeg tror det er flest raringer på fysmat, for å være ærlig. Da tenker jeg raringer i forhold til at halvparten av linja kan algoritmen for å løse rubiks kube og de har gjerne en egen sjargong innad. I tillegg har de mange forelesninger helt alene, som gjør at det ikke blir så mange impulser fra andre linjer. Om noen opplever dette som drittslenging e.l, er det ikke det det er ment som i det hele tatt...

Forresten, tror det er flere og bedre jenter på fysmat :D

Lenke til kommentar
Fikk som forventet 4 på sidemålseksamen, og jeg følte at jeg gjorde det minst like bra på hovedmålseksamen. Og den 60 år gamle læreren vår er så streng og rutinert at jeg antar at jeg også får 4 på eksamen når jeg har fått sterk 4 på samtlige hovedmålsstiler gjennom både 2. og 3.

4 er tross alt den videste karakteren, så det bør gå greit å safe den.

Wow, har dere fått sensuren allerede, steike det var raskt!
Hadde sidemålseksamen til jul. Greit å være ferdig med det da.
Lenke til kommentar

Det er kanskje litt sent, men er det noen som fortsatt er i Trondheim som vil kjøpe noen av disse bøkene?:

Haykin: Communication systems (TTT4115 Kommunikasjonsteori)

Proakis: Digital signal processing (TTT4120 Digital signalbehandling)

Cover: Elements of information theory (TTT4125 Informasjonsteori, koding og kompresjon)

Young: An introduction to Hibert Space(TMA4145 Lineære metoder)

Kreyzig: Introductory Functional Analysis with Applications(TMA4145 Lineære metoder)

Lay: Linear Algebra and its application

LPI Linux certification in a nutshell

How Linux Works

C++ GUI Programming with Qt 4(2nd ed.)

Haugen: Lær MATLAB trinn for trinn

Endret av JeffK
Lenke til kommentar
Er det noen her som går PuP? Bare lurer på om linja er like spennende som det høres ut som. Etter det jeg har lest på ntnu.no så virker det som om linja er mer praksis - mindre teori (mener det er litt slitsomt med altfor mye teori). Noen som gidder å fortelle om hvordan det er å gå på den linja?

Det er litt praktisk de to første semestrene, men lite etter det. Det er dog muligheter for å drive med litt praktisk på eget initiativ i linjeforeningens verksted. Når det er sagt så er det et ganske interessant studie, bare ikke forvent at du blir verkstedmann.

Lenke til kommentar
Det er kanskje litt sent, men er det noen som fortsatt er i Trondheim som vil kjøpe noen av disse bøkene?:

Haykin: Communication systems (TTT4115 Kommunikasjonsteori)

Proakis: Digital signal processing (TTT4120 Digital signalbehandling)

Cover: Elements of information theory (TTT4125 Informasjonsteori, koding og kompresjon)

Young: An introduction to Hibert Space(TMA4145 Lineære metoder)

Kreyzig: Introductory Functional Analysis with Applications(TMA4145 Lineære metoder)

Lay: Linear Algebra and its application

LPI Linux certification in a nutshell

How Linux Works

C++ GUI Programming with Qt 4(2nd ed.)

Haugen: Lær MATLAB trinn for trinn

Jeg kunne tenkt meg å kjøpe Digital signal processing, men jeg må få den sendt i posten.

Lenke til kommentar
Jeg vurderer å takke ja til enkelhybel ved VOLL studentby. Er det noen som vet noe om denne stydentbyen? Det ser rent og fint ut, men man vet jo aldri hvordan miljø man kommer til. Setter veldig stor pris på hjelp.

Anbefaler på det sterkeste å takke ja. Flyttet til Voll i fjor og skal bo der dette året også. Hvor fort og godt man blir kjent med andre er opp til en selv. Jeg har brukt å ha romdøren min oppe slik at jeg ikke stenger meg inne, folk kan komme inn å snakke med meg, spille x-box etc. :) Det er også litt lurt de første ukene å være litt på fellesrommet slik at alle har mulighet til å snakke med alle. På min gang har vi spilt spill, sett på film og laget mat sammen, så hvor godt man trives kommer veldig ann på hvem du bor sammen med.

Lenke til kommentar

voll har vel fremdeles ett-års kontrakter som en ikke kommer seg ut av med mindre en får noen til å ta over. jeg kjenner flere som har funnet ut at det var helt feil sted å bo, men som ikke har klart å komme seg bort innen rimelig tid.

i tillegg er ikke voll et godt stykke fra det meste, kanskje med unntak av dragvoll, men det er også et stykke unna.

Lenke til kommentar

Har sett på siT sin side, og det virker som det bare er ledige hybler på Moholt.

Er dette noe å gå for, er det greit å bo der?

En annen ting jeg lurer på, er hvor strengt det er med oppmøte til studiestart. Jeg har sannsynligvis ikke mulighet å reise opp til studiestart før 11.august (på dagen altså), noe som tilsier at jeg vil tidligst lande på flyplassen litt etter 9. Så kommer jo transport til inn til byen osv. Lurer på om det er fare for å miste studieplassen hvis jeg ikke møter opp i tide? Når på førstedagen pleier man å starte opp?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...