Gå til innhold

Holgers lille NTNU-tråd | *Se første post for spørsmål om hybel*

HolgerL

Hvilket sted tilhører du?  

1 456 stemmer

1. 1. Velg ett av alternativene

• Dragvoll
      254
    • Gløshaugen
      1018
    • Annet
      202

Anbefalte innlegg

Hvordan vil det i praksis være når en semesterprøve kun teller positivt? Sett at den teller 20% av karakteren i faget og man har full pott på den. Jeg sliter med å se for meg hvordan poenggrensene for f.eks A blir på eksamen når denne kun teller positivt. :wallbash:

0,2 * 100 + 0.8 * x = 90 (karaktergrense for A)

x = (90 - 0,2*100)/0,8 = 87,5

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvordan vil det i praksis være når en semesterprøve kun teller positivt? Sett at den teller 20% av karakteren i faget og man har full pott på den. Jeg sliter med å se for meg hvordan poenggrensene for f.eks A blir på eksamen når denne kun teller positivt. :wallbash:

I praksis er det bare vas å si at en midtsemester "kun teller positivt" når det er den realtive scoren din i forhold til studiekamaeratene som teller i jobbsammenheng. At alle andre får bedre karakter er i praksis det samme som a du får en dårligere karakter. Så om vi snakker om det praktiske her, så er det ikke slik at den "kun teller positivt" uansett.

AtW

Lenke til kommentar

Jeg tolker det slik at negative totale poengsummer på semesterprøven blir satt til 0.

Lenke til kommentar

Jeg tolker det slik at negative totale poengsummer på semesterprøven blir satt til 0.

Det tviler jeg på er rikitg, det som skjer er vel at om du får en lavere prosent riktig på midtsemester en på eksamen, så er settes totalkarakteren utifra eksamensoppgavens prosent, for du høyere prosent på midtsemester enn eksamen, så legges de to sammen, og du får en total prosent. (dog vektes jo midtsemester vesentlig mindre enn eksamen)

AtW

Lenke til kommentar

Hei, god formiddag.

Noen spreke NTNU-studenter her som har erfaring med såkalt søk om utsettelse av studiene?

Jeg har allerede sendt e-post til administrasjonen på NTNU og spørt om det praktiseres "frysing" av studieplasser, og jeg fikk som svar at det var fullt mulig.

Grunnen til at jeg søker utsettelse er militæret, så grunnen er jo på sett og vis gyldig.

La oss si at jeg får studieplass til høsten. Er det noen som kan forklare meg hvordan jeg går frem for å søke utsettelse, eventuelt når fristen er? Hvis det i det hele tatt har noe å si så dreier det seg om et siv.ing. studie, antageligvis kjemi og bioteknologi, eller noe i det landet der... :p

Det er jo mye snakk i media om at det skal kuttes ned på inntaket til spesielt Skjold leir, hvor jeg skal, så hvem vet, kanskje det ikke blir militæret allikevel. Derfor vil jeg ha flere muligheter åpne.

På forhånd takk. :)

Lenke til kommentar

Ring og prat med dem, i min tid måtte jeg bare sende dokumentasjon på at jeg var innkalt (fikk noen ark av befalet, tror jeg), så fikk jeg frøset plassen til året etter. Kunne også søke på nytt året etter, så jeg kunne prøve å komme inn på en annen studiretning enn der jeg hadde frøset plassen, uten å miste den plassen jeg hadde. Mener jeg ihvertfall å huske.

Anbefaler å lese litt på nettsidene deres. Mye nyttig.

Lenke til kommentar

Hvor lang tid tar søknadsprosessen hos SiT? Jeg søkte for snart 2 måneder siden, og statusen har hele tiden vært "Søknad under behandling". Jeg har bare søkt hybel på Bloksberg og Nedre Singsakerslette, og innser vel nå at det var for ambisiøst å kun søke der...

Lenke til kommentar
Oppfordra ikkje SiT greiene folk til å søkje først når dei hadde kome inn på skulen? (Trur eg las det ein stad). Difor eg ventar til eg evt. får godkjenning av NTNU. Er dette noko lurt? =/

Du kommer ikke inn i "køen" før du har sendt inn godkjenningen / bekreftelse på utsettelse av studieplass fra NTNU.

Lenke til kommentar

det har gjort om på det iår, så du kan få plass uten å få bekreftelse. sitat fra nettsidene:

Dersom du ikke kommer inn på skole i Trondheim, fortvil ikke, du kan si opp kontrakten med en måneds varsel. Har du fått tilbud om en hybel (et rom hvor du deler kjøkken og bad med andre studenter) må du ikke betale husleie hvis du gir du oss beskjed innen 21. juli. Får du tilbud på andre boliger enn hybel i kollektiv, må du betale husleie fra dagen kontrakten starter til en måned etter at du har sakt opp boligen.
Lenke til kommentar

Hmm.. Var vel 4 alternativ der som passa "mine behov". Prisen såg grei ut, MEN det er beliggenheten eg er usikker på. Eg skal mest sannsynleg studere Datateknikk, eller fysikk, og hamner då på Gløshaugen (?). Korleis ligg desse plassane i forhold til Gløshaugen?:

Bloksberg, Mohold, Nedre Singsakerslette, Steinan Studentby.

Lenke til kommentar

Nå er det en stund siden jeg så på det, men jeg -tror- Moholt og Steinan ligger et stykke bort fra Gløshaugen, og at Singsaker og Bloksberg ligger nærmere...? Men det kan sikkert noen andre bekrefte/avkrefte.

Ja, man kan få tildelt hybel selv om man ikke har kommet inn på noe enda, kjenner ei som har det allerede. Men nå som det nærmer seg ferie så begynner jeg å bli mer og mer nervøs for å sitte uten hybel.

Lenke til kommentar

Både steinan og Moholt ligger lite sentralt i forhold til både by og Gløshaugen. Men det er ett mye bedre bussystem på moholt i forhold til Steinan.

Selv bor jeg på Steinan og har litt lyst til å flytte litt lokalt. Men trives også her pga. prisen og fordi det er ett veldig fint sted.

Lenke til kommentar
Jeg ville prøvd å komme meg på Moholt eller nærmere. Steinan er litt vel langt med tanke på uteliv i sentrum, selv om det absolutt er overkommelig avstand til Gløs og Dragvoll med sykkel.

Og utmerket til å gå av seg rus hvis man finner ut at å gå hjem etter en særdeles brisen kveld. Ellers er det jo bare å mekke seg ett taxicrew så blir det ikke fullt så dyrt. Men fortsatt ikke veldig sentralt nei.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...