Gå til innhold

Holgers lille NTNU-tråd | *Se første post for spørsmål om hybel*

HolgerL

Hvilket sted tilhører du?  

1 456 stemmer

1. 1. Velg ett av alternativene

• Dragvoll
      254
    • Gløshaugen
      1018
    • Annet
      202

Anbefalte innlegg

I jungelen av nettsider på NTNU (særlig for en førsteårsstudent til høsten) mente jeg i går at jeg fant en oversikt over timeplaner for hvert emne det kommende året (har ikke nettleserhistorikk). Stemmer dette, eller har jeg bare sett årets planer?

http://www.ntnu.no/studieinformasjon/timeplan/h08/

Men:

Timeplan er ikke publisert, denne presentasjonen er kun for kvalitetssikring for instituttene.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hva slags fag er dette?

Det kommer forøvrig et nytt fag på kyb-instituttet i høst: TTK4220 Ikke-tekniske systemers dynamikk. Der skal Trond Andresen fortelle om hvordan kybernetisk tankegang kan anvendes på den virkelige verden, som økonomi, sosiale organiseringer mm dersom jeg har forstått det rett. Høres interessant ut :)

Trond Andresen, er ikke det han ultrakommunisten?

Lenke til kommentar
Du må lete under T, siden emnekoden er TFY et eller annet.

Takk, fant det. Ser man det, - undervisning helt til klokken 19 enkelte dager. Blir litt annerledes opplegg enn på videregående skoler da :)

Tipper det kun er én av de fire labøktene du skal være med på, siden TFY4145 i følge studiehåndboken har 6 øvingstimer i uken. Men at du må være på skolen til klokken 19 innimellom, vil nok skje, ja. :)

Lenke til kommentar
Trond Andresen, er ikke det han ultrakommunisten?

jepps, og i konstant opposisjon til det meste som foregår på ntnu, med leserbrev som skjeller ut rektor, systemet, osv. men han ble også kåret til beste lærer av studentene i fjor: http://www.ntnu.no/studier/bestelaerer

Tipper det kun er én av de fire labøktene du skal være med på, siden TFY4145 i følge studiehåndboken har 6 øvingstimer i uken. Men at du må være på skolen til klokken 19 innimellom, vil nok skje, ja. :)

nye siving-studenter som har fått utlevert timeplan sitter som regel superstressa og tror de har 40 obligatoriske timer i uka. heldigvis går det ikke så lang tid før antallet er nede i ti-tolv, derav kun halvparten obligatoriske.

Lenke til kommentar

Da er stormløpet mitt igang.

Jeg har satt som mål å lære meg Ex-phil på 2 dager. Har eksamen på lørdag. Dette gjør jeg fordi jeg har andre fag som jeg heller prioriterer å få god karakter i. Og fordi de er på henholdsvis mandag og tirsdag. Derfor leser jeg kun til exphil idag og imorgen.

Derfor lurer jeg på en liten ting. Tidligere har det vært oppgaver gitt på eksamen hvor man må besvare "Del I" og "Del II". Og innad i oppgavene har man flere valgmuligheter. Er det slik i år også? Mente å huske at det var annerledes for H07-eksamenen. Der det kun var gitt 3 oppgaver og man måtte velge en av dem. Hvorav en oppgave var ganske grei.

"Sammenlign 3 store filosofer innenfor et bestemt tema"

Har man mulighet for å få slike oppgaver igjen? Og hva er ellers greit å lese utenom de 5 store (Aristoteles, Platon, Descartes, Kant og Hume) + de 2 mindre store (Kuhn og Popper)?

Lenke til kommentar

Gledelige nyheter! Gjentaksregelen er endret :Dhttp://www.adressa.no/student/article1087732.ece

På styremøte i dag ble styret enig om en endring av dagens gjentaksregel. Den nye formuleringen blir slik:

§ 30 nr. 3 skal lyde:

Dersom studenten har bestått, har han/hun rett til å framstille seg bare én gang i hvert emne for å forbedre karakteren. Hvis studenten har meldt seg til eksamen, og ikke trukket seg innen den fristen som er fastsatt av studiedirektøren, telles dette som et forsøk. Det er beste karakter som teller. Der karakteren fastsettes på grunnlag av flere delvurderinger, må alle vurderingene tas opp igjen.

Endringen gjelder fra studieåret 2008/2009.

Kilde: http://www.studenttinget.no/node/340

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...