Gå til innhold

Holgers lille NTNU-tråd | *Se første post for spørsmål om hybel*

HolgerL

Hvilket sted tilhører du?  

1 456 stemmer

1. 1. Velg ett av alternativene

• Dragvoll
      254
    • Gløshaugen
      1018
    • Annet
      202

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jævla møkkafag.

Stemmer det. Jeg hadde kun 2FY fra videregående, så jeg forstod ikke en dritt av hele det fysikkfaget. Eneste grunnen til at jeg stod på eksamen var pga. pugg av tidligere flervalgsoppgaver, samt at elmag-oppgaven var klin lik en tidligere. Jeg tror jeg leverte ren blindkopi av et tidligere lf.

Lenke til kommentar
Jævla møkkafag.

Stemmer det. Jeg hadde kun 2FY fra videregående, så jeg forstod ikke en dritt av hele det fysikkfaget. Eneste grunnen til at jeg stod på eksamen var pga. pugg av tidligere flervalgsoppgaver, samt at elmag-oppgaven var klin lik en tidligere. Jeg tror jeg leverte ren blindkopi av et tidligere lf.

Jeg skjønner ikke hatet folk har for de generelle fysikkfagene på siv.ing. (Dog kanskje hvis man bare har 2FY.) Her en algoritme for å få A på eksamen:

1: Levér minst åtte øvinger (for å få gå til eksamen).

2: Lær hva bokstavene på formelarket står for.

3: Gå på eksamen.

4: Sett opp aktuelle formler for hver oppgave.

5: Bruk vanlig matematikk til å regne ut.

6: QED.

Det essensielle er å innse at punkt 5 faktisk gjelder - at det bare er å regne!

Lenke til kommentar
Nyttig tråd, absolutt! Selv om det tar tid å lese igjennom hele... :)

Har du tenkt å bli ferdig med det i år eller? :p

Som jeg skrev i min forrige post, så har jeg lest 421, nå 422 sider omtrent i ett, kun avbrutt av noen få pauser.

Når du er ferdig, gi oss en oppsummering på ditt inntrykk av de som diskuterer her inne ;)

Hehe, det var det da! Tror at jeg da måtte lest igjennom på nytt med det formålet å oppsummere tråden og trådens skribenter, men det gidder jeg ikke nå. Jeg oppsummerer heller det slik at jeg har fått svar på enkelte ting jeg har lurt litt på, samt at tråden har fått meg til å se enda mer frem til studenttilværelsen. Dessuten føler jeg at jeg har lest de samme spørsmålene opptil flere ganger, men det kan vel ganske enkelt forklares i at folk ikke gidder å lese eller søke etter svar i tråden men spør om igjen.

Endret av EvileyeS
Lenke til kommentar
Jeg satser på at alle gode ting er tre.

Pøh, i min tid var det en kar som stod ved å krysse litt bingo på flervalgsoppgavene og gjengi tegningene gitt i oppgavesettet på de andre oppgavene. Skal sies at nesten alle som skulle strøket ble oppjustert til E, tidenes kjipeste eksamen, i tillegg holdt i tennishallen der det for det meste regnet/haglet på blikktaket.

Siste eksamen i morra. Det er på alle måter ganske digg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...