Gå til innhold

Holgers lille NTNU-tråd | *Se første post for spørsmål om hybel*


HolgerL

Hvilket sted tilhører du?  

1 456 stemmer

  1. 1. Velg ett av alternativene

    • Dragvoll
      254
    • Gløshaugen
      1018
    • Annet
      202


Anbefalte innlegg

Er det mange med "falske forhåpningar" som søkjer på NTNU? Med dette meiner eg folk som har langt lågare snitt enn kva som var i fjor osv. På linja eg har satt som førsteval er det 100 studieplasser og 230 søkjarar. Snittet i fjor var vel rundt 5,2, og dette vil eg tru eg skal klare om eg ikkje har gått på nokre ekstreme blemmer under eksamen. Men no uroar eg meg likevel for å ikkje kome inn...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg vurderer å takke ja til enkelhybel ved VOLL studentby. Er det noen som vet noe om denne stydentbyen? Det ser rent og fint ut, men man vet jo aldri hvordan miljø man kommer til. Setter veldig stor pris på hjelp.

 

Voll er dyrere enn Moholt, men standarden er bedre. Du har eget bad, men må dele kjøkken med 6 (eller var det 7) andre. Hvis du ikke vet at du har mulighet for å få plass andre steder er Voll en fin plass å begynne studenttilværelsen i Trondheim.

 

Etterhvert som du får større nettverk og blir mer kjent med byen kan du flytte ut. Det er som sagt dyrere enn Moholt, men det er billigere på Voll enn det er i det overoppheta boligmarkedet i juli/august.

Lenke til kommentar

Man må også tenke litt på hva man vil. Dersom man vil ha litt mer privat sfære og ikke vil krangle om vasking, kjøkkenrutiner, deling av bad osv så er Voll bedre enn Moholt. Dersom man vil få en mer sosial start på studenttilværelsen og bli raskere kjent med folk så kan Moholt være bedre. Det er også mer festing på Moholt, noe som kan være både positivt og negativt alt etter hva man har lyst til.

Lenke til kommentar
Jeg vurderer å takke ja til enkelhybel ved VOLL studentby. Er det noen som vet noe om denne stydentbyen? Det ser rent og fint ut, men man vet jo aldri hvordan miljø man kommer til. Setter veldig stor pris på hjelp.

 

Voll er dyrere enn Moholt, men standarden er bedre. Du har eget bad, men må dele kjøkken med 6 (eller var det 7) andre. Hvis du ikke vet at du har mulighet for å få plass andre steder er Voll en fin plass å begynne studenttilværelsen i Trondheim.

 

Etterhvert som du får større nettverk og blir mer kjent med byen kan du flytte ut. Det er som sagt dyrere enn Moholt, men det er billigere på Voll enn det er i det overoppheta boligmarkedet i juli/august.

 

Selve hybelen på voll er jo også i praksis vesentlig mindre, dne har en upraktisk form og mindre areal, i tilegg deler man kjøkken med nesten dobbelt så mange. Jeg ville uten tvil valgt moholt, men mange jeg kjenner trivdes veldig godt på voll. Hvem du bor sammen med har nok mer å si for trivselen enn noe annet.

 

AtW

Lenke til kommentar

Er det noen her som går PuP? Bare lurer på om linja er like spennende som det høres ut som. Etter det jeg har lest på ntnu.no så virker det som om linja er mer praksis - mindre teori (mener det er litt slitsomt med altfor mye teori). Noen som gidder å fortelle om hvordan det er å gå på den linja?

Lenke til kommentar

Standpunktkarakterene ble offentliggjort i dag, og eksamenskarakterene har jeg en god peiling på. Det kan ihvertfall ikke bli dårligere enn 62 poeng (da er jeg maks uheldig på eksamen).

 

Edit: Regnet feil. Har 62,5 poeng, og kan ikke få dårligere enn 62 poeng.

Endret av endrebjorsvik
Lenke til kommentar

Fikk som forventet 4 på sidemålseksamen, og jeg følte at jeg gjorde det minst like bra på hovedmålseksamen. Og den 60 år gamle læreren vår er så streng og rutinert at jeg antar at jeg også får 4 på eksamen når jeg har fått sterk 4 på samtlige hovedmålsstiler gjennom både 2. og 3.

4 er tross alt den videste karakteren, så det bør gå greit å safe den.

Lenke til kommentar

Hehe. Jeg er på en måte i samme situasjon.

 

Alltid gøy når 2'erne i norsk kommer og puler deg bakfra på slutten. Wave studies goodbye.

 

Det som er litt beroliggende er at jeg egentlig har nok poeng (med utgangspunkt i 2007-opptaket), men dersom jeg ikke kommer inn så prøver jeg på nytt med militærpoenga i tillegg neste år. Og dessuten har ordinærgrensa vært lavere enn primærgrensa på de fleste siving studium. Så jeg er på alle på måter optimist, selv om jeg skal ha litt flaks. :p

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-120696
Fikk som forventet 4 på sidemålseksamen, og jeg følte at jeg gjorde det minst like bra på hovedmålseksamen. Og den 60 år gamle læreren vår er så streng og rutinert at jeg antar at jeg også får 4 på eksamen når jeg har fått sterk 4 på samtlige hovedmålsstiler gjennom både 2. og 3.

4 er tross alt den videste karakteren, så det bør gå greit å safe den.

 

Wow, har dere fått sensuren allerede, steike det var raskt!

Lenke til kommentar
Er det noen her som går PuP? Bare lurer på om linja er like spennende som det høres ut som. Etter det jeg har lest på ntnu.no så virker det som om linja er mer praksis - mindre teori (mener det er litt slitsomt med altfor mye teori). Noen som gidder å fortelle om hvordan det er å gå på den linja?

Er det ikke mange som går PuP her?:p

Lenke til kommentar
Er det noen her som går PuP? Bare lurer på om linja er like spennende som det høres ut som. Etter det jeg har lest på ntnu.no så virker det som om linja er mer praksis - mindre teori (mener det er litt slitsomt med altfor mye teori). Noen som gidder å fortelle om hvordan det er å gå på den linja?

Er det ikke mange som går PuP her?:p

 

Tja, hva legger du i "mindre teori"? Det er ganske mye teori på siving, sånn jeg ser det.

 

AtW

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...